ဇန္န၀ါရီ ၂၂၊ ၂၀၁၇
M-Media
– အစၥလာမ္အေပၚ တဖက္သတ္ရြံ႕ေၾကာက္ရန္ရွာေနၾကေသာ လက္တစ္ဆုပ္စာလူစုမ်ားအဖို႔ တမန္ေတာ္ မုဟမၼဒ္ (ၿငိမ္းခ်မ္းမႈ ခေညာင္းေစသား)သည္ မိမိရန္သူရန္ဖက္မ်ားကိုု ခပ္ၾကမ္းၾကမ္းကိုင္တြယ္ျခင္းျဖင့္ ႏွိမ္ႏွင္းအႏိုင္ယူခဲ့သည့္ လူၾကမ္းႀကီးတစ္ဦးအျဖစ္လည္းေကာင္း၊ ၎တို႔အေပၚ ရက္စက္စြာ အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့သူတစ္ဦးအျဖစ္လည္းေကာင္း အျမင္ရိွေနပါမည္။ သန္းႏွင့္ခ်ီေသာ မြတ္စ္လင္မ္ထုအဖို႔ေတာ့ သူသည္ စံျပကရုဏာရွင္အျဖစ္ ကိုယ္စားျပဳလ်က္ရိွၿပီး သူ႔ဂုဏ္အင္ႏွင့္ပတ္သက္၍ အလ်ဥ္း ထိပါးမခံတတ္ၾကသည္။ သို႔ျဖစ္ရာ မည္သည့္ပံုရိပ္က ပိုတိက်ေသခ်ာပါသနည္း ?
တမန္ေတာ္မုဟမၼဒ္၏ ဘ၀ျဖစ္စဥ္၊ စစ္ေရးလုပ္ငန္းစဥ္၊ ဓေလ့မ်ားက သူ႔တာ၀န္မ်ားႏွင့္စပ္လ်ဥ္းၿပီး စီရင္ဆံုးျဖတ္ခ်က္အမ်ားစုအတြက္ အေျခခံအုတ္ျမစ္အျဖစ္ ပံုေဖာ္ေလ့ရိွၾကသည္။ ဤေကာက္ေၾကာင္းမ်ားအားျဖင့္ အစၥလာမ္သာသနာတစ္ခုလံုးအား ၿငိမ္းခ်မ္းေရးသာသနာေလာ၊ စစ္လိုလားသည့္သာသနာေလာ ဟူသည္ကို တမန္ေတာ္ႏွင့္ တမန္ေတာ့္သတင္းစကားမ်ားအေပၚ ဖြင့္ဆိုခ်က္ေပၚ မူတည္ၿပီး ၾကည့္ျမင္တတ္ၾကေပသည္။
တမန္ေတာ္၏တာ၀န္၀တၱရားမ်ားအေပၚ အခ်ဳိ႕ေခတ္သစ္ေ၀ဖန္ခ်က္မ်ားက အစၥလာမ့္ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ႕မႈႏွင့္ပတ္သက္၍ ေမးခြန္းထုတ္စရာမ်ား ျဖစ္လာေစသည္။ ၎က အစၥလာမ္အေပၚတဖက္သတ္ရြံ႕ေၾကာက္မုန္းတီးသူမ်ားေရာ အစြန္းေရာက္သမားမ်ားအတြက္ပါ မီးေမြးေနသည့္ ယဥ္ေက်းမႈထိပ္တိုက္ေတြ႕ေနမႈမ်ားအေပၚ ရိုက္ခတ္လ်က္ရိွသည္။ Michael Bonner မွ ဤသို႔ မွတ္ခ်က္ျပဳထားသည္ “အစၥလာမ္ရဲ႕သမိုင္းလမ္းေၾကာင္း၊ ထြန္းေပၚလာမႈ၊ ဂ်ိဟာ့ဒ္ရဲ႕ ဇာတိရင္းျမစ္ အစရိွသျဖင့္တို႔အေပၚ ေခတ္သစ္ေစာဒကအဆိုမ်ားစြာတို႔က ၁၉ ရာစုနဲ႔ ၂၀ ရာစုအေစာပိုင္းကာလအတြင္း ဥေရာပတိုက္သား အေရွ႕တိုင္းပညာရွင္မ်ား ဆုိသူတို႔အၾကားမွာ စတင္ခဲ့တယ္။ …. ဒီေစာဒကအဆိုမ်ားရဲ႕ အရင္းခံအေၾကာင္းကိုၾကည့္ရင္ သူတုိ႔ရဲ႕ကိုလိုနီစီမံကိန္းကေန ျဖတ္ေတာက္လို႔မရႏိုင္တာကို ေတြ႕ရပါမယ္” (ၾကည့္ – Michael David. Bonner, Jihad in Islamic History: Doctrines and Practice (Princeton: Princeton University Press, 2006), 16.) တမန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္က ရိုင္းစိုင္းၾကမ္းၾကဳတ္သူအျဖစ္ ပံုေဖာ္တင္ျပထားျခင္းေၾကာင့္ သူ၏ေနာက္လိုက္မ်ားမွာ ကမာၻကိုလႊမ္းမိုးေရးအတြက္ နည္းလမ္းမွန္သမွ်အသံုးျပဳမည့္ အၾကမ္းဖက္ႏိုင္ငံေရးပံုဟန္ကို အေျခခံေသာသူမ်ားအျဖစ္ ဆက္ဆံခံေနရေပသည္။ (တနည္းဆိုေသာ္ အဆိုပါ ဥေရာပသားတို႔၏ ကိုလိုနီနယ္ခ်ဲ႕စီမံကိန္းမ်ားကို အစၥလာမ္သာသနာဖက္သို႔ အာရံုလႊဲလိုက္ျခင္းဟု နားလည္ႏိုင္ေပမည္)။
(တမန္ေတာ္)မုဟမၼဒ္သည္ ဆယ္စုႏွစ္မ်ားစြာ ႏွိပ္စက္ညွင္းပန္းခံရၿပီးေနာက္ ကမာၻ႕သမိုင္းတြင္မရိွဖူးေသာ ၾသဇာအာဏာကို ရၿပီး ေအာင္ျမင္သြားခဲ့ေၾကာင္း အျငင္းပြားဖြယ္ရာ မရိွေခ်။ သူ႔အား ကမာၻ႕ၾသဇာအႀကီးမားဆံုးပုဂၢိဳလ္ အျဖစ္ သံုးသပ္တင္ျပထားသည့္ Michael Hart က ဤသို႔ ေရးသားထားေပသည္။ “(တမန္ေတာ္)မုဟမၼဒ္ကို ကမာၻ႕ၾသဇာအႀကီးမားဆံုး (တနည္း) ကမာၻ႕လူထုအေပၚ အလႊမ္းမိုးႏိုင္ဆံုး ပုဂၢိဳလ္မ်ားစာရင္းထဲ ထိပ္ဆံုးမွာ ထားရိွရျခင္းအေပၚ စာဖတ္သူအခ်ဳိ႕အတြက္ အႀကီးအက်ယ္ အံ့အားသင့္ေနပါလိမ့္မယ္။ အခ်ဳိ႕ေသာသူမ်ားအတြက္ ေမးခြန္းထုတ္စရာ ျဖစ္ေနႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူဟာ ေလာကီေရးမွာေရာ ေလာကုတၱရာ(သာသနာေရး)နယ္ပယ္မွာပါ အထြဋ္အထိပ္အဆင့္အထိ တၿပိဳင္တည္း ေအာင္ျမင္ခဲ့တဲ့ ကမာၻ႕သမိုင္းေၾကာင္းတစ္ေလွ်ာက္ ရွားရွားပါးပါး တစ္ဦးတည္းေသာ ထြန္းေပၚလာခဲ့သူ ျဖစ္ပါတယ္”။ (ၾကည့္ – Michael H. Hart, The 100: a ranking of the most influential persons in history (New York: Hart Pub. Co., 1978), 21.) ထိုသို႔ေသာ ေအာင္ျမင္မႈအား လက္၀ယ္ပိုင္ပိုင္ရယူေရး၌ သူ(မုဟမၼဒ္)သည္ မိမိ၏စည္းမ်ဥ္းမ်ား စေတးခဲ့ျခင္း ရိွမရိွ ဟူသည့္ ေမးခြန္းရိွေနသည္။ ၎အတြက္အေျဖမွာ ေျပာင္းလဲလႈပ္ရွားေနေသာ ႏိုင္ငံေရးေနာက္ခံအေနအထားအမ်ဳိးမ်ဳိး၌ သူသည္ ကိုယ္က်င့္တရားေကာင္းအေပၚ တစိုက္မတ္မတ္ ရပ္တည္စြဲၿမဲျခင္း ရိွမရိွ ဆိုသည့္အခ်က္အား အကဲျဖတ္ျခင္းပင္တည္း။
ရန္ၿငိဳးထားျခင္း၊ ေစာ္ကားျခင္းမ်ားအေပၚ တမန္ေတာ္ မုဟမၼဒ္မွ မႏွစ္ၿမိဳ႕မႈ အေၾကာင္းရပ္ေပါင္း ၇၀ ကို ဘာသာစကားမ်ားစြာႏွင့္ ပထမဆံုးအႀကိမ္အျဖစ္ အစၥလာမ့္သုေတသနဆိုင္ရာ တကၠသိုလ္ Yaqeen Institute က ထုတ္ေ၀လိုက္ပါသည္။ ေစာ္ကားခံရခ်ိန္ႏွင့္ တိုက္ခိုက္ခံေနရစဥ္မွာပင္ (တမန္ေတာ္) မုဟမၼဒ္သည္ ေမတၱာတရားကို လက္ကိုင္ထားေတာ္မူခဲ့ေၾကာင္း သိျမင္နားလည္ေစရန္အတြက္ ဦးတည္ေရွ႕ရႈ၍ စုစည္းတင္ျပထားျခင္းျဖစ္သည္။
“စာေရးသူအခ်ဳိ႕က တမန္ေတာ္ မုဟမၼဒ္ကို ၾကမ္းၾကဳတ္ရက္စက္သူအျဖစ္ စြပ္စြဲတင္ျပထားျခင္းဟာ သမိုင္းေၾကာင္းအခ်က္အလက္မ်ားကို ရုပ္ပ်က္ဆင္းပ်က္ျဖစ္ေအာင္ ပံုဖ်က္ထားျခင္းတစ္ရပ္သာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဥေရာပမွာ ဓားေရးၿပိဳင္သလိုမ်ဳိးပဲ အာေရဗ်မွာ ကလဲ့စားေခ်ျခင္းကို အလြန္ေလးစားတန္ဖိုးထားခဲ့ၾကတယ္။ သို႔ပင္သို႔ျငား အာရဗ္မ်ဳိးႏြယ္/လူမ်ဳိးေတြအၾကား အစဥ္အလာအရ ကလဲ့စာေခ်လိုစိတ္ကို စုိးစဥ္းမွ် အားေပးအားေျမွာက္ မျပဳခဲ့ပါဘူး။ ဒီအခ်က္ကိုေတာ့ အဆိုပါစာေရးသူမ်ားက ေမ့ေလ်ာ့ထားၾကတယ္။ ေမြးကင္းစသမီးမိန္းကေလးငယ္ေတြကို အရွင္လတ္လတ္ ေျမျမွဳပ္သတ္ျဖတ္ျခင္း ဆိုတဲ့ ဆိုး၀ါးတဲ့ဓေလ့ကို တမန္ေတာ္ မုဟမၼဒ္က ကုရ္အာန္က်မ္းခ်က္အရ ရိုက္ခ်ဳိးသၿဂၤဳိလ္ခဲ့ျခင္းအေၾကာင္း သူတို႔ မဖတ္ရႈဖူးပါဘူး။ မကၠဟ္ၿမိဳ႕ေတာ္ကို ေအာင္ႏိုင္ၿပီးတဲ့ေနာက္ တမန္ေတာ္ဟာ သူ႔ရဲ႕ အဆိုးရြားဆံုးရန္သူေတာ္မ်ားအေပၚ အၾကြင္းမဲ့ ခြင့္လႊတ္လိုက္တာကိုလည္း သူတို႔ ေတြးေတာင္ေတြးမိမွာ မဟုတ္ဘူး။ ဒါ့အျပင္ စစ္မက္ကာလအတြင္း မ်ဳိးႏြယ္စုအမ်ားအျပားကို သူ(မုဟမၼဒ္)က ကရုဏာထားခဲ့တာကိုလည္း သူတို႔ ဆင္ျခင္တတ္ၾကမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ သူ(မုဟမၼဒ္)ဟာ ရက္စက္ၾကမ္းၾကဳတ္မႈအတြက္ အတၱဆႏၵျပည့္၀ေရးအလို႔ငွာ အာဏာကို တလြဲအသံုးခ်တာမ်ဳိး ဘယ္ေသာအခါမွ မရိွခဲ့ဖူးဘူးဆိုတာ သူတို႔(စာေရးသူေတြ) သိရိွၾကတာ မဟုတ္ပါဘူး” ဆိုၿပီး ျပင္သစ္သမိုင္းပညာရွင္ Louis Sedillot ကလည္း ေရးသားတင္ျပထားပါတယ္။ (ၾကည့္ – [4] Louis Sédillot (d. 1875), Histoire des Arabes (Brief History of the Arabs), p. 63-64 – published 1854)
ဒီသုေတသနစာတမ္းထဲ စုေဆာင္းတင္ျပထားတဲ့ ျဖစ္ရပ္မ်ားက ဒီအေၾကာင္းအခ်က္ေတြကို ေဖာ္ျပေနပါတယ္။ (တမန္ေတာ္) မုဟမၼဒ္ဟာ ညွင္းပန္းႏွိပ္စက္မႈဒဏ္ပိခဲ့တဲ့ အပယ္ခံတစ္ဦး ျဖစ္ခဲ့ခ်ိန္မွာေရာ၊ အုပ္ခ်ဳပ္သူဘ၀ ေရာက္လာၿပီးေနာက္ပိုင္းအခ်ိန္မွာပါ စံတင္စရာ ခႏၱီစတရားအဆင့္တစ္ရပ္ (နဲ႔) သမိုင္းမွာ အစဥ္အလာမရိွခဲ့တဲ့ ကိုယ္က်င့္တရားကိုပါ မျပတ္တမ္း ခင္းက်င္းျပသႏိုင္ခဲ့သူ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီျဖစ္အင္မွတ္တမ္း ၇၀ က အက်ဥ္းသေဘာ ရွင္းျပခ်က္မွ်သာ ျဖစ္ေသာ္လည္း တမန္ေတာ္မုဟမၼဒ္ဟာ အမွန္တကယ္ ဘယ္လိုလူစားလဲ၊ ၁ ဘီလီယံေသာ ကမာၻ႕လူဦးေရက ဘာေၾကာင့္ သူ႔အေပၚ ဤေရြ႕ဤမွ်အထိ အေလးအျမတ္ထားၾကသလဲ ဆိုတာကို အသိေပးမႈတစ္ရပ္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီသုေတသနစာတမ္းအျပည့္အစံုကို https://www.yaqeeninstitute.org/publications/how-the-prophet-muhammad-rose-above-enmity-and-insult/ မွာ ၀င္ေရာက္ေလ့လာဖတ္ရႈႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။
—————————
Imam Omar Suleiman ၏ How the Prophet Muhammad Consistently Rose Above Enmity and Insult ေဆာင္းပါးကို ၾသရသ ေရခ်မ္း မွ ဆီေလ်ာ္ေအာင္ ျပန္ဆိုသည္။ စာေရးသူ အိမာမ္ အုမရ္ စုလိုင္မာန္ သည္ Yaqeen Institute for Islamic Research ၏ တည္ေထာင္သူႏွင့္ ဥကၠ႒၊ ၎ျပင္ SMU (Southern Methodist University) ၏ Graduate Liberal Studies Program မွ အစၥလာမ့္ေရးရာေလ့လာမႈ႒ာန တြဲဖက္ပါေမာကၡလည္း ျဖစ္သည္။ Valley Ranch Islamic Center ၏ ပင္တိုင္ပညာရွင္တစ္ဦး၊ Thanks-Giving Square မွ Faith Forward Dallas ၏ တြဲဖက္သဘာပတိလည္း ျဖစ္သည္။ စာရင္အင္းပညာ၊ အစၥလာမ့္ဥပေဒပညာျဖင့္ ဘြဲ႕ရရိွခဲ့ၿပီး၊ အစၥလာမ့္နည္းက်ဘ႑ာေရးလုပ္ငန္း ႏွင့္ ႏိုင္ငံေရးသိပၸံဘာသာရပ္တြင္ ဘြဲ႕လြန္ရယူထားသူျဖစ္သည္။ လက္ရိွတြင္ မေလးရွား IIU တကၠသိုလ္မွ အစၥလာမ့္အေတြးအျမင္ႏွင့္ယဥ္ေက်းမႈဆုိင္ရာ ေဒါက္တာဘြဲ႕အတြက္ ေရွ႕ဆက္ေလွ်ာက္လွမ္းလ်က္ရိွသည္။
Comments