6 years ago
ရိုဟင္ဂ်ာ ၇ ဦးကို အိႏၵိယႏိုင္ငံက ျမန္မာကို ပထမဆံုးအႀကိမ္ ျပန္ပို႔
6 years ago
ဓာတ္ျပားအဆိုေတာ္ ေတးသံရွင္ ေဒၚမာမာေဝ အသက္(၉၃) ႏွစ္ ကြယ္လြန္
6 years ago
ဒုကၡသည္စခန္းမွ လုပ္အားေပးဆရာမတစ္ဦး ရခိုင္မွ ရန္ကုန္သို႔လာစဥ္ လဝကဥပေဒျဖင့္ အဖမ္းခံရၿပီး ေထာင္တစ္ႏွစ္က်
7 years ago
ဦးေဇာ္ေဌး (ခ) မွဴးေဇာ္အား ဌာနေျပာင္းေရႊ႕တာဝန္ေပး
7 years ago
NVC ကဒ္ လက္ခံရန္ ဖိအားေပးခံရမႈကုိ ျငင္းဆုိေသာ ကမန္တုိင္းရင္းသားမ်ား စီးပြားေရးပိတ္ဆုိ႔ခံေနရ
7 years ago
ASEAN ထိပ္သီးမ်ား ရိုဟင္ဂ်ာအေရး ေဆြးေႏြး
7 years ago
Drone မႈနဲ႕ဖမ္းခံရသူ သတင္းေထာက္ေတြ မိသားစုနဲ႕ေတြ႕ခြင့္မရေသး
7 years ago
ျမန္မာ-ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ သေဘာတူညီခ်က္ (၁၀)ခ်က္ လက္မွတ္ေရးထိုး
7 years ago
AA ဒုဗိုလ္မွဴးႀကီး အပါအ၀င္ ၉ ဦးကို ေငြေၾကးခ၀ါခ်မႈနဲ႔ အမႈဖြင့္စစ္ေဆး
7 years ago
ဘာသာေပါင္းစုံ ဆုေတာင္းပြဲ (ရုပ္သံ)

 

​ေမာင္​ဗညားတစ္​​ေယာက္​ လဝကမွာမွတ္​ပုံတင္​ သက္​ျပည္​့သြားလဲသည္​။ လဝကမွ ဘိုးဘြားစဥ္​ဆက္​ အ​ေထာက္​ထား​ေတာင္​း၏။.

​ေမာင္​ဗညား ​ေပးႏိုင္​၏ အ​ေဖရဲ႕အ​ေဖဘက္​မွ ႐ွမ္​းဗမာ​ ​ေခၚ ႐ွမ္​းတလိုင္​း (တိုင္​းလိုင္​or ႐ွမ္​းနီ)စပ္​၏။ အ​ေဖရဲ႕ အ​ေမဘက္​က ကရင္​+ကမာန္​ စပ္​ထား၏။

အ​ေမဘက္​က​ေတာ့႐ွင္​း၏ ကမာန္​ႏြယ္​၏ ။ သို႔​ေသာ္​လည္​း ​ေခတ္​အဆက္​ဆက္​ ဗမာမႈ ျပဳၾကမႈ​ေၾကာင္​့ ​ေမာင္​ဗညား၏ ဘိုး​ေဘးဘီဘင္​မ်ား လက္​ထက္​ ႐ုံးအ​ေထာက္​ထား၌ပင္​ လူမ်ိဳး ဗမာ ဟုအ​ေျဖထြက္​​ေလ၏။ ဘိုး​ေဘးဘီဘင္​မ်ားအားလုံးသည္​ ၁၈၂၃ မတိုင္​မီ ​ေ႐ွး႐ွင္​ဘုရင္​လက္​ထက္​ မင္​းမႈထမ္​းခဲ​့ေၾကာင္​း. တပ္​မႈးမ်ားျဖစ္​​ေၾကာင္​း ​ေ႐ွ႕မွီ​ေနာက္​မွီလူႀကီးမ်ားက အျမဲ ​ေျပာျပ၏။ ထို႔​ေၾကာင္​့ မွတ္​ပုံတင္​ သက္​ျပည္​့လဲလွယ္​ရာမွာအဆင္​​ေျပမည္​ထင္​​ေနသည္​ ။

တစ္​ဖန္​ ၁၉၈၂ ႏိုင္​ငံသားဥပ​ေဒ အရလည္း​ေကာင္​း ၊.အမိန္​႔ၫႊန္​ၾကားခ်က္​မ်ား အရလည္​း​ေကာင္​း ၊ ​ေသြး​ေႏွာမဟုတ္​သည္​မွာ​ေပၚလြင္​​ေန၍ လဲလွယ္​ျဖစ္​သည္​။ ဥပ​ေဒ ကိုျပည္​သူလိုက္​နာသလို ဝန္​ထမ္​းလည္​း လိုက္​နာမည္​ဟုအထင္​ႀကီးခဲ့သည္​ကလည္​းျဖစ္​ႏိုင္​သည္​။

ပထမဦးဆုံး ၿမိဳ႕နယ္​အဆင္​့လဝကနဲ႔​ေတြ႔သည္​။ ကိုးကြယ္​ရာဘာသာ ကြဲလြဲမႈ​ေၾကာင္​့ထင္​၏ ခ႐ိုင္​သို႔လႊဲသည္​။ ခ႐ိုင္​မွလည္​း တိုင္​းအဆင္​့သို႔လႊဲျပန္​သည္​။ တိုင္​းအဆင္​့သို႔သြား​ေရာက္​​ေတြ႔ဆုံ​ကာ ကိုးကြယ္​ရာဘာသာ ​ေၾကာင္​့ ဤကဲ့သို႔အဆင္​့ဆင္​့ လဲႊ​ေျပာင္​း​ေနသည္​လား​ေမး၏၊ မဟုတ္​ပါ​ေျဖ၏။ ​ေအာက္​​ေျခၿမိဳ႕နယ္​မႈးနဲ႔ မ်ိဳးရိုးစဥ္​ဆက္​ အမွန္​ကန္​မ်ား ကိုအစီရင္​ခံစာ​ေရးတင္​ခိုင္​း၏။ ​ေမာင္​ဗညားႏွင္​့ၿမိဳ႕နယ္​ဦးစီး ​ေဆြး​ေႏြးၿပီး စီစဥ္​၏ ။

.ၿမိဳ႕နယ္​ဦးစီး မည္​ကဲ့သို႔တင္​သည္​​ေတာ့မသိ အခိ်န္​အ​ေတာ္​ၾကာ၏ ၂၀၁၆ ႏွစ္​ကုန္​ပိုင္​းက အစျပဳခဲ့သည္​့မွတ္​ပုံတင္​ကိစၥ ၂၀၁၇​ ခုႏွစ္​ ဂ်ဴလိုင္​လ​ေရာက္​လာ၏။ ဘာမွမထူးျခား ။.အမိန္​႔ၫႊန္​ၾကားခ်က္​အရ ဆိုပါက ​ေသြး​ေႏွာမ်ားသည္​ပင္​ ရက ္​၉၀ သာၾကာရမည္​သတ္​မွတ္​ထား၏။ သို႔ႏွင္​့​ေမာင္​ဗညားတစ္​​ေယာက္​ citizen law ၊ ၂၀၀၈​ ဖြဲ႔စည္​းပုံ အခန္​း ၈ ႏိုင္​ငံသားအခြင္​့​ေရး၊ အမိန္​႔ၫႊန္​ၾကားခ်က္​မ်ား၊ ႏိုင္​ငံသားမ်ား၏ အခြင္​့​ေရး ကာကြယ္​​ေစာင္​့​ေ႐ွာက္​​ေပးသည္​့ ဥပ​ေဒ ၊ လဝက လုပ္​ထုံးလုပ္​နည္​းမ်ား ကို အသည္​းအသန္​​ေလ့လာရ၏၊ ဥပ​ေဒ မ်ားသာကုန္​၏ ဥပ​ေဒ မလိုက္​နာသူမ်ားက ျပည္​သူမဟုတ္​သည္​ကို​ေတြ႔လာရသည္​၊ ဒီလိုနဲ ့တိုင္​းၫႊန္​ၾကား​ေရးမႈးက ​ေခၚ​ေတြ႔ျပန္​၏။.​ေမာင္​ဗညားတစ္​​ေယာက္​ မွတ္​ပုံတင္​ ရၿပီ အထင္​ျဖင္​့ သြား​ေရာက္​​ေတြ႔ဆုံ၏။ လမ္​းခရီး၌ မိုးမိၿပီးမဖ်ားယုံတမယ္​ျဖစ္​၏။  အဝတ္​စားမ်ား ဝယ္​ဝတ္​ရ၏။ ​ေန႔လည္​က ​ေတြ႔ဆုံဖို႔သြား​ေသာ္​လည္​း.ည​ေနပိုင္​းမွ​ေတြ႔ခြင္​့ရ၏။

​ေတြ႔ခ​ြင္​့ရခ်ိန္​မွစ၍ ဇာတ္​လမ္​းကစသည္​။.ပုဒ္​မ ၅ အရ ထုတ္​​ေပးဖို႔အတြက္​ အ​ေတာ္​​ေၾကာက္​​ေနပုံရ၏။ ႐ုပ္​သံသယ၊. နာမည္​သံသယ ​ေၾကာင္​့ တစ္​ခုခု​ေႏွာမွ အဆင္​​ေျပမည္​့သ​ေဘာ​ေျပာလာသည္​။ ​ေမာင္​ဗညားလည္​း အ​ေျဖရိွသည္​ ကမာန္​တိုင္​းရင္​းသားမ်ား ႐ုပ္​ရည္​ႏွင္​့ကြၽန္​​ေတာ္​့႐ုပ္​ရည္​ကို ယွဥ္​ထိုးၾကည္​့ပါက ၂ မ်ိဳးလုံး သူတို႔အ​ေခၚကုလားဆင္​ ျဖစ္​​ေနသည္​။ ထို႔​ေၾကာင္​့႐ုပ္​သံသယဆိုသည္​့ ရည္​ၫႊန္​းခ်က္​​ေလထဲ လႊင္​့ပ်ံသြား႐ွာသည္​။ တစ္​ဖန္​အဖိုးဖြားထဲမွ နာမည္​သံသယ ရိွဟုဆိုလာျပန္​သည္​။ ၿမိဳ႕ဝန္​ဘိုင္​ဆပ္​တို႔က​ေရာ အမည္​သံသယ ရိွပါသလား ဦးရာဇတ္​က​ေရာ ​ေသြး​ေႏွာသလား​ျပန္​လည္​​ေမးျမန္​းၿပီး ဥပမာ တစ္​ခုခ်ျပရ၏။

ဗုဒၶဘာသာကိုးကြယ္​သူတစ္​​ေယာက္​သည္​​ေမာင္​ျဖဴျဖစ္​မည္​ ။.​ေမာင္​ျဖဴ.ကိုယ္​ရင္​ဝတ္​​ေသာ္​ ဥဴးဥတၱမ ဘြဲ႔ျဖစ္​မည္​။
ခရစ္​ယာန္​ တစ္​​ေယာက္​ ​ေမာင္​နီျဖစ္​မည္​။ ဘာသာ​ေရးအရ ​ေရာဘတ္​​ေမာင္​နီျဖစ္​သြားမည္​။
အစၥလာမ္​တစ္​​ေယာက္​ ​ေမာင္​ညိဳျဖစ္​မည္​။ ဘာသာ​ေရးနာမည္​အရ ​ေအဘရာဟင္​ျဖစ္​မည္​။

လူမ်ိဳးတိုင္​းမွာ ဘာသာ​ေရးနာမည္​ ကို ကိုးကြယ္​သည္​့ဘာသာအရ အမ်ိဳးမ်ိဳး.ျဖစ္​ႏိုင္​သည္​။ နာမည္​ကိုၾကည္​့၍.​ေသြး​ေႏွာဆုံးျဖတ္​မည္​လား​ေမးရ၏။.တိုင္​းအရာ႐ွိ အၾကပ္​ ေတြ႔ဟန္​တူသည္​ ႐ုံးခ်ဳပ္​မွၫႊန္​ၾကားခ်က္​ကိုဖတ္​ျပမည္​ဆိုၿပီး​ေစာင္​့ခိုင္​း၏။. ခနအၾကာတြင္​ဖတ္​ျပသည္​။ လူမ်ိဳးအမွန္​ျဖင္​့မွတ္​ပုံတင္​ထုတ္​​ေပးရမည္​ဆို၏။ ဗညား​ေပ်ာ္​သြားသည္​။ လုပ္​ဗ်ာ လူမ်ိဳးအမွန္​ဆိုမွ​ေတာ့ ကမာန္​၊ကရင္​၊ ႐ွမ္​း၊.ဗမာ.ႀကိဳက္​ရာ​ေရးၿပီးထုတ္​​ေပး​ေတာ့ဆို​ေတာ့ တစ္​ခုခု​ေႏွာမွအဆင္​​ေျပမည္​့သ​ေဘာ​​ေဝ့လည္​​ေၾကာင္​ပတ္​​ေျဖသည္​။ သူတို႔​ေႏွာ​ေစခ်င္​သည္​က အိနၵိယ၊ ပါကစၥတန္​ ၊.ဘဂၤလီ စသည္​့ ကိုယ္​မသိသည္​့တိုင္​းျပည္​မ်ားျဖစ္​​ေနသည္​။ ဒီ​ေတာ့ဗညား က လူလည္​ ​ေႏွာ​ေစခ်င္​ အဲ့ႏိုင္​ငံ​ေတြ မလုပ္​ပါနဲ႔ဗ်ာ အဂၤလန္​၊ အ​ေမရိကန္​၊ ​ေနာ္​​ေဝ.စတာ​ေတြ ကို​ေႏွာ​ေပးဗ်ာ။.အဲ့သံ႐ုံး​ေတြကိုလည္​းအ​ေၾကာင္းၾကား​ေပး ဒါမင္​းတို႔ ႏိုင္​ငံသားအ​ေႏွာလို႔။

ဟုတ္​တယ္​​ေလ ဗ်ာ.​ေႏွာျခင္​း​ေႏွာ လူကိုလူလိုျမင္​တဲ့ ဒီမိုက​ေရစီျပည္​့ဝတဲ့ ႏိုင္​ငံအ​ေႏွာခံလိုက္​မယ္​
တရားဝင္​​ေအာင္​သာ သံ႐ုံး​ေတြအ​ေၾကာင္​းၾကား​ေပးရင္​အို​ေကၿပီ​ေလ။.ဒါကဗညားအ​ေတြးပိုင္​တယ္​မို႔လား?

သို႔​ေပမယ္​့တိုင္​းအရာရိွ​ေျပာလာတာက ႐ုံးခ်ဳပ္​ကိုသာသြားပါဗ်ာတဲ့။.​ေဘာလီ​ေဘာ ပဲပုတ္​တာလား? မလုပ္​ရဲတာလား ​ေတာ့ မသိဘူးဗ်ိဳ႕။.က်ဳပ္​​ေတာ့ တိုင္​း႐ုံးက ​ေန ​ေအာင္​ဖ်ာလိပ္​ျပန္​ခဲ့ရတယ္​။

တိုင္​းအရာရိွ​ေျပာတာ​ေတြအားလုံး ၁၉၈၂​.ႏိုင္​ငံသားဥပ​ေဒ အရလည္​း​ေကာင္​း၊ ၂၀၀၈​ ဖြဲ႔စည္​းပုံအ​ေျခခံဥပ​ေဒ အရလည္​း​ေကာင္​း မကိုက္​ညီတာကို​ေတြ႔လိုက္​ရတဲ့အျပင္​ ဝန္​ႀကီးဌာနရဲ႕ အမိန္​႔ၫႊန္​ၾကားခ်က္​ကို ​ေက်ာ္​လြန္​သည္​့သ​ေဘာ​ေတြ႔ရတယ္​။ အမိန္​႔ၫႊန္​ၾကားခ်က္​အရ ခ႐ိုင္​အဆင္​့တာဝန္​ရိွသူ​ေတာင္​ လုပ္​ပိုင္​ခြင္​့ ​ေပးထား​ေပမယ္​့ ​ေနျပည္​​ေတာ္​ကို တြန္​းပို႔​ေန၍ အလြန္​အံ့အားသင္​့မိပါတယ္​။ အမွန္​တကယ္​က ​ေအာက္​​ေျခအဆင္​့က ground ဆင္​းစစ္​ၿပီး ၅ ဦး​ေကာ္​မတီမွ တည္​ျပဳထုတ္​​ေပးခြင္​့ထိ ခ်မွတ္​ထားပါလ်က္​၊ ယခုလို ဟိုလႊတ္​ဒီလႊတ္​ ခိုင္​း​ေစျခင္​း​ေၾကာင္​့ ကုန္​က်စရိတ္​မ်ားလွသည္​။ထိုကုန္​က်စရိတ္​မ်ားကို ျပည္​​ေထာင္​စုအဆင္​့က အ​ေလ်ာ္​​ေပးမည္​လား ၊.တိုင္​းအဆင္​့က​ေပးမည္​လား၊ ခ႐ိုင္​အဆင္​့က​ေပးမည္​လား မသိ​ေခ်။ ​ေနရာတကာပတ္​လႊတ္​​ေန၍ ​ေမာင္​ဗညားတစ္​​ေယာက္​အျမင္​့ဆုံးအဆင္​့ ကုလသမဂၢထိသြားႏိုင္​ရန္​ အဂၤလိပ္​စကား​ေျပာ သင္​တန္​းတက္​ရပါ​ေတာ့မည္​။ ကုန္​က်စရိတ္​မ်ားကလည္​း အရင္​းအႏွီး တစ္​ခုသဖြယ္​ရိွ​ေနသျဖင္​့ မည္​သူ႔ကို အ​ေလ်ာ္​​ေတာင္​းရမည္​လည္​း ? မွတ္​ပုံတင္​ ရရိွ​ေရး ကုလလုံျခဳံ​ေရး​ေကာင္​စီထိမ်ားလႊတ္​​ေနမည္​လား အ​ေတြးပြားရင္​း.ျပည္​ပခရီးသြားရ​ေရး ​ေတြးၿပီး ငါဟဲ့ဗညား ဟုႀကိမ္​းဝါးကာ ႀကိဳးစားရ​ေပ​ေတာ့သည္​။

ဗညား (or)​ေအာင္​ႏိုင္​ဝင္​း (or) Saw Lynn Loon

**ေဆာင္းပါးရွင္ထံမွ ခြင့္ျပဳခ်က္ေတာင္းခံ၍ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

Comments are closed.