ဒီဇင္ဘာ ၂၇၊ ၂၀၁၇
M-Media
– ဂိမ္းစြဲကာ အလြန္အကၽြံကစားမႈကုိ စိတ္က်န္းမာေရးေရာဂါအျဖစ္ ကမၻာ့က်န္းမာေရးအဖြဲ႕က လာမယ့္ႏွစ္မွာ သတ္မွတ္ေတာ့မယ္လုိ႔ သိရပါတယ္။
၂၀၁၈ ခုႏွစ္အတြက္ ႏုိင္ငံတကာ ေရာဂါမ်ား အမ်ိဳးအစားခြဲျခားေရး လက္စြဲစာအုပ္ ICD-11 မူၾကမ္းမွာ WHO က ဂိမ္းအလြန္အကၽြံကစားမႈကုိ စိတ္ေရာဂါေခါင္းစဥ္ေအာက္ ထည့္သြင္းခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။
‘လူတစ္ေယာက္ဟာ ဂိမ္းစားမႈအေပၚ မထိန္းခ်ဳပ္ႏုိင္ဘူး၊ ေန႔စဥ္ လုပ္ငန္းေတြ၊ ဘ၀ရဲ႕ အေရးပါတဲ့ အရာေတြထက္ ဂိမ္းကုိ အၿမဲဦးစားေပးေနမယ္၊ ဆုိးက်ိဳးေတြကုိ ခံစားေနရေပမယ့္ ဂိမ္းကုိ မစြန္႔လႊတ္ႏုိင္ဘူး’ ဆုိရင္ ဂိမ္းစြဲလြန္းတဲ့ စိတ္ေရာဂါ ျဖစ္ပြားေနတယ္လုိ႔ WHO က ဒီမူၾကမ္းမွာ သတ္မွတ္ထားပါတယ္။
ဒီလုိအမူက်င့္မ်ိဳးဟာ တစ္ဦးခ်င္း၊ မိသားစု၊ လူ႕အဖြဲ႕အစည္း၊ ပညာေရး၊ စီးပြားေရးနဲ႔ အျခားနယ္ပယ္ေတြမွာ ဆုိးဆုိး၀ါး၀ါး သက္ေရာက္မႈေတြ ရွိႏုိင္တယ္လုိ႔လည္း ဆုိပါတယ္။
ICD ဟာ ကမၻာတစ္၀ွမ္း က်န္းမာေရး၀န္ထမ္းေတြ အသံုးျပဳႏုိင္ဖုိ႔ ထုတ္ေ၀တာျဖစ္ၿပီး ေရာဂါ လကၡဏာေတြ၊ အေျခအေနေတြအတြက္ ႏုိင္ငံတကာစံတစ္ခုအျဖစ္လည္း အသုံး၀င္ပါတယ္။
ဂိမ္းစြဲလြန္းတဲ့ေရာဂါေၾကာင့္ ႐ုတ္တရက္ေသဆံုးတာ၊ ႐ုပ္ပုိင္းဆုိင္ရာ ထိခုိက္မႈ ရွိတာေတြဟာ ၿပီးခဲ့တဲ့ႏွစ္ေတြမွာ ျမင့္တက္လာပါတယ္။
၂၀၁၄ ခုႏွစ္မွာ အသက္ ၂၇ ႏွစ္အရြယ္ တ႐ုတ္အမ်ိဳးသမီးတစ္ဦးဟာ ၁၀ နာရီဆက္တုိက္ အြန္လုိင္းဂိမ္း ကစားခဲ့ၿပီးတဲ့ေနာက္ ေသဆံုးခဲ့ၿပီး၊ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္မွာ အသက္ ၁၇ ႏွစ္အရြယ္ ႐ုရွားဆယ္ေက်ာ္သက္တစ္ေယာက္ဟာ ဗီဒီယုိဂိမ္းကစားရင္း ကုိးမား၀င္ၿပီး ေဆး႐ံုအေရာက္မွာ ေသဆံုးခဲ့ပါတယ္။ သူဟာ ထမင္းစားခ်ိန္နဲ႔ အိပ္ခ်ိန္သာနားၿပီး ၂၂ ရက္ဆက္တုိက္ ဂိမ္းကစားခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။
Ref: CNA
Comments