
စက္တင္ဘာ ၉၊ ၂၀၁၉
M-Media
-မြတ္စလင္မဟုတ္သူမ်ားက ထုတ္လုပ္သည့္ ပစၥည္းမ်ားကို မြတ္စလင္မ်ားက သပိတ္ေမွာက္ျခင္း၊ မြတ္စလင္ထုတ္ပစၥည္းမ်ားကို မြတ္စလင္မဟုတ္သူမ်ားက သပိတ္ေမွာက္ျခင္းတို႔သည္ တစ္ဖက္ႏွစ္တစ္ဖက္ ေသြးကြဲေစၿပီး လူမ်ိဳးစံုဘာသာစံုရွိသည့္ လူ႕အဖြဲ႕အစည္းတြင္ မလိုမုန္းထားမႈကိုသာ ေပါက္ဖြားေစသည္။ အျပန္အလွန္ တုန္႔ျပန္မႈကို ဖိတ္ေခၚေနသည့္ ထိုလႈပ္ရွားမႈသည္ ဗဟုလူ႕အဖြဲ႕အစည္းအတြက္ အနာဂတ္ေကာင္း ျဖစ္လာမည္မဟုတ္။
အမွန္ကိုဆိုရလွ်င္ – မြတ္စလင္မဟုတ္သူမ်ား၏ ပစၥည္းမ်ားကို သပိတ္ေမွာက္ရန္ အုပ္စုတစ္ခ်ိဳ႕က လတ္တေလာ ေဆာ္ၾသေဆာင္ရြက္ေနမႈ အဓိကအေၾကာင္းအရင္းမွာ ႏိုင္ငံေရးအက်ိဳးစီးပြားျဖစ္ၿပီး၊ ႏိုင္ငံ၏ လူမ်ိဳးစံု ညီၫြတ္ေနမႈကို ဖ်က္ဆီးသည့္ လႈံ႕ေဆာ္မႈမ်ိဳး ျဖစ္လာႏိုင္သည္။ မြတ္စလင္အခ်င္းခ်င္း လုပ္သည္ျဖစ္ေစ၊ မြတ္စလင္မဟုတ္သူမ်ားႏွင့္ လုပ္သည္ျဖစ္ေစ သမၼာအာဇီ၀မက်ေသာ စီးပြားေရးမ်ိဳးကိုသာ အစၥလာမ္သာသနာက တားျမစ္ထားျခင္းျဖစ္သည္။
သပိတ္ေမွာက္လႈပ္ရွားမႈကို ေဆာင္ရြက္သူမ်ားက ဆိုရွယ္မီဒီယာကို အသံုးျပဳ၍ ဝါဒျဖန္႔ရာတြင္ မြတ္စလင္မဟုတ္သူမ်ား ပိုင္ဆိုင္သည္ဟုဆိုသည့္ ကုမၸဏီမ်ား၊ အမွတ္တံဆိပ္မ်ားကိုပင္ စာရင္းထုတ္ထားသည္။ ထိုလုပ္ငန္းမ်ား အမွတ္တံဆိပ္မ်ားကို သပိတ္ေမွာက္ျခင္းသည္ စိန္ေခၚမႈတစ္မ်ိဳးျဖစ္ၿပီး ေအာင္ျမင္မည္လည္း မဟုတ္ေပ။ ႏိုင္ငံအတြင္း သံုးစြဲေနသည့္ ျပည္တြင္းထုတ္ပစၥည္း၊ ႏိုင္ငံျခားမွ တင္သြင္းသည့္ပစၥည္းအမ်ားစုကို မြတ္စလင္ မဟုတ္သူမ်ားက ထုတ္လုပ္ျဖန္႔ျဖဴးျခင္းျဖစ္သည္။
ျပည္တြင္းကို ၾကည့္လွ်င္ မြတ္စလင္မဟုတ္သူမ်ားပိုင္ဆိုင္သည့္ ကုမၸဏီအားလံုးနီးပါးက ေထာင္ေသာင္းခ်ီေသာ မြတ္စလင္မ်ားကို အလုပ္ခန္႔ထားသည္။ မြတ္စလင္မ်ား၏ ၀င္ေငြရင္းျမစ္ျဖစ္သည္။
ဖိႏွိပ္ျခင္း၊ ၿခိမ္းေျခာက္ျခင္း၊ မသမာသည့္နည္းလမ္းမ်ား အသံုးျပဳျခင္း မရွိသည့္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားကို သပိတ္ေမွာက္ရန္ လိုအပ္ပါ၏ေလာ??? မြတ္စလင္မဟုတ္သူမ်ား ထုတ္လုပ္ေသာ္လည္း တစ္ပါးသူကို ထိခိုက္နစ္နာေစျခင္းမရွိသည့္ ကုန္ပစၥည္းမ်ားကို သပိတ္ေမွာက္ျခင္းသည္ အစၥလာမ္သာသနာ၏ အေျခခံသင္ၾကားမႈႏွင့္ ဆန္႔က်င္ေနသည္။ စီးပြားေရးလုပ္ရာတြင္ျဖစ္ေစ၊ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံရာတြင္ျဖစ္ေစ ‘ကၽြန္းကိုင္းမွီ ကိုင္းကၽြန္းမွီ’ နည္းလမ္းကိုသာ အစၥလာမ္ သာသနာက အားေပးထားသည္။ မိမိတို႔၏ စီးပြားေရးသည္ အျခားသူမ်ား၏ သာယာ၀ေျပာမႈကို မထိခိုက္ေစရန္ အၿမဲတမ္း အျပန္အလွန္ နားလည္မႈထားရွိရမည္ ဟူ၏။
အစၥလာမ့္သမိုင္းက သင္ခန္းစာမ်ား
လြန္ခဲ့သည့္ ႏွစ္ေပါင္း ၁၄၀၀ အစၥလာမ္သာသနာ ေပၚေပါက္စဥ္ကတည္းက အစၥလာမ္ဘာသာ၀င္မ်ားသည္ လူမ်ိဳးစံု၊ ဘာသာစံု လူ႕အဖြဲ႕အစည္းအျဖစ္ ရပ္တည္ေနထိုင္လာခဲ့ၾကၿပီး ယခုကဲ့သို႔ ‘သူ၊ ငါ စည္းျခား’ လႈပ္ရွားမႈလည္း အလ်င္းမရွိခဲ့။ တကယ္ေတာ့ ထိုလႈပ္ရွားမႈကို ေဆာ္ၾသသူမ်ားကိုယ္တိုင္ အစၥလာမ္သမိုင္းကို ထဲထဲ၀င္၀င္ နားမလည္ၾက။
သမိုင္းကိုျပန္ၾကည့္လွ်င္ မြတ္စလင္မဟုတ္သူမ်ားႏွင့္ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံျခင္း၊ စီးပြားေရးျပဳလုပ္ျခင္း မွားယြင္းသည္ဟု အစၥလာမ္က မေျပာခဲ့။ တမန္ေတာ္ မုဟမၼဒ္သခင္၏ ဇနီးျဖစ္သူ ခတီဂ်ာသခင္မကိုယ္တိုင္ ဂ်ဴးမ်ားအပါအ၀င္ မြတ္စလင္မဟုတ္သူမ်ားႏွင့္ လူမႈေရး၊ စီးပြားေရး ဆက္ႏြယ္ပတ္သက္မႈ ရွိသည္။ သူမသည္ အလြန္ေအာင္ျမင္ေသာ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္တစ္ဦးလည္း ျဖစ္သည္။
တမန္ေတာ္ မုဟမၼဒ္သခင္ ကိုယ္ေတာ္တိုင္ပင္ ဂ်ဴးမ်ားႏွင့္ စီးပြားေရးဆက္ဆံမႈကို ထိန္းသိမ္းထားခဲ့သည္။ ခိုင္ဘာေဒသ စီးပြားေရးစီမံခန္႔ခြဲမႈမ်ားအတြက္ အက်ိဳးအျမတ္မွ်စားသည့္ ပံုစံျဖင့္ တမန္ေတာ္က ဂ်ဴးမ်ားကို ယံုၾကည္စြာ လႊဲအပ္ တာ၀န္ေပးခဲ့သည္။ တမန္ေတာ္မွာ ကြယ္လြန္ခ်ိန္အထိ ဂ်ဴးမ်ားႏွင့္ စီးပြားေရးအဆက္အသြယ္ ျပဳခဲ့ေလသည္။
အီမာမ္ ဘူခါရီ၊ အီမာမ္ မြတ္စလင္၊ အီမာမ္ အဟ္မဒ္ႏွင့္ အျခားေသာ အစၥလာမ့္ပညာရွိ ကဝိေက်ာ္မ်ားကလည္း ၎တို႔၏ ဟဒီးစ္ၾသဝါဒေတာ္က်မ္းမ်ားတြင္ ေအာက္ပါအတိုင္း မွတ္တမ္းတင္ထားသည္။
“…..တစ္ခါက တမန္ေတာ္ျမတ္ (ၿငိမ္းခ်မ္းမႈအေပါင္း သက္ေရာက္ပါေစ) သည္ ဂ်ဴးကုန္သည္တစ္ဦးထံမွ ဂ်ံဳအနည္းငယ္ ၀ယ္ယူခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္လည္း ေပးေခ်စရာ ေငြမရွိေသာေၾကာင့္ ဒိုင္းလႊားတစ္ခုကို အေပါင္အျဖစ္ ဂ်ဴးကုန္သည္ထံ ထားခဲ့ေလသည္။ ကိုယ္ေတာ္သည္ ကြယ္လြန္သြားသည့္အခ်ိန္အထိ အဆိုပါ ဒိုင္းလႊားကို ေငြသားျဖင့္ ျပန္လည္ေရြးယူႏိုင္ျခင္းမရွိေပ”
တမန္ေတာ္၏ေနာက္ပိုင္း ၾသဇာအာဏာ အထြပ္အထိပ္သို႔ ေရာက္ခဲ့သည့္ အခ်ိန္တြင္လည္း မြတ္စလင္မ်ားသည္ အျခားဘာသာ၀င္မ်ားႏွင့္ စီးပြားေရးေဆာင္ရြက္မႈကို ရပ္တန္႔ခဲ့ျခင္းမရွိေပ။ အူမရ္ အစ္ဗေန႔ အလ္ ခသဘ္ ဘုန္းမီးေနလ ထြန္းေတာက္သည့္ အခ်ိန္တြင္ ထိုအေျခအေနက ဆက္ရွိေနခဲ့သည္။ မြတ္စလင္မ်ားအျခား အျခားဘာသာ၀င္မ်ားအၾကား တစ္ဖက္ႏွစ္တစ္ဖက္ ရန္ေစာင္ေနသည့္အခ်ိန္မ်ိဳးတြင္ပင္ စီးပြားေရးဆက္ဆံမႈက ပ်က္သုဥ္းျခင္းမရွိဘဲ ပိုမိုတိုးတက္၍လာခဲ့သည္။ အူမရ္သခင္သည္ ၎၏ အင္ပါယာအတြင္းသို႔ ၀င္ေရာက္ ေရာင္း၀ယ္ေဖာက္ကားသည့္ မြတ္စလင္မဟုတ္ေသာ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္မ်ားကို တန္းတူညီမွ် ဆက္ဆံခဲ့သည့္ သမိုင္းလည္း ရွိခဲ့သည္။
အတိတ္ကိုျပန္ၾကည့္လွ်င္ တမန္ေတာ္ မုဟမၼဒ္သခင္သည္ ဂ်ဴးမ်ိဳးႏြယ္တစ္ခ်ိဳ႕၊ ကို႐ိုက္ရွ္မ်ိဳးႏြယ္တို႔ႏွင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးစာခ်ဳပ္မ်ား ခ်ဳပ္ဆိုခဲ့သည္။ အစၥလာမ္သာသနာ စတင္ေပၚေပါက္လာခဲ့သည့္အခ်ိန္မွ အထြပ္အထိပ္သို႔ ေရာက္ရွိခ်ိန္၊ ‘အစၥလာမ့္ေရႊေခတ္’ ဟု ေခၚတြင္သည့္ ၈ ရာစုမွ ၁၄ ရာစုကာလတို႔ကို ေလ့လာၾကည့္လွ်င္ ထိုကာလသည့္ အစၥလာမ့္သမိုင္းတြင္ ယဥ္ေက်းမႈ၊ စီးပြားေရးႏွင့္ သိပၸံဆိုင္ရာ တိုးတက္ထြန္းကားဆံုးျဖစ္သည္ကို ေတြ႕ရမည္။ အျခားဘာသာ၀င္မ်ားႏွင့္ စီးပြားဆက္ႏြယ္သည့္ မြတ္စလင္မ်ား၏ အေလ့အထလည္း ေျပာင္းလဲမႈမရွိေပ။ ယေန႔ကမ႓ၻာတြင္လည္း မြတ္စလင္ကမ႓ၻာသည္ မြတ္စလင္မဟုတ္သည့္ ႏိုင္ငံမ်ားႏွင့္ ကုန္သြယ္ေနၾကသည္။ စီးပြားေရးလုပ္ရာတြင္ မည္သည့္မြတ္စလင္ႏိုင္ငံကမွ အပယ္ခံလိုျခင္း မရွိၾက။ သိပၸံႏွင့္ နည္းပညာဆိုင္ရာ ျဖစ္ေပၚတိုးတက္မႈအပါအ၀င္ မြတ္စလင္ႏိုင္ငံမ်ားသည့္ မြတ္စလင္မဟုတ္သည့္ႏိုင္ငံမ်ားမွ အမ်ားအျပား ရယူခံစားေနၾကသည္။
အထက္ပါအခ်က္မ်ားက တရားေတာ္တြင္တားျမစ္ထားသည့္ လုပ္ငန္းမ်ားအပ အျခားဘာသာ၀င္မ်ားႏွင့္ စီးပြားေရး ဆက္ႏြယ္ပတ္သက္မႈကို အစၥလာမ္က လက္ခံသည္ဆိုသည့္ အေထာက္အထားပင္ ျဖစ္သည္။
တားျမစ္ထားမႈမရွိ
ႏိုင္ငံတကာကုန္သြယ္မႈတြင္ မြတ္စလင္ႏိုင္ငံ၊ မြတ္စလင္မဟုတ္သည့္ႏိုင္ငံ စသျဖင့္ မည္သည့္ႏိုင္ငံႏွင့္ ကုန္သြယ္သင့္သည္ဆိုသည္ကို ဆံုးျဖတ္ရန္မွာ အစိုးရ၏ အခန္းက႑ျဖစ္သည္။ ႏိုင္ငံေရးအက်ိဳးစီးပြား ေမွ်ာ္ကိုးသည့္ အဖြဲ႕မ်ား၏ ကိစၥမဟုတ္။ တရားေတာ္ႏွင့္ မကိုက္ညီသည့္ ကုန္ပစၥည္းမ်ားကို ပိတ္ပင္ျခင္း၊ အျခားႏိုင္ငံမ်ားက ကုန္ပစၥည္းမ်ားကို သပိတ္ေမွာက္ျခင္း တင္သြင္းခြင့္ပိတ္ပင္ျခင္း စသည့္ဆံုးျဖတ္ခ်က္မ်ားသည္ အစိုးရအာဏာပိုင္မ်ား၏လက္တြင္သာရွိၿပီး သာမန္ႏိုင္ငံသားမ်ားႏွင့္ မဆိုင္ေပ။ အစိုးရက ဆံုးျဖတ္ျခင္းမဟုတ္ဘဲ မိမိတို႔၏ ႏိုင္ငံေရးအက်ိဳးစီးပြားအတြက္ ထိုကဲ့သို႔ သပိတ္ေမွာက္မႈကို ခြင့္ျပဳေပးထားပါက လူမ်ိဳးစံု ဘာသာစံုရွိေသာ မိမိတို႔တိုင္းျပည္တြင္ မလိုလားအပ္သည့္ ဆိုးက်ိဳးမ်ားကိုသာ ျဖစ္လာေစမည္ျဖစ္သည္။
ျပည္တြင္းတြင္ မြတ္စလင္ႏွင့္ မြတ္စလင္မဟုတ္သူ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားမွ ထုတ္လုပ္ေသာ ကုန္ပစၥည္းမ်ားကို မေလးရွားႏိုင္ငံသားအမ်ားစုက လက္ခံသံုးစြဲၾကသည္။ မေလးရွားႏိုင္ငံသား လူမ်ိဳးစံုသည္ ႏိုင္ငံအတြင္း ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ၊ သဟာဇတျဖစ္စြာ ေနထိုင္ေနၾကၿပီး တစ္မိုးေအာက္တြင္ အလုပ္အတူ တြဲလုပ္ၾကသည္။ ျပည္တြင္း ျပည္ပ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားတြင္ မိတ္ေကာင္းေဆြေကာင္းမ်ား ျဖစ္ေနၾကသည္။ တရားေတာ္ကတားျမစ္ထားသည့္ ပစၥည္းမ်ိဳး မဟုတ္လွ်င္ မြတ္စလင္မဟုတ္သူမ်ား ထုတ္လုပ္ေရာင္းခ်သည့္ ပစၥည္းမ်ားကို ၀ယ္ယူသံုးစြဲမႈကို တားျမစ္ထားျခင္းမရွိဆိုသည့္ သေဘာထားမ်ိဳးကို လက္ခံၾကပါစို႔။ မြတ္စလင္မဟုတ္သူမ်ားကလည္း မြတ္စလင္မ်ား ထုတ္လုပ္သည့္ ထုတ္ကုန္မ်ားကို မ၀ယ္ဘဲ ေရွာင္ရွားမႈမ်ိဳး မရွိသင့္ေပ။
Ref: Freemalaysiatoday
( မေလးရွားႏိုင္ငံသား Moaz Nair ေရးသားထားၿပီး Free Malaysia Today တြင္ လႊင့္တင္ထားသည့္ ေဆာင္းပါးကို ေလးေမာင္က ဆီေလ်ာ္ေအာင္ ဘာသာျပန္ဆိုပါသည္။ ေဆာင္းပါးသည္ မေလးရွားႏိုင္ငံတြင္ ၿပီးခဲ့တစ္ပတ္က ေပၚထြက္လာေသာ ‘မြတ္စလင္ထုတ္ကုန္မ်ားကို အရင္၀ယ္ပါ’ ဆိုသည့္ လႈပ္ရွားမႈကို သံုးသပ္ေရးသားထားျခင္းျဖစ္ပါသည္။)
Comments