6 years ago
ရိုဟင္ဂ်ာ ၇ ဦးကို အိႏၵိယႏိုင္ငံက ျမန္မာကို ပထမဆံုးအႀကိမ္ ျပန္ပို႔
6 years ago
ဓာတ္ျပားအဆိုေတာ္ ေတးသံရွင္ ေဒၚမာမာေဝ အသက္(၉၃) ႏွစ္ ကြယ္လြန္
6 years ago
ဒုကၡသည္စခန္းမွ လုပ္အားေပးဆရာမတစ္ဦး ရခိုင္မွ ရန္ကုန္သို႔လာစဥ္ လဝကဥပေဒျဖင့္ အဖမ္းခံရၿပီး ေထာင္တစ္ႏွစ္က်
7 years ago
ဦးေဇာ္ေဌး (ခ) မွဴးေဇာ္အား ဌာနေျပာင္းေရႊ႕တာဝန္ေပး
7 years ago
NVC ကဒ္ လက္ခံရန္ ဖိအားေပးခံရမႈကုိ ျငင္းဆုိေသာ ကမန္တုိင္းရင္းသားမ်ား စီးပြားေရးပိတ္ဆုိ႔ခံေနရ
7 years ago
ASEAN ထိပ္သီးမ်ား ရိုဟင္ဂ်ာအေရး ေဆြးေႏြး
7 years ago
Drone မႈနဲ႕ဖမ္းခံရသူ သတင္းေထာက္ေတြ မိသားစုနဲ႕ေတြ႕ခြင့္မရေသး
7 years ago
ျမန္မာ-ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ သေဘာတူညီခ်က္ (၁၀)ခ်က္ လက္မွတ္ေရးထိုး
7 years ago
AA ဒုဗိုလ္မွဴးႀကီး အပါအ၀င္ ၉ ဦးကို ေငြေၾကးခ၀ါခ်မႈနဲ႔ အမႈဖြင့္စစ္ေဆး
7 years ago
ဘာသာေပါင္းစုံ ဆုေတာင္းပြဲ (ရုပ္သံ)

ဧျပီ ၁၇ ၊ ၂၀၁၃
သဲတပြင့္
M-Media

အစၥလာမ္သာသနာႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ မႈိင္းတိုက္ဝါဒျဖန္႔ၾကသည့္ စြပ္စြဲခ်က္တစ္ရပ္မွာမြတ္စလင္မ္မ်ားက ၇၈၆ ကိန္းဂဏန္းအား အသံုးျပဳၾကျခင္းသည္ ၂၁ရာစုတြင္ အစၥလာမ္သာသနာ ျမန္မာတြင္လႊမ္းမိုးရန္ျဖစ္ၿပီးထိုသို႔ျဖစ္လာေစရန္ အေကာင္အထည္ေဖာ္သည့္အေနျဖင့္ ဘာသာျခား တိုင္းရင္းသူတို႔အား သိမ္းသြင္းျဖားေယာင္း လက္ထပ္ၾကကာ မယားအမ်ားအျပားယူလ်က္ သားေဖာက္သာသနာျပဳၾကရန္ အစၥလာမ္သာသနာက ညႊန္ၾကားထားေၾကာင္း၊လက္ေတြ႕ အေကာင္ အထည္ေဖာ္ၾကသူမ်ားအား တိုင္းရင္းသူ အမ်ိဳးသမီး၏ အဆင့္အတန္းအလိုက္ ေထာက္ပံ့ဆုေၾကးမ်ားကို ဗလီမ်ားမွတဆင့္ ခ်ီးျမွင့္ၾကေၾကာင္း အစရွိသည့္ အိမ္ေထာင္ေရးႏွင့္ ပတ္သက္ေသာစြပ္စြဲခ်က္ျဖစ္သည္။ တရားေဟာစင္ျမင့္ထက္မွ အသံခ်ဲ႕စက္သံုးကာ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ မတရား ေဟာျခင္းျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ DVDေခြမ်ား ျဖန္႔ေဝေရာင္းခ်ဖြင့္ၾကျခင္းျဖင့္လည္းေကာင္း၊ စာအုပ္စာတမ္းမ်ား ယခင္ကလက္သိပ္ထိုးအဆင့္မွ ယခုအခါ ေပၚေပၚ ထင္ထင္ျဖန္႔ေဝျခင္းျဖင့္လည္းေကာင္း၊ အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ားမွလည္းေကာင္း၊ တစ္ဆင့္စကားတစ္ဆင့္နား၊ သက္ႀကီးစကား သက္ငယ္ၾကား ၾကရျခင္းျဖင့္ လည္းေကာင္းေနရာမ်ိဳးစံု က႑စံုမွ ေဝေဝဆာဆာ ဝါဒမႈိင္းတိုက္ၾကလ်က္ရွိရာ ထိုစြပ္စြဲခ်က္ကို စူးစမ္းဆင္ျခင္ျခင္း မျပဳၾကေတာ့ဘဲအမွန္ဟု ထင္ျမင္မွတ္ ယူထားၾကသူမ်ားတြင္ အသိတရားရွိသူ ေခတ္ပညာတတ္မ်ား၊ စီးပြားေရးလူမႈေရး ဦးစီးဦးေဆာင္ျပဳေနၾကသူမ်ားပင္ အေျမာက္အျမား ပါဝင္ေနသည္ကို လက္ေတြ႕ၾကားသိရေတာ့ သိပ္မထူးဆန္းမိေတာ့။ ဗမာျပည္သူျပည္သားမ်ားက ယံုလြယ္သည္ကို အခြင့္ေကာင္းယူလ်က္ ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ၾကားရေစျခင္းျဖင့္ႏွလံုးသားထဲ အသိတရားထဲ နက္နက္နဲနဲတိုင္ေအာင္ လိုသလို ပံုသြင္းခံခဲ့ၾကရရွာေလၿပီ။ ဘာသာျခားႏွင့္လက္ထပ္သူ မြတ္စလင္မ္ အနည္းငယ္ ေတြ႕ၾကံဳၾကားသိရေတာ့လည္း ထိုသူတို႔၏မႈိင္းတိုက္မႈကို သံသယ ပါးပါးေလးပင္မဝင္မိေတာ့ဘဲဤအတိုင္းသာ ရာႏႈန္းျပည့္ အမွန္ျဖစ္ရမည္ဟု တစ္ထစ္ခ် ယံုၾကည္လိုက္ၾကသည္။ ထို႔အတြက္ အစၥလာမ္က လမ္းညႊန္ထားေသာ အိမ္ေထာင္ေရးအေၾကာင္းကိုရွင္းျပလိုပါသည္။

(“၇၈၆” အေၾကာင္းေတာ့ အျခားေနရာမ်ားတြင္ အေသးစိတ္ ရွင္းလင္းထားၾကၿပီးျဖစ္ရာထပ္မံမေျပာလိုေတာ့။ မသိေသးသူ ဖတ္ႏိုင္ရန္အတြက္ရည္ရြယ္လ်က္ ေအာက္ေျခတြင္ link ေပးထားပါမည္။)

အစၥလာမ့္ဘဝတည္ေဆာက္မႈလမ္းစဥ္၏ သြန္သင္ခ်က္အရထိမ္းျမားလက္ထပ္ျခင္းသည္ မလုပ္မေနရတာဝန္တစ္ရပ္ မဟုတ္ေသာ္လည္း လူ႔အဖြဲ႕အစည္းအတြက္ အေျခခံလိုအပ္ခ်က္တစ္ရပ္အျဖစ္႐ႈျမင္ပါသည္။ လက္ထပ္ထိမ္းျမားမႈမွတဆင့္ တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းျခင္း၊ အျပန္အလွန္ တာဝန္ယူမႈႏွင့္ကာကြယ္မႈ ရယူေပးေဝႏိုင္ေစျခင္း၊ ေရာင့္ရဲႏွစ္သိမ့္တတ္ျခင္း၊ စိတ္ႏွင့္ဝိဥာဥ္အတြက္ အင္အား၏အရင္းအျမစ္တစ္ရပ္ရေစျခင္း၊ သန္႔စင္ေသာမ်ိုဆက္ တည္ေထာင္ႏိုင္ျခင္း စသည့္ ေကာင္းက်ိဳးမ်ားရႏိုင္ေစသည္ဟု႐ႈျမင္ပါသည္။ ထို႔အတြက္ေၾကာင့္ အရြယ္ေရာက္ၿပီးသူတိုင္း စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ျပည့္ဝသူတို႔အားလူပ်ိဳအပ်ိဳမ်ားကိုသာမက အိမ္ေထာင္ကြဲမ်ား၊ မုဆိုးဖိုမုဆိုးမမ်ားကိုပင္ အိမ္ေထာင္သစ္ျပဳၾကရန္တိုက္တြန္းထားပါသည္။ (က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ ၂း၁၈၇၊ ၄း၂၄-၂၅၊ ၇း၁၈၉၊ ၃၀း၂၁၊ ၄း၃၊ ၂၄း၃၂)

အစၥလာမ္တြင္ ဘုန္းႀကီးစနစ္မရွိေသာေၾကာင့္လူသားတိုင္း အိမ္ေထာင္ျပဳခြင့္ရွိၿပီး မဟာလူသား ပုဂၢိဳလ္ႀကီးမ်ား အားလံုးသည္လည္း မိခင္ဝမ္းၾကာတိုက္မွတစ္ဆင့္ပြင့္ေပၚေရာက္ရွိခဲ့ရသည့္အတြက္ သားအိမ္ရွင္မိခင္တို႔၏ အဆင့္အတန္းႏွင့္ အိမ္ေထာင္ျပဳျခင္း၏အက်ိဳးဆက္ကိုတန္ဖိုးထားပါသည္။

ထို႔အတြက္ေၾကာင့္ အိမ္ေထာင္ျပဳျခင္းသည္လူ႔အဖြဲ႕အစည္းအတြက္ ေကာင္းရာေကာင္းက်ိဳးျဖစ္ရာ မိသားစုမ်ား ပူးေပါင္း၍ ေလာကကို အလွဆင္ၾကေစရန္အတြက္ ထိမ္းျမားလက္ထပ္မႈေၾကာင့္ေဆြမ်ိဳးေတာ္စပ္မႈကို ေသြးသားအရ ေဆြမ်ိဳးေတာ္စပ္မႈကဲ့သို႔ပင္ အေလးထားရန္ ညႊန္ၾကားထားပါသည္။(က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ ၂၅း၅၄)

(ကိုးကား – နိကာဟ္ အစၥလာမ့္ထိမ္းျမားျခင္း – အလ္ဟာဂ်္မုဖ္သီ ေဒါက္တာ ျမင့္သိန္း)

ဆိုလိုသည္ကား အိမ္ေထာင္ျပဳျခင္းသည္သက္ဆိုင္သူ ႏွစ္ဦးႏွစ္ေယာက္တည္းအေရးမဟုတ္ဘဲ ေဆြမ်ိဳးသားျခင္းလူ႔အဖြဲ႕အစည္းႏွစ္ရပ္ပူးေပါင္းသည့္အေရးဟု ႐ႈျမင္ပါသည္။ ထို႔အတြက္ ေဆြမ်ိဳးစုႏွစ္စု တစ္စည္းတစ္ေပါင္းတည္းစုေပါင္းႏိုင္ေရး အေျခခံလမ္းညႊန္မ်ား ခ်မွတ္ေပးထားပါသည္။

အစၥလာမ့္သြန္သင္ခ်က္အရ အိမ္ေထာင္ျပဳျခင္း မဂၤလာအထေျမာက္ရန္

၁)ကမ္းလွမ္းျခင္း၊ သေဘာတူလက္ခံျခင္းရွိရပါမည္။

၂)ခင္ပြန္းမွ ဇနီးသည္သို ႔မဂၤလာဦးလက္ေဆာင္ ေပးရပါမည္။

၃)အသိသက္ေသ အနည္းဆံုးႏွစ္ဦး ရွိရပါမည္။

ထို႔ေၾကာင့္

၁)ကာယကံရွင္ဆႏၵမပါဘဲ အဓမၼ လက္ထပ္ခြင့္မရွိပါ။

၂)မိမိဇနီးသည္အား တန္ဖိုးထားရာေရာက္ပါသည္။

၃) ႏွစ္ဦးသေဘာတူ ၾကည္ျဖဴ႐ံု သက္သက္ျဖင့္ လူ႕အသိုင္းအဝိုင္းက အသိအမွတ္ျပဳျခင္းမရွိဘဲတိတ္တဆိတ္ေပါင္းသင္းခြင့္မရွိပါ။ အမ်ိဳးသမီးတို႔အတြက္ အခြင့္အေရးမ်ား ျဖစ္ပါသည္။

မယားေလးေယာက္ ကိစၥ

လူေျပာမ်ားသည့္ အခ်က္တစ္ခ်က္မွာ အစၥလာမ္ကမယားေလးေယာက္ ယူခြင့္ျပဳျခင္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ျဖစ္သည္။ ပထမဆံုးအေနျဖင့္ ထိုသည္ႏွင့္ သက္ဆိုင္ေသာက်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္လာ သြန္သင္ခ်က္ကို ေဖာ္ျပပါမည္။

“အသင္တို႔သည္ ဖမဲ့မိန္းကေလးမ်ားႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ တရားမွ်တမႈမရွိမည္ကို စိုးရိမ္ၾကေသာ္ မိမိတို႔ႏွစ္သက္ရာ အမ်ိဳးသမီးမ်ားအနက္ ႏွစ္ဦးျဖစ္ေစ၊ သံုးဦးျဖစ္ေစ၊ေလးဦးျဖစ္ေစ ထိမ္းျမားၾကေလကုန္။ ထိုသို႔ထိမ္းျမားရာတြင္ တရားမွ်တမႈ ျပဳႏိုင္ၾကမည္မဟုတ္ဟုစိုးရိမ္မကင္းေသာ္ တစ္ဦးတည္းကိုသာ လက္ထပ္ၾကကုန္” (က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ ၄း၃)

ဤသြန္သင္ခ်က္၏ အလိုသေဘာမွာ မလုပ္မေနရ တိုက္တြန္းထားျခင္းမဟုတ္ဘဲအေျခအေနအရ လိုအပ္ပါက ေလးဦးအထိ အမ်ားဆံုး အိမ္ေထာင္ျပဳပိုင္ခြင့္အား ခြင့္ျပဳေပးထားျခင္းသာျဖစ္ပါသည္။

အစၥလာမ္သာသနာ စတင္ထြန္းကားစဥ္က မြတ္စလင္မ္တို႔အားက်န္အာရဗ္မ်ားက နည္းမ်ိဳးစံုျဖင့္ ႏွိပ္စက္ေစာ္ကားသည္ျဖစ္ရာ ေနာက္ဆံုး မတတ္သာသည့္ အဆံုးတြင္ က်ဴးေက်ာ္ တိုက္ခိုက္လာသူမ်ားအား ျပန္လည္ခုခံသည့္ ခံစစ္ ဆင္ႏႊဲခဲ့ရေလရာ စစ္ပြဲတို႔၏ထံုးစံအတိုင္း စစ္သည္မ်ား အေသအေပ်ာက္ ရွိခဲ့ပါသည္။ ထိုကြယ္လြန္သူ စစ္သည္တို႔၏ က်န္ရစ္သူသမီးမ်ား၊မုဆိုးမဇနီးမ်ား၏ အနာဂတ္လံုျခံဳေရးအတြက္ မြတ္စလင္မ္အမ်ိဳးသားမ်ားက ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ႏိုင္ေစေရး အတြက္ ခၽြင္းခ်က္အေနျဖင့္ ဇနီးေလးဦးအထိ လက္ထပ္ပိုင္ခြင့္ျပဳေပးျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ထိုအေျခအေနတြင္ပင္ တရားမွ်တမႈကို ေရွ႕တန္းတင္ရပါမည္။ ေနာက္ထပ္လည္း ေအာက္ပါအတိုင္း သြန္သင္ထားပါေသးသည္။

ထိုမွတစ္ပါးတံုအသင္တို႔သည္ မည္မွ်ပင္ ဆႏၵထားရွိၾကကုန္ေသာ္လည္း ဇနီးမိန္းမတို႔၏စပ္ၾကားဝယ္ အဖက္ဖက္မွတရား မွ်တေအာင္ ျပဳနိုင္ၾကမည္မဟုတ္ေပ။ သို႔ျဖစ္ေပရာ (ဇနီးမိန္းမတို႔အနက္) တစ္ဦးတစ္ေယာက္ထဲဘက္သို႔ လံုးဝတစ္ဘက္သတ္ မယိမ္းယိုင္ၾကကုန္လင့္။
(က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ ၄း၁၂၉)

ထို႔အတြက္ေၾကာင့္ ဇနီးေလးေယာက္အထိ ယူခြင့္ျပဳထားျခင္းသည္
(က)မယူမေနရတာဝန္ေပးထားျခင္းမဟုတ္ဘဲ အေျခအေနတစ္ရပ္အရလိုအပ္ပါက ယူပိုင္ခြင့္ ျပဳထားျခင္းသာျဖစ္သည္။အခ်ိန္တိုင္းအတြက္မဟုတ္ပါ။ “အကယ္၍”ဟူသည္ႏွင့္အစခ်ီသည့္ conditional approval သာ ျဖစ္ပါသည္။

(ခ)အစၥလာမ့္သြန္သင္ခ်က္အရ လိုအပ္လြန္းသည့္အေျခအေနတြင္ေတာင္ မယား ေလးေယာက္အထိသာ အမ်ားဆံုးယူပိုင္ခြင့္maximum upper limit ရွိပါသည္။ အစၥလာမ္က ေယာက်္ားေကာင္း ေမာင္းမတစ္ေထာင္ဆိုသည္မ်ိဳးကိုလံုးဝ ခြင့္မျပဳထားပါ။ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ ၾကည္ျဖဴပါသည္ဆိုလ်င္ေတာင္ ကန္႔သတ္မႈထက္ ပိုပိုင္ခြင့္မရွိပါ။တိတ္တိတ္ပံုး အေျမာင္မယားလည္း ထားခြင့္မျပဳပါ။ ဤေလးဦးအထိခြင့္ျပဳခ်က္ကို ေဝဖန္သူတို႔အား ေမးခြန္းတစ္ခုထုတ္လိုပါသည္။ အစၥလာမ္မွလြဲ၍က်န္ ဘာသာ သာသနာမ်ားတြင္ ဇနီးမယား အမ်ားဆံုးယူပိုင္ခြင့္အေရအတြက္ ကန္႔သတ္မႈ ရွိပါသလား။

(ဂ)ကမာၻ႔လူဦးေရအခ်ိဳးအစားအရ အမ်ိဳးသမီးဦးေရက အမ်ိဳးသားဦးေရထက္ အနည္းငယ္ပိုေသာ္လည္းမည္သည့္လူ႔အစုအေဝးတြင္မွ က်ားမအခ်ိဳး ၁း ၄ ရွိမေနပါ။ ေလးဦးစီအထိယူခ်င္ၾကပါသည္ဆိုဦးေတာ့ လက္ေတြ႕အားျဖင့္ ယူ၍မရသည္ကို ဦးေႏွာက္နည္းနည္းသံုး႐ံုျဖင့္သိႏိုင္ပါသည္။

(ဃ)မိမိတို႔ဝန္းက်င္ရွိ အစၥလာမ္ဘာသာဝင္မ်ား အမ်ားစုအား ေလ့လာၾကည့္ပါ။ ဇနီးတစ္ဦးထက္ ပိုယူထားေသာသူမည္မွ်ရွိပါသနည္း စာရင္းေကာက္ၾကည့္ပါ။ ခၽြင္းခ်က္အားျဖင္ အနည္းငယ္ ရွိႏိုင္ေသာ္လည္းအမ်ားစုသည္ တစ္လင္တစ္မယားစနစ္ကိုသာ က်င့္သံုးသည္ဆိုသည္ကို စာ႐ႈသူ လက္ေတြ႔ ေတြ႔ရပါလိမ့္မည္။ျမန္မာျပည္တြင္ သာမက ကမာၻတစ္လႊားတြင္လည္း အမ်ားစုက ဇနီးတစ္ဦးသာ ယူထားၾကပါသည္။ Exceptions do not make rules! ခၽြင္းခ်က္မ်ားကိုၾကည့္ကာ ေကာက္ခ်က္မခ်သင့္ပါ။ အျခားဘာသာဝင္တြင္လည္းမယားတစ္ဦးထက္ ပိုယူထားသူ၊ တိတ္တိတ္ပုန္း ကီပင္ထားသူ ရွိပါသည္။ ထိုသူတို႔ကိုၾကည့္ကာထိုသူတို႔ ကိုးကြယ္သည့္သာသနာကို ေကာက္ခ်က္ခ်၍ မရပါ။

အထက္ပါအခ်က္မ်ားအရ မြတ္စလင္မ္တို႔သည္ မယားအမ်ားအျပားယူ၊ သားသမီး တစျ္ပံဳတစ္ေခါင္းေမြးကာ သားေဖာက္ သာသနာျပဳၾကသည္ဆိုျခင္းမွာ အေျခအျမစ္လံုးဝမရွိသည့္စြပ္စြဲခ်က္သက္သက္သာ ျဖစ္ပါသည္။

ဘာသာမတူသူႏွင့္ အိမ္ေထာင္ျပဳျခင္း

ဒုတိယအခ်က္မွာ မြတ္စလင္မ္အမ်ိဳးသားမ်ားကဘာသာမတူသူ အမ်ိဳးသမီးမ်ားအား ေသြးေဆာင္လက္ထပ္ကာ အစၥလာမ္ဘာသာဝင္အျဖစ္ သြတ္သြင္းေနၾကသည္ဆိုသည့္စြပ္စြဲခ်က္ျဖစ္သည္။ တကယ္တမ္းက်ေတာ့ အစၥလာမ့္သြန္သင္ခ်က္အရ ဘာသာမတူလ်င္ ေပါင္းဖက္ခြင့္လံုးဝမရွိပါ။

“မြတ္ရွ္ရစ္က္(အျခားကိုးကြယ္ရာ၊ အျခားသာသနာကိုကိုးကြယ္သူ) ဘာသာျခား အမ်ိဳးသမီးတို႔သည္ အစၥလာမ္ကိုလက္ခံယံုၾကည္ျခင္း မရွိသမွ်ကာလပတ္လံုး အသင္တို႔သည္ ထိုအမ်ဳိးသမီးမ်ားႏွင့္ လက္မထပ္ၾကကုန္လင့္။ထိုဘာသာျခား အမ်ိဳးသမီးသည္ သင္တို႔အထင္တြင္ ႏွစ္သက္ဖြယ္ ျဖစ္ျငားေသာ္လည္း ထိုအမ်ိဳးသမီးထက္စာလ်င္အစၥလာမ္ကို ယံုၾကည္ေသာ ကၽြန္အမ်ိဳးသမီးက မုခ် သာပိုေကာင္းမြန္ သင့္ေတာ္ေပသည္။ ထိုနည္းတူစြာပင္ဘာသာျခား အမ်ိဳးသားတို႔သည္ အစၥလာမ္ကို လက္ခံယံုၾကည္ျခင္း မရွိသမွ်ကာလပတ္လံုး အသင္တို႔သည္ထိုသူမ်ားႏွင့္ မြတ္စလင္မ္အမ်ဳိးသမီးမ်ားကို လက္ထပ္ထိမ္းျမား မေပးၾကကုန္လင့္။ ထိုဘာသာျခားအမ်ိဳးသားသည္ သင္တို႔အထင္တြင္ ႏွစ္သက္ဖြယ္ ျဖစ္ျငားေသာ္လည္း ထိုအမ်ိဳးသားထက္စာလ်င္အစၥလာမ္ကို ယံုၾကည္ေသာ ကၽြန္အမ်ိဳးသားက မုခ် သာပိုေကာင္းမြန္ သင့္ေတာ္ေပသည္။” (က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ ၄း၁၂၉)

အထက္ပါဆံုမၾသဝါဒေတာ္အရ မြတ္စလင္မ္တို႔အိမ္ေထာင္ျပဳရန္အတြက္ဘာသာတူ ကၽြန္ကပင္ ပိုမိုသင့္ေလ်ာ္ေၾကာင္း သြန္သင္ထားၿပီး ဘာသာမတူက လက္ထပ္ခြင့္ မရွိပါ။ဤၾသဝါဒေတာ္လာ သာလြန္မႈဟူသည္ ျမင့္ျမတ္ေကာင္းမြန္မႈကိုမဟုတ္ဘဲအိမ္ေထာင္ဘက္အျဖစ္ ပိုမိုသင့္ေလ်ာ္မႈကို ရည္ညႊန္းပါသည္။ အစၥလာမ့္သြန္သင္ခ်က္အရ လူသားအားလံုးသည္တစ္မိတစ္ဖတည္းမွ ဆင္းသက္လာၿပီး အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ထံေတာ္ပါးတြင္ အျမင့္ျမတ္ဆံုးလူသားမွာမ်ိဳးႏြယ္၊ အသားအရာင္၊ ဇာတိတို႔ကို အေျခမခံဘဲ သကၠဝါေခၚ ကိုယ္က်င့္စာရိတၱ အျမတ္ဆံုးလူသာျဖစ္ပါသည္။ (က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္၄၉း၁၃)

အကယ္၍ အဆိုပါ ဘာသာျခားပုဂၢိဳလ္သည္ တစ္စံုတစ္ရာေသြးေဆာင္မႈေၾကာင့္မဟုတ္ဘဲ မိမိ စိတိဆႏၵအေလ်ာက္ အစၥလာမ္သာသနာသို႔ ေျပာင္းလဲသက္ဝင္ လက္ခံယံုၾကည္လာျခင္းမွအပ ထိုသူႏွင့္မြတ္စလင္မ္တစ္ဦးလက္ဆက္ပိုင္ခြင့္မရွိပါ။

အစၥလာမ္သာသနာသို႔ ဘာသာေျပာင္းျခင္းဆိုသည္ကလည္းႏွလံုးသားမွထဲထဲဝင္ဝင္ ႏွစ္ႏွစ္ကာကာ သက္ဝင္ယံုၾကည္ကာ လက္ခံျခင္းျဖစ္ရပါမည္၊ အိမ္ေထာင္ျပဳႏိုင္ရန္ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ မျဖစ္ရပါ။

မည္သည့္ဘာသာ သာသနာတြင္မဆို သာသနာျပဳဖိတ္ေခၚျဖန္႔ခ်ိျခင္း ရွိပါသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္လည္း ေတာင္တန္းသာသနာျပဳစီမံကိန္းထင္ရွားပါသည္။ ထို႔အတြက္ မည္သူမဆို မိမိယံုၾကည္ရာ၊ မိမိကမွန္သည္ထင္ရာကိုက်န္သူတို႔ထံဖိတ္ေခၚျဖန္႔ခ်ိပိုင္ခြင့္ ရွိရမည္ဟု ယံုၾကည္ပါသည္။ ထိုသို႔ ဖိတ္ေခၚျဖန္႔ခ်ိရန္ အစၥလာမ္ကခ်မွတ္ထားေသာနည္းစနစ္ရွိပါသည္။

“အသိပညာဥာဏ္အလိမၼာ၊ သာယာလွပေသာ ဆံုးမစကားျဖင့္ အသင့္အား ဖန္ဆင္းေမြးျမဴေတာ္မူေသာသာသနာသို႔ဖိတ္ေခၚပါေလ။” (က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ ၁၆း၁၂၅)

အထက္ပါညႊန္ၾကားခ်က္ႏွင့္အညီ ဖိတ္ေခၚျခင္းမွအပ၊အစၥလာမ္အေၾကာင္း ရွင္းလင္းတင္ျပ က်င့္သံုးေဆာက္တည္ျပျခင္းမွတစ္ပါး အျခား ေအာက္လမ္းနည္းသံုးကာပိုင္းလံုးလုပ္လ်က္ သာသနာျပဳရန္ လံုးဝအေၾကာင္းမရွိပါ။

အစၥလာမ္သာသနာတြင္ အဓမၼစနစ္ကို လံုးဝခြင့္မျပဳပါ။

“ေျဖာင့္မတ္မွန္ကန္ေသာတရားလမ္းစဥ္သည္ မမွန္ကန္ေသာလမ္းစဥ္ႏွင့္ ရွင္းလင္းထင္ရွားစြာ ကြဲျပားျခားနားလ်က္ ရွိေနၿပီျဖစ္ရာသာသနာေရးတြင္ အႏိုင့္အထက္ အလ်ဥ္းမျပဳရ” (က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ ၂း၂၅၆)

ထို႔အတြက္ေၾကာင့္ အစၥလာမ္၏ မည္သည့္ေနရာတြင္မွဘာသာမတူသူကို လက္ထပ္ကာ ဘာသာကူးေျပာင္းေစရန္ ညႊန္ၾကားခိုင္းေစထားရန္ မဆိုထားဘိ ထိုသို႔လုပ္ရန္ကိုပင္လံုးဝ ခြင့္မျပဳပါ။ ႏွလံုးသားမွမပါဘဲ အေပၚယံကူးေျပာင္းလာမည့္ အေယာင္ေဆာင္လည္း အလိုမရွိပါ။သူတို႔ထံမွလည္း အစၥလာမ့္အတြက္ တစ္စံုတစ္ရာ ေကာင္းက်ိဳးမျဖစ္ႏုိင္ပါ။ ႏွစ္ႏွစ္ကာကာ ကူးေျပာင္းသက္ဝင္ယံုၾကည္သူဆိုလ်င္မူ လႈိက္လွဲစြာ ႀကိဳဆိုပါသည္။

ထို႔အတြက္ေၾကာင့္ မ်ိဳးေဖာက္သာသနာျပဳရန္ဘာသာတရားက ခိုင္းေစထားပါသည္ဆိုကာ အမုန္းမီးပြားေစရန္ ဝါဒမႈိင္းတိုက္သည္ကို မွားယြင္းေေၾကာင္းျပတ္ျပတ္သားသား ဆန္႔က်င္ပါသည္။ အစၥလာမ္က ထိုသို႔ လံုးဝ မသြန္သင္ထားပါ။

သို႔ေသာ္ …… သို႕ေသာ္ …..။

ဝါဒႏွင့္ဝါဒီကို ခြဲျခား ႐ႈျမင္ေစလိုပါသည္။သာသနာက ခြင့္မျပဳပါ ဆိုထားပါလ်က္ႏွင့္ ပိုးဖလံမ်ိဳး မီးကို တိုးၾကသူမ်ားလည္း အဟုတ္အမွန္ရွိပါသည္။

အိမ္ေထာင္ေရး၏ အစသည္ နီးစပ္မႈသံေယာဇာဥ္တြယ္ၿငိမႈျဖစ္ရာ အျမဲအတူ ထိေတြ႕ဆက္ဆံေနၾကရသူ အသိုင္းအဝိုင္းမ်ားအတြင္း ဘာသာေရးအရ ခြင့္ျပဳခ်က္မရွိေသာ္လည္းမိမိတို႔ကိုယ္က်ိဳးဆႏၵေနာက္ကိုလိုက္လ်က္ ဘာသာမတူသူႏွင့္ လက္ထပ္ၾကသူ မြတ္စလင္မ္မ်ားလည္းရွိခဲ့ပါသည္ …… ရွိေနပါသည္။ မျဖစ္ခင္က ႀကိဳတင္သိရွိေသာေၾကာင့္ေရွ႕မဆက္ၾကရန္ မြတ္စလင္မ္ အသိုင္းအဝိုင္းက နည္းမ်ိဳးစံုႏွင့္ တားျမစ္ၾကေသာ္လည္း မိမိတို႔ဆႏၵေနာက္ကို လိုက္ၾကသူမ်ားလည္းရွိပါသည္။ ေနာက္က်ၿပီးမွ သိလိုက္ၾကရသည္တို႔လည္း ရွိပါသည္။ ထိုအေျခအေနတြင္ မိဘႏွစ္ဖက္အသိုင္းအဝိုင္းကၾကည္ျဖဴလက္ခံလိုလွ၍ မဟုတ္ေသာ္လည္းအေၾကာင္းေၾကာင္းေၾကာင့္ လက္ခံေပးလိုက္ရသည္လည္း ရွိပါသည္။ ထိုေနရာတြင္ မြတ္စလင္မ္တစ္ခ်ိဳ႕က“ျဖစ္သြားၿပီးတဲ့ေနာက္ နိကဟ္ (အစၥလာမ့္နည္းက် ထိမ္းျမားမႈ) လုပ္ေပးလိုက္ၾကတာေပါ့ …မြတ္စလင္မ္လို လိုက္ေနရမယ္” ဟု ဆိုလာျခင္းမွာလည္း ကၽြန္ေတာ့္အျမင္အရမူ ဖိနပ္ႏွင့္မေတာ္ေသာေၾကာင့္ေျခေထာက္ျဖတ္သကဲ့သို႔သာ ဆိုခ်င္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ လြန္ခဲ့ၿပီးေသာ ကိစၥရပ္အတြက္ ေရရွည္စိတ္ဆင္းရဲၾကရျခင္းမွလြဲ၍အေျဖမရွိပါ။

ေသခ်ာပါသည္။ မည္သည့္မြတ္စလင္မ္ မိဘေဆြမ်ိဳး၊ဘာသာေရးအသင္းအဖြဲ႕ကမွ ထုိသို႔ေသာ မြတ္စလင္မ္မဟုတ္သူႏွင့္ လက္ထပ္ျခင္းကို အားေပးအားေျမွာက္မျပဳပါ။ဘာသာမတူသူ တိုင္းရင္းသူအမ်ိဳးသမီး၏ အဆင့္အတန္းအလိုက္ ေထာက္ပံ့ဆုေၾကးမ်ားကို ဗလီမ်ားမွတဆင့္ခ်ီးျမွင့္သည္ ဆိုလာျခင္းကိုမူ ပ်က္လံုးတစ္ခုအေနျဖင့္သာ ရယ္လိုက္ခ်င္ပါေတာ့သည္။ သက္ေသျပပါဟုသာျပန္ေမးခ်င္ပါသည္။ ျမန္မာျပည္ရွိ အစၥလာမ့္ အဖြဲ႔အစည္းမ်ား၊ ဗလီမ်ားတြင္ ထိုမွ်ေလာက္ေငြပိုလည္း ရွိမေနပါ။ ဘာသာျခားႏွင့္ိမ္ေထာင္ျပဳထားၿပီး မြဲေတေနသူမြတ္စလင္မ္တို႔ကိုလည္းျမင္ေနရပါသည္။ ဝါဒျဖန္႔စာစဥ္မ်ားတြင္ ပါသည့္ မြတ္စလင္မ္တို႔၏ လွ်ိဳ႕ဝွက္ျဖန္႔ေဝစာ ဆိုသည္မွာလည္းအမွန္တကယ္မရွိသည့္၊ မြတ္စလင္မ္စစ္စစ္တို႔က ေရးသားျခင္းမဟုတ္သည့္ လုပ္ၾကံစာသာ ျဖစ္ပါသည္။ အစၥလာမ္သာသနာကို က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ႏွင့္တမန္ေတာ္ မုဟမၼဒ္၏ စစ္မွန္ခိုင္လံုေသာ ၾသဝါဒေတာ္မ်ားကသာ ကိုယ္စားျပဳပါသည္။ ထိုသည္တို႔တြင္အဆိုပါ ညႊန္ၾကားခ်က္မ်ိဳး အရိပ္အေငြ႕ပင္ မပါရွိပါ။

တကယ္တမ္း ေလ့လာၾကည့္ပါက ဘာသာျခားႏွင့္အိမ္ေထာင္ျပဳသြားသူမ်ားတြင္ မြတ္စလင္မ္အမ်ိဳးသားမ်ားနည္းတူ မြတ္စလင္မ္အမ်ိဳးသမီးမ်ားလည္းအေျမာက္အမ်ား ပါ ပါသည္။ စာ႐ႈသူလည္း ေတြ႕ဖူးပါလိမ့္မည္။ စိုးရိမ္ေနၾကရသည့္သူမ်ားတြင္မြတ္စလင္မ္မိဘမ်ားကလည္း ထိပ္ဆံုးက ရွိေနရပါသည္။ ဘာသာျခားႏွင့္ အိမ္ေထာင္က်ကာ ေနာက္ဆံုးတြင္ထိုဘာသာဘက္သို႔ ကူးေျပာင္းသြားၾကေသာ မြတ္စလင္မ္မ်ားလည္း တစ္ပံုတစ္ပင္ပါ။ သို႔ေသာ္ သူတို႔ႏွင့္စပ္လ်ဥ္းလ်င္မူဝါဒမႈိင္းတိုက္ဆရာတို႔ မသိခ်င္ေယာင္ ေဆာင္ေနၾကပါသည္လား။

မည္သို႔ပင္ ဆိုေစကာမူ အမ်ားစုေသာ မြတ္စလင္မ္တို႔သည္ကားဘာသာတူသူ အခ်င္းခ်င္းသာ လက္ထပ္ၾကသည္ကိုလည္း မိတ္ေဆြတို႔ လက္တစ္ကမ္းရွိသူမ်ားကို ေလ့လာ႐ံုႏွင့္ပင္ေတြ႔ပါလိမ့္မည္။ ပမာဏနည္းလွေသာ လူအခ်ိဳ႕ကို မီးေမာင္းထိုး highlight လုပ္ကာ လိုရာ ေျခာက္လွန္႔ဝါဒျဖန္႔ၾကလ်က္ အမုန္းတရား ပံုေဖာ္ေနၾကျခင္းသာျဖစ္ပါသည္။

နိဂံုးခ်ဳပ္ပါမည္။

အိမ္ေထာင္ေရးတြင္ ခု႐ႈပ္မွ ေနာင္ရွင္းလံုးဝမဟုတ္ပါ …. ခုရွင္းမွသာ ေနာင္ရွင္းပါမည္။ ဘာသာမတူေသာ အသိုင္းအဝိုင္းႏွစ္ခုသည္မိတ္ေဆြအျဖစ္ လက္တြဲႏိုင္ေသာ္လည္း “အသြင္မတူ အိမ္သူမျဖစ္” ေလရာ ရာသက္ပန္ ႐ိုးေျမက်ေဆြမ်ိဳးအသိုင္းအဝိုင္းမ်ားကပါ ပါဝင္သည့္ ဘဝလက္တြဲေဖာ္အျဖစ္ကေတာ့ လက္ေတြ႕မျဖစ္ႏိုင္ပါ။ထို႔အတြက္ေၾကာင့္ မည္သည့္ဘာသာ သာသနာအေနႏွင့္မဆို မိမိတို႔ သာသနာဝင္မ်ားအား ဘာသာမတူသူႏွင့္လက္ထပ္ျခင္း မျပဳၾကရန္ တိုက္တြန္းၾကျခင္းအား ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာ ႀကိဳဆိုပါသည္။ ဘာသာတိုင္းအေနျဖင့္ယခုထက္ပင္ အရွိန္အဟုန္ျဖင့္ တိုက္တြန္းၾကရန္ မရွိမျဖစ္လိုအပ္သည္ဟုလည္း ယံုၾကည္ပါသည္။

သို႔ေသာ္ ဤအေၾကာင္းခ်င္းရာကို ဆံုးမသြန္သင္ရာတြင္ ဘာသာျခားႏွင့္ လက္ဆက္ျခင္းေၾကာင့္ေရရွည္ အဆင္မေျပ ျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္းကို အဓိက မေျပာဘဲ အျခားဘာသာတရားတစ္ခုအား အေျခမျမစ္မရွိပုတ္ခတ္စြပ္စြဲ အမုန္းပြား အထင္အျမင္လြဲေစမည့္ အေၾကာင္းခ်င္းရာမ်ားကိုမူ ေရွာင္ရွားအပ္ပါေၾကာင္းယံုၾကည္ပါသည္။

ယခုႏွစ္သစ္ခါသမယမွစတင္ကာ ဘက္စံုဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေသာ၊ဘာသာေပါင္းစံု ခ်စ္ၾကည္ရင္းႏွီးၾကေသာ ပဋိပကၡကင္းေသာ ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ႀကီးအျဖစ္ ျမင္ခ်င္လွပါသည္။ လက္ေတြ႔ျဖစ္လာေစရန္ ကၽြန္ေတာ္တို႔တြင္ တာဝန္ရွိပါသည္။ ေနာင္မ်ိဳးဆက္တြင္အမုန္းတရားမ်ား မက်န္ေစလိုေတာ့ပါ။ အုတ္တစ္ခ်ပ္ သဲတစ္ပြင့္ ႀကိဳးပမ္းၾကပါဦးစို႔။

Leave a Reply