ေမလ ၁၄၊ ၂၀၁၃
M-Media
ေတြ႔ဆုံေမးျမန္းသူ – ဆူးထက္
ဆရာေတာ္ အရွင္၀ိစိတၱာလကၤာရ (ေရႊစုန္းေခ်ာင္းဆရာေတာ္) – စာေရးဆရာ ေအာင္မွဴးေ၀ သီတင္းသုံးေတာ္မူေသာ ေက်ာင္းေဆာင္ တည္ရွိရာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ဒဂုံေျမာက္ပိုင္းသို႔ သြားေရာက္၍ M-Media မွ ေမးျမန္းေလွ်ာက္ထားခဲ့ပါသည္။
M-Media – ဘာသာတရား အားလုံးက ေျပာတဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး လမ္းစဥ္ကို ေလွ်ာက္လွမ္းႏိုင္ဖို႔ အတြက္ ဦးဇင္း အေနနဲ႔ ဘယ္လိုမ်ား မိန္႕ၾကားခ်င္ပါသလဲ။
ဆရာေတာ္ – အစၥလာမ္ေတြ ေျပာတဲ့ ရုပ္ထုကိုးကြယ္မႈဆိုတာ ဦးဇင္းတို႔ရဲ႕ျမတ္စြာဘုရား႐ုပ္ထုကို ေျပာတာ မဟုတ္ဘူးလို႔ နားလည္ပါတယ္၊ သူတို႔ေျပာတဲ့ ႐ုပ္ထုဆိုတာ ျမင့္ျမတ္တဲ့ ၀တ္ေက်ာင္းေတာ္မွာ ရွိတဲ့ စိတ္ကူးတည့္ရာ ျပဳလုပ္ထားတဲ့ ရုပ္၀တၳဳေတြကိုေျပာတာ၊ တမန္ေတာ္ မုဟမၼဒ္က ဒါေတြကို သေဘာမက်ဘူး။ ေဆာ္ဒီအာေရးဗီးယားမွာ သေဘာမက်တဲ့ အတြက္ လူေတြရင္ထဲမွာ ၿငိမ္းခ်မ္းေစႏိုင္မယ့္ ဘာသာတရားကို ေတာင့္တတယ္။ ေတာင့္တတဲ့အတြက္ ကုရ္အာန္က်မ္းရဲ႕ အဆိုအရ ဆိုရင္ အလႅာဟ္ဟို အရွင္ျမတ္ဆီကေန က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္ကို ရလိုက္တယ္။ က်မ္းေတာ္ျမတ္ ကုရ္အာန္သည္ အစမွ အဆုံးတိုင္ က႐ုဏာခ်ည္းသာတည္းဟု ျပဌာန္းထားတယ္၊ ကရုဏာခ်ည္းပဲဆိုတဲ့ ဘာသာသည္ သူမ်ားကို ဒုကၡေပးဖို႔ မရွိဘူး။ ဒီတစ္ပုိဒ္ထဲနဲ႔တင္ ကုရ္အာန္က်မ္းက ျပည့္စုံသြားၿပီ။ ဒီေတာ့ အစၥလာမ္ ဘာသာ၀င္ေတြ အေနနဲ႔လည္း ဒီကုရ္အာန္က်မ္းရဲ႔ အဆုံးအမ အတိုင္း၊ အလႅာဟ္ဟိုအရွင္ျမတ္ရဲ႕ အဆုံးအမ အတိုင္း ေနၾကမယ္ မဆန္႔က်င္ဘူးဆိုရင္ ၿငိမ္းခ်မ္းမွာပဲ။
ဗုဒၶဘာသာ ဆိုတာကေတာ့ ေခတ္အဆက္ဆက္ကတည္းက တကယ္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို တည္ေဆာက္တဲ့ ဘာသာ၊ တကယ့္ ေမတၱာတရားကို အရင္းခံထားတဲ့ ဘာသာ အဲလိုမ်ဳိး ေက်ာ္ၾကားလာတဲ့ ဘာသာျဖစ္တဲ့ အတြက္ အထူးေျပာစရာ မလိုဘူး။ ဒါေၾကာင့္လည္း ႏိုင္ငံေတာ္က အထူး၀ိေသသနဲ႔ျပည့္စုံတဲ့ ဘာသာတစ္ခုလို႔ သတ္မွတ္ထားတယ္၊ ၿပီးေတာ့ ဦးဇင္းတို႔ ဒီႏိုင္ငံမွာ ဗုဒၶဘာသာ အမ်ားစု၊ အစၥလာမ္၊ ခရစ္ယာန္၊ ဟိႏၵဴ ကအနည္းစု၊ အမ်ားစုက အနည္းစုကို ေၾကာက္တယ္ဆိုတာက သဘာ၀မက်ဘူး။ တို႔တေတြ ေၾကာက္ၾကတယ္ဆိုတာ အင္အားၾကီးလို႔ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ လက္နက္ အင္အားမ်ားလို႔ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ လူအင္အားမ်ားလို႔ ေသာ္လည္းေကာင္း ေၾကာက္ၾကတာ။ အဲေတာ့ ဦးဇင္းတို႔ ဗုဒၶဘာသာအေနနဲ႔ ေၾကာက္စရာ မလိုဘူး၊ ေၾကာက္တာသည္ အဘိဓမၼာနည္းနဲ႔ ၾကည့္ရင္ ေဒါသ၊ ကိေလသာ။ ေၾကာက္ေနရင္ ေဒါသရွိေနမယ္ မၿငိမ္းခ်မ္းေတာ့ဘူး။ ျမတ္စြာဘုရားက ေဒါသနဲ႔ သူရဲ႕ အေဖၚေတြျဖစ္တဲ့ ေလာဘတို႕၊ ေမာဟတို႕ ပယ္ခိုင္းတယ္။
ဦးဇင္းတို႔တေတြက ပယ္ၾကသလား၊ ဒါေတြမပယ္ႏိုင္ေတာ့ ဗုဒၶဘာသာရွဴေဒါင့္ကေန ေျပာရင္ေတာ့ မၿငိမ္းခ်မ္းႏိုင္ဘူး၊ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟကို ပယ္သတ္ဖို႔ ျမတ္စြာဘုရားက ပဋိပဌာန္ေလးပါး ေပးထားတယ္၊ ဒါကို ဦးဇင္းတို႔တေတြ ပြားရမယ္ အဲလိုပြားႏိုင္ရင္ တို႔တေတြ တို႔ဘာသာႏွင့္ မဆန္႕က်င္၊ ဦးဇင္းတို႔ ဘာသာနဲ႔ မဆန္႔က်င္တဲ့ အတြက္ ဦးဇင္းတို႔ ဗုဒၶဘာသာလည္း ၿငိမ္းခ်မ္းၾကမွာပဲ။ အဲလိုပဲ ဟိႏၵဴေရာ၊ ခရစ္ယာန္ေရာ အားလုံး ၿငိမ္းခ်မ္းေရး တရားေတြၾကီးပဲ။
အဲဒီေတာ့ စကားစဥ္အားလုံးကို ျပန္ခ်ဳံ႕ဖို႔ ဆိုရင္ ဦးဇင္းတို႔မွာ ေမြးရာပါ အခြင့္အေရးအေနနဲ႔ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ အခြင္အေရး အေနနဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းပိုင္ခြင့္ ပါခဲ့ၿပီးသား။ လူ လူခ်င္း ၿငိမ္းၿငိမ္းခ်မ္းခ်မ္းေနလို႔ရ ၿပီးသား၊ အဲဒါကို ပိုၿပီးေတာ့ ဦးဇင္းတို႕ဘုရားေတြမွာ ထီးတင္သလို၊ အေဆာက္အဦးေတြမွာ အမိုး မိုးသလို အထြဋ္တင္တယ္ ေခၚတာေပါ့။ ဘာသာတရားေတြသည္ အထြဋ္အျမတ္အေနနဲ႔ ငါတို႔ ေပၚမွာရွိတယ္။ ဒီဘာသာတရားေတြဟာ တို႔တေတြရဲ႕ေမြးရာပါ ၿငိမ္းခ်မ္းပိုင္ခြင့္ လြတ္လပ္ေရးကို ပိုၿပီးအေရာင္ေတာက္ေျပာင္လာေအာင္ ထိန္းမေပးတယ္၊ ဒါေတြကို တို႔တေတြ ဆန္႕က်င္လိုက္တာနဲ႔ ေမြးရာပါ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို အေမွာင္က ဖုံးလႊမ္းလို႔ ပူေလာင္ၾကတာ၊ ဒါေၾကာင့္ တစ္ခြန္းတည္း ျပတ္ေအာင္ေျပာမယ္
ကိုယ့္ဘာသာရဲ႕အဆုံးအမကို တိတိက်က် လိုက္နာရင္ ၿငိမ္းခ်မ္းမယ္၊ မလိုက္နာ ႏိုင္ဘူးဆိုရင္ မၿငိ္မ္းခ်မ္းဘူး၊ ဦးဇင္းကေတာ့ အျမဲ ၿငိမ္းခ်မ္းပါေစလို႔ ဆုေတာင္းတယ္၊ ဦးဇင္းတို႔တေတြမွာ အျခားလုပ္စရာေတြ ရွိေသးတယ္၊ လူလူျခင္း ရန္ျဖစ္ေနလို႔ မၿပီးဘူးကြယ့္။
M-Media – ဗုဒၶရဲ႕ အဆုံးအမနဲ႔ မကိုက္ညီတဲ့ ဗုဒၶရဲ႕ တရားေတာ္မဟုတ္တဲ့ မၿငိမ္းခ်မ္းတဲ့ လမ္းစဥ္ကို မလိုက္ၾကဖို႔ ဦးဇင္းအေနနဲ႕ ဘယ္လိုမ်ား မိန္႕ၾကားလိုပါသလဲ။
ဆရာေတာ္ – ဒါကေတာ့ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းတစ္ခုလုံးနဲ႔ဆိုင္တယ္။ ဒီဘာသာတရားေတြနဲ႕ ဘာသာ၀င္ေတြနဲ႕ ေ၀းကြာသြားတဲ့ အေၾကာင္းက လူ႔အဖြဲ႔အစည္းေတြထဲက စား၀တ္ေနေရး အဆင္မေျပမႈလည္း ပါတယ္၊ ဒီေတာ့ ဦးဇင္းတို႔တေတြက ဘာသာတရားနဲ႔ ေ၀းကြာေစတဲ့ အဓိက အေၾကာင္းအရင္းက ဘာလဲလို႔ အရင္ရွာရမယ္၊ ဥပမာ – ႏိုင္ငံေတာ္ရဲ႕ အျမင့္ဆုံးကေနၿပီးေတာ့ စဥ္းစားမယ္၊ အစိုးရေၾကာင့္လား၊ အစိုးရေၾကာင့္ ငါတို႔တေတြသည္ ဘာသာေရးႏွင့္ ေ၀းကြာသြားတာလား၊ ေကာင္းၿပီ အစိုးရေၾကာင့္ မဟုတ္ဘူး ဆိုရင္ ထားလိုက္၊ စီးပြားေရးေၾကာင့္လား၊ တခ်ဳိ႕က ဘုရား ေက်ာင္းတက္ေတာ့ လုပ္ခ်င္တယ္၊ စီးပြားေရးက အဆင္မေျပဘူး၊ အဲဒါဆိုရင္ စီးပြားေရး အဆင္ေျပေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္ၾကမလဲ၊ စီးပြားေရးေၾကာင့္ ဘာသာေရးႏွင့္ ေ၀းေနသလားဆိုရင္ ဦးဇင္းတို႔ ကိုယ္ထူ ကိုယ္ထ စနစ္နဲ႔ေပါ့၊
ဥပမာ – ဦးဇင္းမွာ တစ္သိန္းရွိတယ္ သူ႔မွာ တစ္သိန္းရွိတယ္ ၁၀-ေယာက္ဆိုရင္ ၁၀-သိန္းရမယ္။ အဲဒီ ၁၀-သိန္းနဲ႕ တကယ္စီးပြားေရး လုပ္ႏိုင္တဲ့ အရည္အခ်င္းရွိတဲ့ ကေလးေတြကို စုစည္းၿပီး လုပ္ငန္းထူေထာင္ေပးရမယ္။ ဒါ လူမ်ဳိးတိုင္း၊ ဘာသာတိုင္းေပါ့။ အဲလိုလုပ္ေပးလိုက္ရင္ စီမံကိန္းသက္တမ္း တို႔တစ္ေတြ သတ္မွတ္ထားတဲ့ ၅-ႏွစ္၊ ၁၀-ႏွစ္ အတြင္းမွာ ထိုက္သင့္တဲ့ အက်ဳိးျမတ္ကေလးရမယ္၊အဲလိုမ်ဳိး လူမ်ဳိးတိုင္း၊ ဘာသာတိုင္းက အသီးသီး စီးပြားေရး အဆင္ေျပေအာင္ ရွာေဖြၾကမယ္ဆိုရင္ ၾကံဆၾကမယ္ဆိုရင္ စီးပြားေရး အဆင္ေျပၾကမယ္။ ဒါဆိုရင္ စီးပြားေရးေၾကာင့္ ဘာသာေရးႏွင္ ေ၀းတယ္ဆိုတဲ့ ျပႆနာ ေျပလည္သြားမယ္၊ လူမူေရးေၾကာင့္လား တို႔တေတြ လူမူေရးေၾကာင့္ ဘာသာေရးကို ေ၀းကြာတာလား။ ေနာက္တစ္ခု စဥ္းစားရမယ္၊ ဒါဆို လူမ်ဳိးယဥ္ေက်းမွဳ ဖလွယ္ၾကမယ္၊ လူေတြရဲ႕ အတြင္းစိတ္သေဘာ၊ လူေနမွဳ အက်င့္ ဓေလ့စရိုက္ သူေဆးလိပ္ေသာက္တာ မၾကိဳက္ရင္ မေသာက္ဘူး၊ သူ ကြမ္းစားတာ မၾကိဳက္ရင္ မစားဘူး၊ အဲဒါဆိုရင္ လူမူေရး အရ ဘာသာေရး ေ၀းတယ္ဆိုတာ မရွိေတာ့ဘူး၊က်န္းမားေရးေၾကာင့္လား စသည့္ျဖင့္ နည္းလမ္းေတြ ရွာၿပီး ေျဖရွင္းသြားရမယ္။ ဒါဟာ တို႔တေတြ ဘာသာတရားေတြနဲ႔ နီးစပ္ဖို႔ အတြက္ လုပ္ရမယ့္ နည္းလမ္းေတြကို ေျပာျပတာပါ။ ဒါက ဦးဇင္းတစ္ပါးတည္းရဲ႕ အၾကံပဲ ရွိေသးတယ္၊ လူအားလုံးက ၀ိုင္းၿပီး စဥ္းစားၾကမယ္ဆိုရင္ ျပႆနာေတြက ေျပလည္သြားမယ္။
M-Media – အျခား ဘာသာတရားကို ပုတ္ခတ္ ေစာ္ကားၿပီး ေဟာၾကားေနတဲ့ တရားေဟာၾကားေနမူေတြ၊ အေရးအသားေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဦးဇင္းအေနနဲ႔ ဘယ္လို ျမင္ပါသလဲ။
ဆရာေတာ္ – ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ တရားေဟာ တရားေတြက သစၥာေလးပါးက လြတ္တယ္လို႔ မရွိဘူး၊ သစၥာေလးပါးက လြတ္သြားရင္ ဘုရားေဟာတရားေတြ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ တရားတစ္ပုဒ္ၾကားလိုက္ရင္ အဲဒီ့ သစၥာေလးပါးထဲကို ဒကာတို႔ ထည့္ၾကည့္။ ထည့္ၾကည့္လို႔ မ၀င္ရင္ အဲဒါ ဘုရားတရား မဟုတ္ဘူး။ ေနာက္ တစ္ခုက ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ တရားမွန္သမွ် ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ ၿငိမ္းဖို႕တရားတစ္ပုဒ္ နာရင္ တစ္နာရီနာရင္ တစ္နာရီ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ ၿငိမ္းရမယ္၊ တစ္နာရီနာလို႔ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ ႏွစ္နာရီစာ ျဖစ္လာ တယ္ဆိုရင္ အဲဒါ ဘုရားတရား မဟုတ္ဘူး၊ အဲဒီဘုန္းၾကီးကလည္း ဘုရား တရားေဟာေနတာ မဟုတ္ဘူး။ ေနာက္ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ တရားသည္ သူမ်ားကို ပုတ္ခတ္ျခင္း၊ မိမိကို ပုတ္ခတ္ျခင္း မရွိဘူး၊ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ေတာ့ အတင္းေျမွာက္ၿပီးေတာ့ သူမ်ားကိုၾကေတာ့ ႐ႈံ႕ခ်တယ္ဆိုတာလည္း ဘုရားရဲ႕ တရားေတြမွာ မရွိဘူး၊ အဲလိုမ်ဳိး ျဖစ္လာရင္လည္း ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ တရား မဟုတ္ဘူးလို႔ မွတ္ရမယ္၊ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ တရားမဟုတ္တာကို ျမတ္စြာဘုရားကလည္း တာ၀န္မယူႏိုင္ဘူးေလ။ အခု ျဖစ္ေနတာနဲ႔ ပတ္သတ္ၿပီးလည္း ဘာသာေရး ပဋိပကၡလို႔ ေျပာလို႔ မရဘူးေလ။ အဲလို ေဟာၾကားတာ၊ ေရးသားတာေတြကို ဦးဇင္းတို႔ အေနနဲ႔ကလည္း လက္မခံဘူး။ ဒါေၾကာင့္လည္း ဦးဇင္းတို႔ ေဆာင္းပါးေတြေရးတယ္၊ တရားထဲမွာလည္း ထည့္ေဟာတယ္၊ အဲလိုေဟာတဲ့ ေရးတဲ့ အခါက်ေတာ့ ဘာျပႆနာ တက္လဲဆိုရင္ တခ်ဳိ႕ဂ်ာနယ္၊ မဂၢဇင္း အယ္ဒီတာေတြက မထည့္ဘူး။
M-Media – ေနာက္ဆုံး ေလွ်ာက္ထားခ်က္ေမးခြန္းအေနနဲ႔ ဦးဇင္း အခု အစၥလာမ္ဘာသာ၀င္ေတြရဲ႕ က်မ္းေတာ္ျမတ္ ကုရ္အာန္ကို ေလ့လာျဖစ္တဲ့ အေၾကာင္းေလး ေျပာျပေပးပါ။
ဆရာေတာ္ – ေလ့လာျဖစ္တဲ့ အေၾကာင္းက ဦးဇင္းက ဗုဒၶဘာသာထဲမွာ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္။ ဘာသာေရး ေခါင္းေဆာင္ဆိုတာ ဘာသာတရား အားလုံးကို သိထားဖို႔လိုတယ္၊ ဒါက တစ္ခ်က္၊ ေနာက္ သီတဂူဆရာေတာ္ၾကီးက ေျပာတယ္၊ အားလုံး လက္တြဲၿပီး ေလွ်ာက္လို႔ရမယ့္ နည္းလမ္းကို ရွာၾကလို႔ ကမၻာကုလသမဂၢ မိန္႔ခြန္းမွာ ေျပာသြားတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ဦးဇင္း လက္တြဲေလွ်ာက္လို႔ရတဲ့ ပလပ္ေဖာင္းကို ရွာတယ္၊ အဲလိုရွာဖို႔ အတြက္ ကုရ္အာန္က်မ္းကို ဖတ္တယ္၊ ေနာက္တစ္ခါ အစၥလာမ္ထဲမွာ ထင္ရာလုပ္ေနတဲ့ လူတစ္ခ်ိဳ႕ရွိတယ္၊ အဲဒီ လူေတြကို ဆုံးမလို႔ ရွိရင္ အခါက်ေတာ့ ဗုဒၶဘာသာတရားနဲ႔ ဆုံးမလို႔ မရဘူး၊ ကုရ္အာန္ထဲက အဆုံးအမနဲ႔ပဲ ဆုံးမလို႔ရမယ္၊ ဒါေၾကာင့္လည္းပဲ ကုရ္အာန္ကို ေလ့လာတယ္၊
ေနာက္တစ္ခုက ဘာသာတရား အားလုံးသည္ အေရွ႕တိုင္းမွာ ေပၚခဲ့တယ္။ ဦးဇင္းတို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံလည္း အေရွ႕တိုင္းထဲမွာ ပါတယ္၊ အဲဒီအတြက္ ဦးဇင္းတို႔နဲ႔ ဆက္ႏြယ္ေနတဲ့ အေရွ႕တိုင္းဘာသာရပ္တစ္ခုကို ဦးဇင္း ေလ့လာျခင္း ျဖစ္တယ္၊ အဲဒီ အတြက္ေၾကာင့္ ကုရ္အာန္က်မ္းကို ေလ့လာတယ္၊ ေနာက္တစ္ခုက ဦးဇင္းက စာေရးဆရာ၊ စာေရးဆရာဆိုတာ စာအစုံဖတ္ရတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္လည္း ကုရ္အာန္ကို ေလ့လာတယ္။ ေနာက္ ဦးဇင္းတို႔ဟာ စာေပေတြထဲမွာလည္း ကိုယ္သေဘာမက်ေပမယ့္ သေဘာက် စရာေကာင္းမယ့္ အခ်က္အလက္ေလးေတြ ေတြ႔တတ္တယ္။ အဲလို ရွာေဖြျခင္းမ်ဳိးနဲ႔လည္း ကုရ္အာန္ကို ေလ့လာရတဲ့ အေၾကာင္းအရင္း ျဖစ္တယ္။ ေနာက္တစ္ခုက ေနာင္ေခတ္မွာ တို႔တေတြဟာ တို႔တေတြရဲ႕ မ်ဳိးဆက္သစ္ေတြကို ဘာသာေရး သံသယေတြ မရွိေစခ်င္ဘူး။ အဲဒီ အတြက္ ဒီဘာသာထဲမွာေတာ့ ဒီလို ဒီလို ေကာင္းတာေလးေတြ ရွိတယ္။ အဲဒါေတြကို မင္းတို႔ ေလ့လာၾက၊ အဲဒီလို ေလ့လာၿပီး သူတို႔ကို မင္းတို႔ နားလည္ေပးၾက ဒါမ်ဳိး ေျပာႏိုင္ဖို႔ အတြက္လည္း ကုရ္အာန္ကို ေလ့လာတယ္ ”
M-Media – အခုလုိ ေမးျမန္းေလွ်ာက္ထားခ်က္မ်ားကုိ ေျဖၾကားေပးတဲ့ ဦးဇင္းကုိ ေက်းဇူးအမ်ားႀကီးတင္ပါတယ္။
* ေလွ်ာက္ထားေမးျမန္းခ်က္မ်ားကုိ ေမတၱာတရားေတာ္နဲ႔အညီ ေျဖၾကားေပးတဲ့ ဆရာေတာ္ အရွင္၀ိစိတၱာလကၤာရ(ေရႊစုန္းေခ်ာင္းဆရာေတာ္) ကုိ M-Media အဖြဲ႕သားမ်ားမွ ေက်းဇူးတင္ ဂုဏ္ယူမွတ္တမ္းတင္ပါသည္။
Comments