6 years ago
ရိုဟင္ဂ်ာ ၇ ဦးကို အိႏၵိယႏိုင္ငံက ျမန္မာကို ပထမဆံုးအႀကိမ္ ျပန္ပို႔
7 years ago
ဓာတ္ျပားအဆိုေတာ္ ေတးသံရွင္ ေဒၚမာမာေဝ အသက္(၉၃) ႏွစ္ ကြယ္လြန္
7 years ago
ဒုကၡသည္စခန္းမွ လုပ္အားေပးဆရာမတစ္ဦး ရခိုင္မွ ရန္ကုန္သို႔လာစဥ္ လဝကဥပေဒျဖင့္ အဖမ္းခံရၿပီး ေထာင္တစ္ႏွစ္က်
7 years ago
ဦးေဇာ္ေဌး (ခ) မွဴးေဇာ္အား ဌာနေျပာင္းေရႊ႕တာဝန္ေပး
7 years ago
NVC ကဒ္ လက္ခံရန္ ဖိအားေပးခံရမႈကုိ ျငင္းဆုိေသာ ကမန္တုိင္းရင္းသားမ်ား စီးပြားေရးပိတ္ဆုိ႔ခံေနရ
7 years ago
ASEAN ထိပ္သီးမ်ား ရိုဟင္ဂ်ာအေရး ေဆြးေႏြး
7 years ago
Drone မႈနဲ႕ဖမ္းခံရသူ သတင္းေထာက္ေတြ မိသားစုနဲ႕ေတြ႕ခြင့္မရေသး
7 years ago
ျမန္မာ-ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ သေဘာတူညီခ်က္ (၁၀)ခ်က္ လက္မွတ္ေရးထိုး
7 years ago
AA ဒုဗိုလ္မွဴးႀကီး အပါအ၀င္ ၉ ဦးကို ေငြေၾကးခ၀ါခ်မႈနဲ႔ အမႈဖြင့္စစ္ေဆး
7 years ago
ဘာသာေပါင္းစုံ ဆုေတာင္းပြဲ (ရုပ္သံ)

ပသီကုိကုိေလး

စာေပဟူသည္ လူ႔သမုိင္းတေလွ်ာက္ လူ႔ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ ျမင့္မားတဲ့အေတြးအေခၚမ်ားကုိ အေထာက္အကူျပဳခဲ့တဲ့ အႏုပညာတစ္ရပ္ျဖစ္သည္မွာ ျငင္းဆုိႏိုင္ဖြယ္မရွိ။ ဥပမာ အနႏၱသူရိယအမတ္ႀကီးသည္ ေသရအ့ံဆဲဆဲတြင္ သူတည္းတစ္ေယာက္ေကာင္းဖုိ႔ေရာက္မူ သူတစ္ေယာက္မွာ ပ်က္လင့္ကာသာ ဓမၼတာဟူ၍ ေရးခဲ့တယ္။ လက္၀ဲသုႏၵရအမတ္ႀကီးသည္ မဲဇာေတာင္ေျခရတုေၾကာင့္ မင္းျပစ္ဒဏ္လြတ္ခဲ့ရတယ္။ အေနာက္နန္းမိဖုရား မျမကေလးရဲ႕ ေတးထပ္ေၾကာင့္ ေရႊဘုိမင္းရဲ႕ အမ်က္ေဒါသကုိ ေျပေစခဲ့တယ္။ လႈိင္ထိပ္ေခါင္တင္မင္းသမီးသည္ ေတးထပ္ေဘာလယ္တုိ႔ျဖင့္ ကေနာင္မင္းသားႀကီးရဲ႕ အမ်က္ေဒါသကုိ ေျပေစခဲ့တယ္။ ေရွးအထက္ထက္က စာဆုိ႐ွင္တုိ႔ဟာ အေၾကာင္းခံတစ္ခုခုကုိ အေျခခံၿပီး စာေပေရစီးေၾကာင္းကုိ စီးဆင္းေစခဲ့ၾကတယ္။ ရတုဘုရင္ နတ္သွ်င္ေနာင္ရဲ႕ရတုေတြဟာ ဒီကေန႔အထိ ေရစီးေၾကာင္းအတြင္း စီးဆင္းလ်က္႐ွိတယ္။ စာေပသည္ သူ႔ေခတ္သူ႔အခါနဲ႔ လိုက္ေလ်ာညီေထြ ျဖတ္သန္းေက်ာ္လႊားစီးဆင္းခဲ့ၾကတယ္ဆုိတာ စာေပသမားတုိင္းအသိပါ။ ေရွးေခတ္စာဆုိ႐ွင္တုိ႔ရဲ႕ စာေပေရစီးေၾကာင္းတုိ႔ကုိ ေလ့လာရင္ သူ႔ေခတ္သူ႔အခါရဲ႕ သ႐ုပ္သကန္ကုိ ေပၚလြင္ေစခဲ့ၾကတယ္။

သုိ႔ေသာ္ ယေန႔စာေပေရစီးေၾကာင္းတုိ႔ဟာ ေရွးေခတ္စာေပေရစီးေၾကာင္းတုိ႔ကုိ ေက်ာ္လႊားခဲ့ပါၿပီ။ ဒါေပမယ့္ ေ႐ွးေခတ္စာဆုိ႐ွင္ႀကီးမ်ားရဲ႕ စာေပတုိ႔ကုိ ပစ္ပယ္လုိ႔မရေကာင္းတာေတြလဲ အမ်ားႀကီးပါ။ သုိ႔ေသာ္ ေရွးေခတ္စာေပတုိ႔အေၾကာင္းကုိေလ့လာရင္ ေရႊနန္းေတာ္အေၾကာင္း၊ ဘုရင္တုိ႔အေၾကာင္း၊ မိဖုရားတုိ႔အေၾကာင္း၊ မွဴးမတ္ေသနာပတိတုိ႔အေၾကာင္း စတဲ့စတဲ့အေၾကာင္းအရာေတြအေပၚမွာသာ အေျခခံခဲ့ၾကတယ္။ တုိင္းသူျပည္သားအမ်ားစုႀကီးရဲ႕ ဘ၀ျဖစ္စဥ္ကုိ ေဖာ္ထုတ္ခဲ့ၾကတဲ့အေၾကာင္း မပါသေလာက္ပါ။ ဘယ္ပုံဘယ္နည္းနဲ႔ စာေပျပဳစုခဲ့ၾကသည္ပဲျဖစ္ပါေစ စာေပေရစီးေၾကာင္းကေတာ့ ဘယ္ေခတ္ ဘယ္အခါကမွ ရပ္ဆိုင္းမသြားခဲ့ပါဘူး။ ခ်ဥ္ေပါင္ရြက္သည္ ေမာင္မႈိင္း၀တၳဳႀကီး ထြက္လာတဲ့အခါမွာေတာ့ ေရွးေခတ္အဆက္ဆက္က စာေပေရစီးေၾကာင္းေတြနဲ႔ ခြဲထြက္လာခဲ့တယ္။ ဆင္းရဲသား ေတာသူေတာင္သားေတြဘက္လွည့္ၿပီး ေရစီးေၾကာင္းေျပာင္းလာတယ္။ ဒီေနာက္မွာေတာ့ ေခတ္အေၾကာင္း စနစ္အေၾကာင္းေျပာင္းၿပီးဆင္းလာတဲ့စာေပေရစီးေၾကာင္းဟ တသြင္သြင္ စီးဆင္းလ်က္ပါ။

စာေပေရစီးေၾကာင္းကုိ လက္လႊတ္မခံ လိုက္ပါခဲ့တဲ့ စာဆုိ႐ွင္ ဦးေရႊယြန္း(ၿမိတ္)အေၾကာင္း ေရးခ်င္ပါတယ္။ ဒီပုဂၢိဳလ္ႀကီးက ဥပေဒပညာရွင္တစ္ဦးပါ။ ဥပေဒ႐ႈေထာင့္က ဦးေရႊယြန္း(ၿမိတ္)ျပဳစုခဲ့တဲ့ စာေပဟာ သူ႔ေခတ္ သူ႔အခါအေလ်ာက္ အလြန္တန္ဖုိးရွိလွတဲ့ စာေပေရစီးေၾကာင္းတစ္ရပ္ပါ။

ဦးေရႊယြန္း(ၿမိတ္)အေၾကာင္း ၁၉၇၄-ခုႏွစ္တုန္းက ထုတ္ေ၀ခဲ့တဲ့ ၿမိတ္မဂၢဇင္းမွာ စာေရးဆရာ ေအးခန္႔(ၿမိတ္)က ေရးခဲ့ဖူးပါတယ္။ အခ်ိန္အခါကလဲ ႏွစ္အလုိအရ (၁၃)ႏွစ္နီးပါးရွိေနပါၿပီ။ ဖတ္ခဲ့ဖူးသူမ်ားလဲ ေမ့ေလာက္ပါၿပီ။ ထုိစဥ္ကပင္ ကၽြန္ေတာ္ ဦးေရႊယြန္းအေၾကာင္းကုိ စိတ္၀င္စားခဲ့သူပါ။ ၁၉၇၄-ခုႏွစ္တုန္းက အသက္(၅)ႏွစ္ (၆)ႏွစ္သား အရြယ္တုိ႔ဟာ ဒီကေန႔ (၁၈)ႏွစ္ (၁၉)ႏွစ္သားအရြယ္ေရာက္ၾကပါၿပီ။ ဒီအခ်ိန္မွာ သူတုိ႔တစ္ေတြလဲ ပုဂၢိဳလ္ေက်ာ္ ဦးေရႊယြန္းအေၾကာင္းသိေစခ်င္လုိ႔ ဒီေဆာင္းပါးကုိ ေရးျခင္းပါ။

ေနာင္ေသာအခါ ေက်ာ္ၾကားလာမည့္ ဥပေဒပညာ႐ွင္ႀကီး ဦးေရႊယြန္းကုိ ၿမိတ္ၿမိဳ႕ ကံေကာင္းရပ္မွ သူႀကီးမ်ဳိး႐ုိးမွ ဆင္းသက္လာတဲ့ (အဘ)ဦးထြန္း (အမိ)ေဒၚမင္းမုိးတုိ႔မွ ၁၂၃၆-ခု၊ ၀ါဆုိလဆန္း(၆)ရက္၊ အဂၤါေန႔မွာ သားဦးအျဖစ္ ေမြးဖြားခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီႏွစ္ကုိ တြက္ရင္ အထက္ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ မင္းတုန္းမင္းတရားႀကီး နန္းစံေနတုန္းပါ။

ဦးေရႊယြန္း(ၿမိတ္)ရဲ႕ မိဘအဆက္အႏြယ္တုိ႔ဟာ အစၥလာမ္သာသနာ ကုိးကြယ္ယုံၾကည္ၾကသူမ်ားျဖစ္ၾကလုိ႔ ဦးေရႊယြန္းကုိယ္တုိင္လည္း အစၥလာမ္သာသနာသက္၀င္ယုံၾကည္သူျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။

အာရဗ္ကုန္သည္ေတြဟာ အေနာက္ဘက္ ဒမစကမတ္ကၽြန္းစုမွ အေ႔႐ွဘက္ တ႐ုတ္ျပည္အထိ ကူးသန္းသြားလာၾကရာမွ ၿမိတ္ၿမိဳ႕ ဆိပ္ကမ္းကုိ စခန္းေထာက္အျဖစ္ အသုံးျပဳခဲ့ၾကတယ္ဆုိတဲ့ သမုိင္းေတြ ရွိေနပါတယ္။ အာရဗ္ကုန္သည္ေတြ အ၀င္အထြက္မ်ားခဲ့ရာမွ ၿမိတ္ၿမိဳ႕မွာလဲ အစၥလာမ္သာသနာ အျမစ္တြယ္ခဲ့တယ္ဆုိတဲ့ သမုိင္းေၾကာင္းတုိ႔႐ွိခဲ့ပါတယ္။

ဦးေရႊယြန္း(ၿမိတ္)ဟာ အစၥလာမ္သသနာကုိးကြယ္ေပမယ့္ အေျခခံပညာကုိေတာ့ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းေနၿပီး သင္ခဲ့ရတယ္။ ေနာက္ေတာ့ အဂၤလိပ္ – ျမန္မာ အထက္တန္းေက်ာင္းေျပာင္းၿပီး ေခတ္ပညာသင္ခဲ့တယ္။

ေက်ာင္းမွာ စာႀကိဳးစားတယ္။ ေတာ္တယ္။ ဒီေတာ့ ေက်ာင္းဆရာ ဆရာမတုိ႔က ခ်စ္ခင္ၾက၊ စာႀကိဳးစားမႈအားေကာင္းလုိ႔ ပညာရည္ထူးခၽြန္ဆု အႀကိမ္ႀကိမ္ရခဲ့သူပါ။

ဦးေရႊယြန္း အထက္တန္းပညာ ကုန္ဆုံးခ်ိန္မွာ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ တကၠသုိလ္မ႐ွိေသးလုိ႔ အိႏၵိယျပည္ ကာလကတၱားတကၠသုိလ္သြား ပညာသင္ၾကားၿပီး ျပန္လာေတာ့ ေက်ာင္းဆရာအလုပ္၀င္လုပ္တယ္။ အသက္(၂၂)ႏွစ္မွာ အထက္တန္းေ႔႐ွေနစာေမးပြဲ၀င္ေျဖတယ္။ ေအာင္ခဲ့လုိ႔ ေက်ာင္းဆရာဘ၀က ထြက္ၿပီး ေ႔႐ွေနလုပ္ငန္းကုိ ေဇာက္ခ်လုပ္ကိုင္ခဲ့သူပါ။

ေ႔႐ွေနလုပ္ငန္းလုပ္ေတာ့ လူမ်ဳိးေပါင္းစုံ၊ ဘာသာေပါင္းစုံတုိ႔နဲ႔ ဆက္သြယ္ရတယ္။ ငယ္စဥ္က ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းလည္းေနခဲ့ဖူးေတာ့ ဗုဒၶသာသနာကုိလည္းေလ့လာတယ္။ မိမိကုိယ္တုိင္ အစၥလာမ္သာသနာ ကုိးကြယ္သူျဖစ္တာေၾကာင့္ အစၥလာမ္သာသနာကုိလည္း ေလ့လာတယ္။ သာသနာ၀င္ခ်င္းမတူေပမယ့္ သာသနာ၀င္ခ်င္းခ်စ္ၾကည္ေရး၊ စိတ္၀မ္းမကြဲေရးႀကိဳးပမ္းခဲ့တယ္။ ပါဠိ – ေပါရာဏတုိ႔ကုိ ကၽြမ္းက်င္ေအာင္ႀကိဳးစားခဲ့တယ္။ ၿမိဳ႕ရြာအေရး၊ ရပ္ရြာအေရးတုိ႔မွာလည္း ဦးေရႊယြန္းပါခ့ဲရတာမ်ားပါတယ္။

အလုပ္ကလည္းလုပ္၊ လူခ်စ္လူခင္ကလဲမ်ားလာလုိ႔ ၿမိတ္ၿမိဳ႕ရဲ႕ ျမဴနီစပါယ္လူႀကီးျဖစ္လာတယ္။ တစ္ဆင့္တက္ၿပီး ျမဴနီစပါယ္အဖြဲ႕ဥကၠ႒ျဖစ္လာတယ္။ ဒိစႀတိတ္ေကာင္စီဥကၠ႒လည္းျဖစ္လာတယ္။ အဆုံးအျဖတ္ေပးႏိုင္တဲ့ေနရာေတြကုိ ကိုင္လာရေတာ့ ၿမိဳ႕ရြာစည္ပင္သာယာေရး၊ လမ္းမ်ားတုိးခ်ဲ႕ေဆာက္လုပ္ေရး၊ စာသင္ေက်ာင္းမ်ားတုိးခ်ဲ႕ဖြင့္လွစ္ေရးတုိ႔ကုိ လုပ္ခဲ့တယ္။ ေအာင္ျမင္မႈေတြလည္း ရခဲ့တယ္။ အလုပ္ကလည္းလုပ္၊ ၿမိဳ႕သူၿမိဳ႕သားေတြကလည္း ခ်စ္ခင္ၾကလုိ႔ ၉၁-ဌာန အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွာ မင္းတုိင္ပင္အမတ္ျဖစ္တယ္။ မင္းတုိင္ပင္အမတ္ဘ၀နဲ႔ ၿမိတ္၊ ေက်ာက္ျဖဴေတာင္တန္း၊ တနသၤာရီကားလမ္းေဖာက္လုပ္ေရးစီမံကိန္း၊ ေက်ာက္ျဖဴေတာင္တန္းမွ ၿမိတ္ၿမိဳ႕ ေရရ႐ွိေရးစီမံကိန္းတုိ႔ကုိ တင္ခဲ့တယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီေခတ္ အဲဒီကာလက တုိင္းေရးျပည္ေရးထက္ ရာထူးလုပြဲေတြကသာ အဓိကျဖစ္ေနလုိ႔ သူ႔စီမံကိန္းေတြဟာ မေအာင္ျမင္ခဲ့ပါဘူး။

ရႏိုင္သမွ်၊ ရတတ္သမွ်ေတြကုိ အမ်ားျပည္သူေတြအတြက္ ထာ၀စဥ္အာ႐ုံစိုက္ေနသူျဖစ္ေလေတာ့ လူခြန္ေတာ္ဖ်က္သိမ္းေရး၊ လယ္ယာေျမ ႏွစ္႐ွည္ငွားရမ္းေရး၊ လယ္သမားမ်ားဘ၀ တုိးတက္ေရးနဲ႔ ၿမိဳ႕ရြာစည္ပင္သာယာမႈတုိ႔ကုိ အစဥ္တစိုက္လုပ္ေနတာေတြေၾကာင့္ အမ္-ဘီ-အီး ဘြဲ႕နဲ႔ ေက-အိုင္-အိပ္ခ်္ ဘြဲ႕ တုိ႔ကုိ အဂၤလန္ျပည့္ရွင္ ဘုရင္မက ခ်ီးျမႇင့္ခဲ့တယ္။

ဘုရင္မက ဘြဲ႕ေတြေပးထားေပမယ့္ ဒုတိယကမၻာစစ္ၿပီးၿပီးလုိ႔ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းေခါင္းေဆာင္တဲ့ ဖ-ဆ-ပ-လ ေပၚလာတဲ့အခါ ၿမိတ္ၿမိဳ႕ ဖ-ဆ-ပ-လ အဖြဲ႕မွာ ေခါင္းေဆာင္တစ္ဦးျဖစ္လာၿပီး၊ ဖ-ဆ-ပ-လ စင္ျမင့္ေပၚကေနၿပီး အဂၤလိပ္နယ္ခ်ဲ႕သမားကုိ စိန္ေခၚခဲ့တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ၿမိတ္မွာ ထူးျခားတဲ့ ၾကယ္တစ္ပြင့္ျဖစ္လာတယ္။

အစၥလာမ္သာသနာနဲ႔ ဦးေရႊယြန္း

ၿမိဳ႕ေရး ရပ္ေရးတုိ႔ကုိ မအားမလပ္ေဆာင္ရြက္ရင္း မိမိယုံၾကည္ကုိးကြယ္ရာ အစၥလာမ္ဓမၼမ်ားကုိ ႏႈိက္ႏႈိက္ခၽြတ္ခၽြတ္ေလ့လာခဲ့တယ္။ ေလ့လာေတာ့လည္းတတ္ကၽြမ္းလာတယ္။ ဒီေတာ့လည္း အစၥလာမ္သာသနာ၀င္ခ်င္းျဖစ္ၾကရတဲ့ကိစ  ၥေတြကုိ တရားဓမၼနဲ႔ အဆုံးအျဖတ္ေပးႏိုင္တဲ့ ဂုိဏ္းသခင္ႀကီးျဖစ္လာတယ္။

ၿမိတ္ၿမိဳ႕ ကံေကာင္းရပ္မွာရွိတဲ့ ထုံးဖုိဗလီ ထရပ္စ္စတီ(ေဂါပက)အဖြဲ႕ ဥကၠ႒ျဖစ္လာတယ္။ မိမိစရိတ္မိမိစားၿပီး ဗလီေ႔႐ွေဆာင္အျဖစ္ တာ၀န္ယူခဲ့တယ္။ ေလာကီဘုံသားတုိ႔မွာျဖစ္ေလ့ျဖစ္ထ႐ွိတဲ့ မြတ္စလင္ လင္မယားကြာ႐ွင္းမႈ၊ အေမြမႈတုိ႔ကုိ ဆုံးမၾသ၀ါဒေပးၿပီး ေျဖရွင္းေပးခဲ့ႏိုင္တာ႐ွိသလုိ တခ်ဳိ႕ကေတာ့လည္း ႐ုံးျပင္ကႏၷားေရာက္ၾကတာေတြလည္း ဒုနဲ႔ေဒးေပါ့။ မြတ္စလင္မ္အခ်င္းခ်င္းျဖစ္ပြားၾကတဲ့ လင္ကြာ မယားကြာ အေမြမႈေတြကလည္း အစၥလာမ္ဓမၼသတ္နဲ႔ ဆုံးျဖတ္ရတာမ်ဳိးကလည္း အမ်ားသား။

ဦးေရႊယြန္းနဲ႔ စာေပေရစီးေၾကာင္း

လင္မယားကြာ႐ွင္းမႈ၊ အေမြမႈတုိ႔နဲ႔ဆက္ႏြယ္လာတဲ့ ကိစၥေတြ၊ ႐ုံးျပင္ကႏၷားေရာက္ၾကရင္ ေျဖ႐ွင္းေပးၾကတဲ့အခါ အေထာက္အကူျပဳၾကရတာက မဟာေမဒင္ေလာ(ဥပေဒ)။ ေရာက္လာၾကတဲ့ အမႈတုိ႔ကုိ ကိုင္တြယ္ဆုံးျဖတ္ေပးၾကရတဲ့ တရားသူႀကီးတုိင္း မြတ္စလင္မ္မ်ားမဟုတ္။ မြတ္စလင္မ္မဟုတ္ၾကလုိ႔ မဟာေမဒင္ေလာကုိ ပယ္လုိ႔မရ။ ဒီအခက္အခဲမ်ဳိးေတြေျပလည္ေစဖုိ႔ အဂၤလိပ္လုိမွ ျမန္မာလုိ ဘာသာျပန္ခဲ့တယ္။ ဦးေရႊယြန္းရဲ႕ စာေပေရစီးေၾကာင္းကုိ ျမန္မာႏိုင္ငံတရား႐ုံးမ်ားသုိ႔ စီးဆင္းေစခဲ့တယ္။ သူ႔စာေပေရစီးေၾကာင္းကုိ ပုိမုိေလးနက္ေစလုိတဲ့ဆႏၵနဲ႔ ဖ-ဆ-ပ-လ ေခတ္၊ တရားလႊတ္ေတာ္ခ်ဳပ္၊ တရားေရး၀န္ႀကီးမ်ားျဖစ္ၾကတဲ့ ေဒါက္တာဘဦး(ေနာင္ေသာအခါ သမၼတျဖစ္လာသူ)၊ ေဒါက္တာဦးေအးေမာင္ (ေနာင္ေသာအခါ တရားေရးဌာန၀န္ႀကီးျဖစ္လာသူ)နဲ႔ တစ္ခ်ိန္မွာ တရားလႊတ္ေတာ္ တရားေရး၀န္ႀကီးျဖစ္လာသူ ဦးေသာင္းစိန္တုိ႔ထံ ပုိ႔ခဲ့တယ္။

ဦးေရႊယြန္းဆက္သြယ္ ပုိခဲ့သူမ်ားကလည္း တေလးတစား သူ႔ဆီျပန္ၾကားခဲ့ၾကတယ္။

အေဆြေတာ္ဦးေရႊယြန္း …

၁၉၄၉-ခု၊ ဇူလုိင္လ (၁၁)ရက္ေန႔စြဲျဖင့္ေပးပုိ႔ေသာ အေဆြေတာ့္စာကုိ ရရွိပါသည္။ အေဆြေတာ္က မိမိစီရင္ေရးသားေသာ မိုဟာမက္ဘာသာ လက္ထပ္ခန္း၊ ကြာရွင္းခန္း အစရွိသည့္က်မ္းကုိ ကၽြႏ္ုပ္အား ဆက္သလုိသည့္အခ်က္ကုိ အမွန္အားျဖင့္ ဂုဏ္ယူမိပါသည္။

ျမန္မာျပည္တြင္ မြတ္စလင္မ္အမ်ဳိးသား အေျမာက္အျမားရွိသည့္အျပင္ ၎တုိ႔အေရအတြက္သည္လည္း တစ္ေန႔တစ္ျခား တုိးပြားလ်က္႐ွိသျဖင့္ ျမန္မာဘာသာျဖင့္ ေရးသားေသာ မုိဟာမက္ဘာသာတရားဥပေဒသည္ အေရးအႀကီးဆုံးျဖစ္သည္။ မြတ္စလင္မ္အမ်ဳိးသားတုိ႔ ၾကာျမင့္စြာကပင္ အလုိ႐ွိအပ္ေသာက်မ္းျဖစ္သည္။ ဤက်မ္းသည္ လူအမ်ားအလြယ္တကူ ၀ယ္ယူသုံးစြဲၾကလိမ့္မည္ဟု ယုံၾကည္ေၾကာင္း။ (ဤက်မ္းကုိ ကၽြႏ္ုပ္အား ဆက္သခြင့္ျပဳလုိက္ေၾကာင္း)။

ေန႔စြဲ ။ ၁၉၄၉-ခု၊ ဇူလိုင္လ (၁၅)ရက္။

ပုံ/ ေဒါက္တာဘဦး

တရား၀န္ႀကီးခ်ဳပ္။

ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏိုင္ငံ

တရားလႊတ္ေတာ္ခ်ဳပ္။

* * * * *

အေဆြေတာ္ ဦးေရႊယြန္း ….

အေဆြေတာ္ စီရင္ေရးသားသည့္ မြတ္စလင္မ္ လက္ထပ္ျခင္းတရားဥပေဒ ပထမတြဲကုိ ေပးပုိ႔လိုက္၍ ရ႐ွိသျဖင့္ အထူးေက်းဇူးတင္ပါေၾကာင္း။

အေဆြေတာ္၏စာကုိ ျပန္ရာ၌ ေႏွာင့္ေႏွးရျခင္းအေၾကာင္းမွာ ဤစာအုပ္ကုိ ေသခ်ာစြာဖတ္႐ႈလုိ၍ျဖစ္ပါေၾကာင္း။ ထုိစာအုပ္ကုိ ေသခ်ာစြာဖတ္႐ႈၿပီးေနာက္ ကၽြႏ္ုပ္ထင္ျမင္သည္မွာ ဤစာအုပ္သည္ မြတ္စလင္မ္လက္ထပ္ျခင္းႏွင့္ဆုိင္သည့္ အမႈအခင္းမ်ားကုိေဆာင္ရြက္ရသည့္ တရားသူႀကီးမ်ား၊ ေ႔႐ွေန ေ႔႐ွရပ္မ်ားအတြက္ အမ်ားဆုံး အကူအညီေပးႏိုင္ေသာစာအုပ္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဤတရားဥပေဒ အခ်က္အလက္မ်ားသည္ ထုိအရာ၌ မကၽြမ္းက်င္သူမ်ားအတြက္ ရံဖန္ရံခါ အလြန္႐ႈပ္ေထြးနက္နဲေစေသာ္လည္း အေဆြေတာ္က ထုိအရာမ်ားကုိ စိတ္၀င္စားစြာဖတ္႐ႈ၍ အမႈအခင္းမ်ားဆုံးျဖတ္ရာ၌ ေလးေလးနက္နက္ ေ႔ရွကုိ ဆက္လက္၍ ေလ့လာၿပီး အသုံးျပဳႏိုင္ေစရန္ စီစဥ္ထားသည့္အတြက္ ကၽြႏ္ုပ္အထူး၀မ္းေျမာက္မိပါေၾကာင္း။

ေန႔စြဲ ။ ၁၉၅၀-ခု၊ ဇန္န၀ါရီလ(၃၀)ရက္။

ပုံ/ေအးေမာင္

တရား၀န္ႀကီးခ်ဳပ္။

ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏိုင္ငံ

တရားလႊတ္ေတာ္ခ်ဳပ္။

* * * * *

အေဆြေတာ္ဦးေရႊယြန္း …

အေဆြေတာ္၏ ျမန္မာဘာသာျဖင့္ ေရးသားစီရင္ေသာ မြတ္စလင္မ္ လက္ထပ္ထိမ္းျမားျခင္း တရားဥပေဒက်မ္းကုိ ရ႐ွိသည့္အတြက္ အမွန္ပင္ အထူးေက်းဇူးတင္ပါေၾကာင္း။

ဤက်မ္းကုိ ကၽြႏ္ုပ္သည္ အထူးစိတ္၀င္စားစြာ ဖတ္႐ႈခဲ့ပါသည္။ အေဆြေတာ္အား ဤကဲ့သုိ႔ ၿပီးေျမာက္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္သည့္အတြက္ အထူး၀မ္းေျမာက္ပါေၾကာင္း ေမတၱာပုိ႔ပါသည္။ ျမန္မာဘာသာျဖင့္ စီရင္ေရးသားသည့္ မြတ္စလင္မ္တရားဥပေဒက်မ္းမ်ားကုိ ဤတုိင္းျပည္၌ အခ်ိန္ကာလၾကာျမင့္စြာကပင္ လုိလားေနေလရာ အေဆြေတာ္က ထုိလုိလားခ်က္ကုိ ျဖည့္စြက္ႏိုင္သည့္အတြက္ ကၽြႏ္ုပ္မ်ားစြာ ၀မ္းေျမာက္မိပါေၾကာင္း။

ေန႔စြဲ ။  ၁၉၅၀-ခု၊ ဧၿပီလ ၁၂-ရက္။

ပုံ/ေသာင္းစိန္

(တရား၀န္ႀကီး)

ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္

တရားလႊတ္ေတာ္ခ်ဳပ္။

* * * * *

ဦးေရႊယြန္း၏ စာေပေရစီးေၾကာင္းသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္း႐ွိ အစၥလာသာသနာ၀င္မ်ား၏ ေလာကတစ္ရပ္လုံးအတြင္းသာ စီးဆင္းခဲ့႐ုံသာမက ျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္း႐ွိ တရား႐ုံးမ်ားသုိ႔တုိင္ စီးဆင္းခဲ့ပါတယ္။

ဦးေရႊယြန္း၏ စာေပေရစီးေၾကာင္းသည္ ေပ်ာက္ကြယ္သြားမည့္ ေရစီးေၾကာင္း မျဖစ္ႏိုင္သည္မွာ ထင္ရွားလွပါတယ္။

စာဆုိ႐ွင္ဟူသမွ်တုိ႔ရဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္မွာ မိမိတုိ႔ျပဳစုခဲ့ၾကတဲ့ စာေပမ်ား အမ်ားျပည္သူတုိ႔ကုိ အက်ဳိးျပဳၾကဖုိ႔ ရည္မွန္းၾကရမွာ သစၥာတရားျဖစ္ပါတယ္။ မိမိတုိ႔ျပဳစုၾကတဲ့ စာေပတုိ႔ဟာလည္း ျပည္သူအတြင္း အဆိပ္အေတာက္မျဖစ္ေစဖုိ႔ ႀကီးစြာ သတိထားၾကရမွာလည္း သစၥာတရားပါ။

ဦးေရႊယြန္းျပဳစုခဲ့တဲ့ က်မ္းတုိ႔ဟာ ျပည္သူ႔အက်ဳိးျပဳစာေပမ်ား၊ အဆိပ္အေတာက္ကင္းတဲ့စာေပေရစီးေၾကာင္းသာျဖစ္ေၾကာင္း ျခြင္းခ်က္မ႐ွိယုံၾကည္လ်က္ပါ။

ဤေဆာင္းပါးကုိ ၁၉၇၄-ခုႏွစ္ထုတ္ ၿမိတ္မဂၢဇင္းမွ စာမ်က္ႏွာ ၅၁-၅၂-၅၃ ေအးခန္႔(ၿမိတ္)ျပဳစုတဲ့ ၿမိတ္၏ၾကယ္တစ္ပြင့္ ေခါင္းစဥ္ပါ ေဆာင္းပါးကုိ ကုိးကားမွီျငမ္းျပဳပါတယ္။

ဦးေရႊယြန္း(ၿမိတ္)သည္ ၁၉၆၀-ခု၊ ေဖေဖာ္၀ါရီလ (၂၈)ရက္ အသက္(၈၆)ႏွစ္အရြယ္တြင္ အလႅာဟ္အ႐ွင္ျမတ္၏ အမိန္႔ေတာ္ျဖင့္ တဒဂၤမွ ေနာက္ဆုံးေန႔တုိင္ေနရမည့္စခန္းသုိ႔ ၿမိတ္ၿမိဳ႕ေနအိမ္မွ ေျပာင္းေရႊ႕သြားခဲ့ရွာပါၿပီ။

အမိန္႔နာခံ – ေ႐ွာင္ခြာမရ …

ျပည္သူ႔ခ်စ္ခင္ – အသင္သည္လည္း …

ေျမတြင္ တစ္ေန႔ – ဆင္းခဲ့ေလၿပီ …

ပသီကုိကုိေလး

မုိးေသာက္ၾကယ္မဂၢဇင္း၊ ၁၉၉၅-ခု ေဖေဖာ္၀ါရီလ၊ (စာမ်က္ႏွာ ၄၇၊ ၄၈၊ ၄၉၊ ၅၀၊ ၅၁) … မွ ကူးယူပါသည္။

Leave a Reply