6 years ago
ရိုဟင္ဂ်ာ ၇ ဦးကို အိႏၵိယႏိုင္ငံက ျမန္မာကို ပထမဆံုးအႀကိမ္ ျပန္ပို႔
7 years ago
ဓာတ္ျပားအဆိုေတာ္ ေတးသံရွင္ ေဒၚမာမာေဝ အသက္(၉၃) ႏွစ္ ကြယ္လြန္
7 years ago
ဒုကၡသည္စခန္းမွ လုပ္အားေပးဆရာမတစ္ဦး ရခိုင္မွ ရန္ကုန္သို႔လာစဥ္ လဝကဥပေဒျဖင့္ အဖမ္းခံရၿပီး ေထာင္တစ္ႏွစ္က်
7 years ago
ဦးေဇာ္ေဌး (ခ) မွဴးေဇာ္အား ဌာနေျပာင္းေရႊ႕တာဝန္ေပး
7 years ago
NVC ကဒ္ လက္ခံရန္ ဖိအားေပးခံရမႈကုိ ျငင္းဆုိေသာ ကမန္တုိင္းရင္းသားမ်ား စီးပြားေရးပိတ္ဆုိ႔ခံေနရ
7 years ago
ASEAN ထိပ္သီးမ်ား ရိုဟင္ဂ်ာအေရး ေဆြးေႏြး
7 years ago
Drone မႈနဲ႕ဖမ္းခံရသူ သတင္းေထာက္ေတြ မိသားစုနဲ႕ေတြ႕ခြင့္မရေသး
7 years ago
ျမန္မာ-ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ သေဘာတူညီခ်က္ (၁၀)ခ်က္ လက္မွတ္ေရးထိုး
7 years ago
AA ဒုဗိုလ္မွဴးႀကီး အပါအ၀င္ ၉ ဦးကို ေငြေၾကးခ၀ါခ်မႈနဲ႔ အမႈဖြင့္စစ္ေဆး
7 years ago
ဘာသာေပါင္းစုံ ဆုေတာင္းပြဲ (ရုပ္သံ)

ဒီဇင္ဘာ ၁၇၊ ၂၀၁၃
M-Media
ဘာသာျပန္ဆိုသူ- ေမာင္ေထြးဝင္း(ဓႏုျဖဴ)

စတီဗင္ စပီးလ္ဘာ့ဂ္

1001582_10151563962003803_1846849761_n

“မိမိလႈပ္႐ွားမႈသည္ ခက္ခဲေနပါက ယင္းခက္ခဲမႈကုိ လႈပ္႐ွားေစပါ။” သူ၏ ကေလးဘ၀ကုိ အိပ္မက္ ေကာင္းမ်ား၊ ေကာင္းမြန္ေသာ စိတ္စြဲလမ္းမႈမ်ားႏွင့္ စတင္ခ့ဲၿပီေနာက္ ႐ုပ္႐ွင္ လုပ္ငန္းကုိလည္း အႀကီး အက်ယ္ေျပာင္းလဲေစသူျဖစ္ပါသည္။ ငယ္စဥ္ကတည္းက အက္ပါဂါဆုိင္ဒ႐ုန္းႏွင့္ ဒုိဘလီဆီယားေခၚ စာလုံး ေပါင္းႏွင့္ စာဖတ္ျခင္းခ်ဳိ႕တ့ဲေသာေရာဂါ ခံစားခ့ဲရသူျဖစ္ပါသည္။ အဆုိပါေရာဂါမ်ားေၾကာင့္ အတန္းထဲတြင္ အခ်င္းခ်င္းၾကား ဗုိလ္က် စုိးမုိးမႈခံ ခ့ဲရသူျဖစ္ပါသည္။

ဤသုိ႔ေသာ ခ်ဳိ႕ယြင္းအားနည္းမႈမ်ား အၾကားမွပင္ ၂၀၀၇-ခုႏွစ္တြင္ ေဟာလီး၀ုဒ္၏ အေက်ာ္ၾကားဆုံးလူ (၅၀)အနက္ အမွတ္(၂)ေနရာ ရ႐ွိခ့ဲပါသည္။ အကယ္ဒမီဆု အတြက္ (၇)ႀကိမ္အထိ အေကာင္းဆုံး ဒါ႐ုိက္တာဆု စာရင္းတင္သြင္းျခင္းခံခ့ဲရသည္။ သူ၏ ႐ုပ္႐ွင္ကားမ်ား ကုိမူ အေကာင္းဆုံး ႐ုပ္႐ွင္ကားအျဖစ္ လည္းေကာင္း၊ အေကာင္းဆုံး ၀င္ေငြရ႐ွိသည့္ ကားမ်ား အျဖစ္ အသိ အမွတ္ျပဳခံခ့ဲရပါသည္။

သူ၏ လုပ္ငန္းေဆာင္တာမ်ားႏွင့္ အလုပ္႐ႈပ္ေနသည့္ တုိင္ေအာင္ သူ၏ မိသားစု ကေတာ့ သူ၏ ဦးစားေပးအျဖစ္ အၿမဲရပ္တည္ေနပါသည္။ သူသည္ကား အျခားမဟုတ္ပါ။ ႐ုပ္႐ွင္လုပ္ငန္း တြင္ အေကာင္းဆုံးဒါ႐ုိက္တာအျဖစ္ လူသိမ်ားသည့္ေဟာလီး၀ုဒ္ ဒါ႐ုိက္တာစတီဗင္စပီးလ္ဘာ့ဂ္ျဖစ္ပါသည္။

လူလားေျမာက္သည့္အခ်ိန္

၁၉၄၈-ခုႏွစ္၊ ဒီဇင္ဘာလ(၁၈)ရက္ေန႔တြင္ အေမရိကန္ႏုိင္ငံ၊ အုိဟုိင္းယုိျပည္နယ္၊ စင္စင္နာတီ ၿမိဳ႕တြင္ ဂ်ဳးမိသားစုမွ ေမြးဖြားခ့ဲေသာအႀကီးဆုံးႏွင့္ တစ္ဦးတည္းေသာေယာက္်ားေလးျဖစ္ပါသည္။ မိခင္ ျဖစ္သူ“Leah”သည္ စိတ္ဓာတ္ႀကံ့ခုိင္ၿပီး လူအမ်ားႏွင့္ လုိက္ေလ်ာညီေထြေနႏုိင္သူျဖစ္ၿပီး ဖခင္“Arnold”မွာမူ စိတ္ဓတ္ေပ်ာ့ည့ံသူျဖစ္ပါသည္။ သုိ႔ျဖစ္၍ စပီးလ္ဘာ့ဂ္၏ ဇာတ္လမ္းမ်ားတြင္ သူ႔ဘ၀ကုိ ပုံရိပ္ေဖာ္သည့္ စိတ္ဖိစီးမႈမ်ားေနသည့္ ကေလးမ်ားႏွင့္ လုိအပ္ခ်က္မ်ား မျဖည့္ဆည္းႏုိင္သည့္ ဖခင္ပုံရိပ္မ်ားကုိ ေတြ႕႐ွိရ ပါသည္။ တစ္ေန႔တြင္ ဖခင္ျဖစ္သူက ထရန္စစၥတာေလး တစ္ခုကုိ ယူေဆာင္လာၿပီး စပီးလ္ဘာ့ဂ္ကုိ ျပသၿပီး တစ္ေန႔ဒီဟာေလးက အနာဂတ္ေကာင္းျဖစ္လာမယ္ဟု ေျပာပါသည္။ စပီးလ္ဘာ့ဂ္ကုိလည္း ခ်က္ျခင္းယူၿပီး ပါးစပ္တြင္းထည့္ၿပီး ၀ါးလုိက္ပါသည္။ ခဏၾကာမွ ႏြားႏုိ႔ႏွင့္ ၀မ္းထဲသို႔ ေမွ်ာခ်လုိက္ပါသည္။

အေၾကာင္းျပခ်က္ခုိင္လုံမႈ မေတြ႕ရပဲ သူ၏ မိဘႏွစ္ပါးကြာ႐ွင္းျပတ္စဲခ့ဲၾကပါသည္။ စပီးလ္ဘာ့ဂ္ သည္ မိမိအခန္းတံခါးကုိ မ်က္ႏွာသုတ္တဘက္မ်ားႏွင့္ ပိတ္ဆုိ႔ျခင္းျဖင့္ မိဘႏွစ္ပါး၏ အျငင္းအခုံသံမ်ား မၾကားေစရန္ ႀကိဳးစားခ့ဲရပါသည္။ ဤသုိ႔ျဖင့္စပီးလ္ဘာ့ဂ္သည္ ဖခင္ျဖစ္သူႏွင့္ (၁၅)ႏွစ္မွ်လုံး၀ အဆက္ ျဖတ္ၿပီး ေနခ့ဲရပါသည္။ ဂ်ဴးလူမ်ဳိးျဖစ္သူ စပီးလ္ဘာ့ဂ္သည္ သူ၏ ကေလးဘ၀တြင္ ျပႆနာ မ်ဳိးစုံႀကံဳေတြ႕ခ့ဲ ရာတြင္ ဂ်ဴးလူမ်ဳိးျဖစ္ရျခင္းကလည္း အေၾကာင္း တစ္ရပ္ဟု ၀န္ခံခ့ဲပါသည္။

ကၽြန္ေတာ့္အသက္ ၇-ႏွစ္၊ ၈-ႏွစ္၊ ၉-ႏွစ္အ႐ြယ္တြင္ ဘုရားသခင္ခြင့္လႊတ္ေတာ္မူပါ၊ ကၽြန္ေတာ္သည္ ဂ်ဴးလူမ်ဳိးျဖစ္ၿပီး မိဘမ်ား၏ ဂ်ဴး ထုံးစံအတုိင္း ေနထုိင္ သြားလာမႈအတြက္ အ႐ွက္ရေစပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔သည္ ေ႐ွး႐ုိးက် ဂ်ဴးလူမ်ဳိးျဖစ္ၾက ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္၏ ပင္ကိုယ္စိတ္က ဂ်ဴးလူမ်ဳိးျဖစ္ရသည္ကုိ ႐ွက္မိသည္ဟု ဘယ္တုန္းကမွ မခံစားခ့ဲပါ။ သုိ႔ေသာ္တစ္ခါတစ္ရံအေနအထုိင္ က်ပ္တည္းသည္မ်ဳိးေတာ့ ႐ွိပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္၏ အဖုိးသည္ အနက္ ေရာင္ကုတ္ အက်ႌ႐ွည္ကုိ အၿမဲတမ္း ၀တ္ထားေလ့႐ွိပါသည္။ အနက္ေရာင္ဦးထုပ္၀တ္ထားၿပီး မုတ္ဆိတ္ ပါးသုိင္းေမြးမ်ားျဖဴဆြတ္ေနပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္သူငယ္ခ်င္းမ်ားကုိ အိမ္သုိ႔ ဖိတ္ေခၚရန္ ၀န္ေလးေနမိတတ္ ပါသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္အဖုိးသည္ မ်ားေသာအားျဖင့္ ထုိအ၀တ္အစားမ်ား၀တ္ဆင္လ်က္ အိမ္ေထာင့္တစ္ေနရာတြင္ ဘုရား၀တ္ျပဳေကာင္း၀တ္ျပဳေနပါမည္။ ကၽြန္ေတာ့္သူငယ္ခ်င္းမ်ားကုိ မည္သုိ႔ ႐ွင္းျပရမည္နည္းဟု ေျပာၾကားခ့ဲဖူးပါသည္။ ဂ်ဴးမုန္းတီးေရး အျပဳအမူမ်ားကုိလည္း ငယ္စဥ္က ခံစားခ့ဲရဖူးရာ အထက္တန္းေက်ာင္းသား ဘ၀က လက္သီးႏွင့္ အထုိးခံရျခင္း၊ ေျခႏွင့္အကန္ခံရျခင္း အျပင္ ႏွာေခါင္းမွ ေသြး ႏွစ္ခါ က်ခ့ဲဖူးေၾကာင္း၊ ဆုိး၀ါးလွေၾကာင္းကုိ အင္တာဗ်ဴးတစ္ခုတြင္ ေျပာၾကားခ့ဲပါသည္။

အသက္(၁၂)ႏွစ္အ႐ြယ္တြင္ (၈)မိနစ္ၾကာအေပ်ာ္တမ္း႐ုပ္႐ွင္“The Last Gun”ကုိ ထုတ္လုပ္ခ့ဲရာ သစ္ပင္စုိက္ပ်ဳိးျခင္းလုပ္ငန္းျဖင့္ ၀င္ေငြ႐ွာၿပီး ႐ုိက္ကူးခ့ဲပါသည္။ သူသည္ ႐ုပ္႐ွင္ကုိ အခေၾကးေငြျဖင့္ ျပသ ရာတြင္ ညီမျဖစ္သူမ်ားကုိ မိမိတြင္ ႐ုပ္႐ွင္႐ုံလုပ္ေစၿပီး အစားအေသာက္ အျဖစ္ ေျပာင္းဖူးေပါက္ေပါက္မ်ား ေရာင္းခ်ေစျခင္းျဖင့္ ၀င္ေငြ ႐ွာေဖြခ့ဲပါသည္။ အသက္(၁၄)ႏွစ္အ႐ြယ္တြင္ မိနစ္(၄၀)ၾကာျမင့္သည့္“Escape To Nowhere”ႏွင့္ “Battle Squad”စစ္ကားႏွစ္ကားကုိ ႐ုိက္ကူးထုတ္လုပ္ခ့ဲသည္။

220px-Steven_Spielberg_Masterclass_Cinémathèque_Française_2_cropped၁၉၅၈-ခုႏွစ္၌ ကင္းေထာက္လူငယ္ဘ၀တြင္ ဓာတ္ပုံပညာသင္တံဆိပ္အတြက္ (၈)မီလီမီတာ ဖလင္ျပားျဖင့္ (၉)မိနစ္ၾကာ“The Last Gun Fight”ကုိ ႐ုိက္ကူးခ့ဲပါသည္။ ထိုအျဖစ္အပ်က္ကုိ ျပန္လည္ ေျပာျပရာတြင္ ထုိစဥ္က သူ႔ဖခင္ေပးခ့ဲေသာ ႐ုပ္ေသ ကင္မရာမွာ ပ်က္စီးသြားသျဖင့္ ကင္းေထာက္ တာ၀န္ခံကုိ သူ႔ဖခင္၏ ႐ုပ္႐ွင္ ကင္မရာျဖင့္ ထုိဇာတ္ကားကုိ ႐ုိက္ျပၿပီး ဓာတ္ပုံပညာသင္ဆုကုိ ရ႐ွိေအာင္ ေဆာင္႐ြက္ႏုိင္ခ့ဲပါသည္။ ဤသုိ႔ျဖင့္သူ၏ ႐ုပ္႐ွင္လုပ္ငန္းစတင္ခ့ဲသည္ဟု ဆုိပါသည္။ အသက္(၁၆)ႏွစ္ အ႐ြယ္တြင္ သူ၏ ပထမဆုံး ကိုယ္ပုိင္ေရးသား႐ုိက္ကူးေသာ မိနစ္(၄၀)ၾကာသိပၸံပညာ ဆန္းက်ယ္ဇာတ္လမ္း “Fire Fight”ကုိ အေျခခံၿပီး စစ္ကားမ်ား႐ုိက္ကူးခ့ဲပါသည္။ ထုိအခ်ိန္တြင္ သူသည္ ရပ္တန္႔ေနေသာ ေလယာဥ္ပ်ံသည္ အသံထက္ျမန္ေအာင္ သြားေနသည့္သဖြယ္ လုပ္ေဆာင္ႏုိင္ေသာ ပညာရပ္မ်ား တတ္ေျမာက္ေနၿပီျဖစ္ပါသည္။ သူ၏ ညီမျဖစ္သူ နန္စီသည္လည္း သူ႔ကို ကူညီခ့ဲသူျဖစ္ၿပီး ၿဂိဳဟ္သားမ်ားႏွင့္ စစ္ကားမ်ားအတြက္ ဇာတ္လမ္းမ်ားေရးသားေပးပါသည္။ သူ၏ ႐ုပ္႐ွင္ ဇာတ္ကားတစ္ခုလုံးတြင္ ၿဂိဳဟ္သား ႐ုပ္႐ွင္ႏွင့္ စစ္ပြဲ႐ုပ္႐ွင္မ်ားက အဓိကျဖစ္ခ့ဲပါသည္။

ကယ္လီဖုိးနီးယားျပည္နယ္သုိ႔ ေျပာင္းေ႐ႊ႕ေနထုိင္ခ့ဲၿပီးေနာက္ ေတာင္ပုိင္းကယ္လီဖုိးနီးယား တကၠသုိလ္၏ ျပဇာတ္၊ ႐ုပ္႐ွင္ႏွင့္ ႐ုပ္ျမင္သံၾကားသင္ၾကားေရး ဌာနႏွစ္ဌာနခြဲသို႔ တက္ေရာက္ သင္ၾကားခြင့္ ရ႐ွိရန္ ေလွ်ာက္ထားခ့ဲေသာ္လည္း ပယ္ခ်ျခင္းခံခ့ဲရသည္။ သုိ႔ေသာ္ေလာင္းဘိခ်္႐ွိ ကယ္လီဖုိးနီးယား တကၠသုိလ္တြင္ ေက်ာင္းတက္ ခြင့္ရ႐ွိခ့ဲပါသည္။ သူ၏ ႐ုပ္႐ွင္လုပ္ငန္း သင္တန္းကုိ ယူနီဗာဆယ္ စတူဒီယုိတြင္ တစ္ပတ္္(၇)ရက္ တည္းျဖတ္ေရးလုပ္ငန္းတြင္ လစာမ့ဲ အလုပ္သင္ဘ၀ျဖင့္ စတင္ခ့ဲရပါသည္။ စပီးလ္ဘာ့ဂ္သည္ လူသိထင္႐ွားျဖစ္လာေသာ အခ်ိန္က်မွ ေတာင္ပုိင္း ကယ္လီဖုိးနီးယား တကၠသိုလ္မွ သူ႔ကုိ ေက်ာင္းတက္ ခြင့္ျငင္းပယ္ခ့ဲေသာ ဂုဏ္ထူးေအာင္ဒီဂရီကုိ ၁၉၉၄-ခုႏွစ္တြင္ ခ်ီးျမွင့္ခ့ဲပါသည္။ ၁၉၉၆-ခုႏွစ္ တြင္မူ ေက်ာင္းအုပ္ခ်ဳပ္ေရး အဖြဲ႕၀င္အျဖစ္ ခန္႔အပ္ခံခ့ဲရပါသည္။ စာသင္သား ဘ၀ကုိ စတင္ခ့ဲၿပီး (၃၅)ႏွစ္ အၾကာ ၂၀၀၂-ခုႏွစ္တြင္ ကယ္လီဖုိးနီးယား တကၠသုိလ္၊ ေလာင္းဘိခ်္မွ ႐ုပ္႐ွင္ ထုတ္လုပ္ေရးဆုိင္ရာႏွင့္ အီလက္ထေရာနစ္ အေျခခံ႐ုပ္႐ွင္ႏွင့္ဗီဒီယုိ ထုတ္လုပ္ေရးဆုိင္ရာဘီေအဘြဲ႕ကုိ ရ႐ွိခ့ဲပါသည္။

ယူနီဗာဆယ္စတူဒီယုိတြင္ အလုပ္သင္ဘ၀လုပ္ကိုင္စဥ္ (၂၆)မိနစ္ၾကာ“Amblin”(၁၉၆၈)ကုိ ထုတ္လုပ္႐ုိက္ကူးခ့ဲသည္။ Amblinကုိ ေနာက္ပုိင္းသူ၏ ထုတ္လုပ္ေရးကုမၸဏီ၏ အမည္ အျဖစ္ အသုံးျပဳ ခ့ဲသည္။ ထုိဇာတ္ကားကုိ ယူနီဗာဆယ္၏ တီဗြီ ထုတ္လုပ္ေရးဆုိင္ရာ ဒုတိယဥကၠဌ ဆစ္ဒနီ႐ွင္းဘတ္ ၾကည့္႐ႈၿပီးေနာက္ သေဘာက်သြားၿပီး ယူနီဗာဆယ္က့ဲသုိ႔ ေဟာလီး၀ုဒ္ နာမည္ႀကီး ကုမၸဏီႀကီး၏ သက္တမ္း ႐ွည္ ဒါ႐ုိက္တာအျဖစ္ ေ႐ြးခ်ယ္ခံသူမ်ားအနက္ အသက္အငယ္ဆုံးျဖစ္လာခ့ဲသည္။

သူ၏ အက္ပါဂါဆုိင္ဒ႐ုန္းသည္ သူ၏ ႐ုပ္႐ွင္႐ုိက္ကူးေရးတြင္ စူးစုိက္ေစသလုိ သူ၏ လုပ္ေဖာ္ ကုိင္ဖက္မ်ားအေပၚ တာ၀န္ ဖိစီးေစရန္ ျဖစ္ေနသေလာဟု လူအမ်ားက ထင္ေၾကးေပးၾကပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ အဆုိပါေရာဂါသည္ သူ၏ ႐ုပ္႐ွင္လုပ္ငန္းတြင္ ထူးခၽြန္ေအာင္ျမင္ရန္ ေဆာင္႐ြက္ေပးေနသည္မွာ ျငင္း၍ မရ ေသာ အခ်က္ျဖစ္ေနပါသည္။

၂၀၀၇-ခုႏွစ္တြင္ ဒိုက္လက္စီးယားဟုေခၚသည္ ့စာလုံးေပါင္းျခင္း စာဖတ္ျခင္းတြင္ အားနည္းျခင္း ေရာဂါသည္ တရား၀င္ေတြ႕႐ွိခ့ဲပါသည္။ ဦးေႏွာက္သည္ အခ်ဳိ႕အမွတ္အသားမ်ားကို မွန္ကန္စြာမမွတ္မိျခင္း၊ မေဆာင္႐ြက္ႏုိင္ျခင္းသည္ ဤေရာဂါ၏ အေျခခံျဖစ္ပါသည္။ နယူးဂ်ာစီျပည္နယ္တြင္ ေနထုိင္စဥ္ ကေလး ဘ၀တြင္ စာဖတ္ရန္ သင္ၾကားေပးရျခင္းက ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္ၾကာျမင့္ခ့ဲပါသည္။ ၁၉၅၀-ျပည့္ႏွစ္က သူ၏ အထက္တန္းေက်ာင္း အစပုိင္း ကာလမ်ားသည္ အလြန္ ခက္ခဲခ့ဲေၾကာင္း ေျပာၾကားခ့ဲပါသည္။

သူ၏ စာဖတ္ရာတြင္ ခက္ခဲမႈသည္ သူ႔ကုိ အတန္းတြင္းသူငယ္ခ်င္းမ်ား၏ ဗုိလ္က်ခံရမႈဖိတ္ေခၚ ခံရသည့္ေျပာဆုိခ့ဲၿပီး သူ႔အား လူပ်င္းဟု ေက်ာင္း အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးက အမည္ေပးခံခ့ဲရပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ မည္သည့္အခါမွ လူအမ်ား၏ အႏုိင္က်င့္ခံရသူဟု မခံစားခ့ဲရပါဟု ေျပာၾကားခ့ဲသည္။ ထုိက့ဲသို႔အတန္းတြင္ ပုံစံမက်သည့္ျဖစ္ရပ္ကုိ အစားထုိးသည့္သေဘာျဖင့္ သူ႔က့ဲသုိ႔ ပုံစံအခ်ဳိးမေျပသည့္ အေပါင္းအသင္းအုပ္စုႏွင့္ သြားလာလႈပ္႐ွားေနခ့ဲပါသည္။ ထုိအုပ္စုမ်ားတြင္ ေနထုိင္စဥ္ (၈၀)ျပည့္ႏွစ္မ်ား၏ အုပ္စု ဖြဲ႕ေနထုိင္သူမ်ား စ႐ုိက္ကုိ ေဖာ္ျပ႐ုိက္ကူးထားေသာ“The Goonies” ဇာတ္ကားကုိ ပူးတြဲေရးသားၿပီး ထုတ္ေ၀ခ့ဲသည္။

႐ုပ္႐ွင္သည္ ကၽြန္ေတာ္လုပ္ေသာအျပစ္ကုိ ကၽြန္ေတာ့္အေပၚ ပုံခ်ခံရျခင္း၊ အ႐ွက္တကြဲခံစား ရျခင္းႏွင့္ အျပစ္ဟု ခံစားရျခင္းတုိ႔ကုိ ေဖ်ာက္ဖ်က္ေပးပါသည္။ ႐ုပ္႐ွင္ကုိ ႐ုိက္ကူး ထုတ္လုပ္ေနရျခင္းသည္ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ အႀကီးဆုံး ထြက္ေပါက္ျဖစ္ပါသည္။

ယခုအိမ္ေထာင္သည္ဘ၀

သူသည္ ဇာတ္ကားေပါင္း(၂၆)ကားကုိ ဒါ႐ုိက္တာအျဖစ္ ေဆာင္႐ြက္ခ့ဲၿပီး စုစုေပါင္း(၃.၇)ဘီလ်ံ ေဒၚလာရ႐ွိခ့ဲပါသည္။ သူသည္ သိပၸံဆန္းက်ယ္၊ စြန္႔စားခန္း၊ ဟာသဘ၀ဇာတ္လမ္းႏွင့္ စစ္ကားမ်ားကုိ ႐ုိက္ကူးခ့ဲပါသည္။ လက္႐ွိအကယ္ဒမီဆုသုံးခု ဆြတ္ခူးခ့ဲၿပီးျဖစ္သည္။ ေဖာဘီးစ္ မဂၢဇင္း၏ တင္ျပခ်က္ အရ သူသည္ ေဒၚလာသုံးဘီလ်ံခန္ ႔ပုိင္ဆုိင္သူျဖစ္သည္။ ႐ုပ္႐ွင္လုပ္ငန္းတြင္ အလြန္ၾသဇာ သက္ေရာက္သူအျဖစ္ သတ္မွတ္ျခင္းခံရသူျဖစ္ပါသည္။ ရာစုႏွစ္အတြက္ အလြန္ အေရးပါသည့္ပုဂၢိဳလ္ (၁၀၀) စာရင္းတြင္လည္း ေဖာ္ျပခံရသည္။

ေဟာလီး၀ုဒ္သည္ ေကာင္းမြန္ေသာ အိမ္ေထာင္ေရးဘ၀ကုိ ျဖစ္ေပၚေစေသာေနရာ မဟုတ္ဟူေသာ အခ်က္ကုိ လူတုိင္း လက္ခံၾကပါသည္။ စပီးလ္ဘာ့ဂ္က့ဲသုိ႔ အစစ အရာရာေအာင္ျမင္ၿပီးျဖစ္မည္။ အဘယ္ ေၾကာင့္ဆုိေသာ္အေမရိကန္ႏုိင္ငံတြင္ လင္မယား ကြာ႐ွင္းမႈသည္ (၅၀)ရာခိုင္ႏႈန္းခန္႔ ပုံမွန္႐ွိၿပီး စပီးလ္ဘာ့ဂ္ က့ဲသုိ႔ လူမ်ားတြက္မႈ ပုိျမင့္ေသာရာခုိင္ႏႈန္း႐ွိပါသည္။ သူႏွင့္မင္းသမီး ကိတ္ကပ္ေ႐ွာ လက္မထပ္ခင္ လြန္ခ့ဲ ေသာ(၂၆) ႏွစ္က လက္ထပ္ခ့ဲဖူးပါသည္။

200px-Steven_Spielberg_with_Chandran_Rutnam_in_Sri_Lanka

Indiana Jones and the Temple of Doom ရိုက္ကူးရန္ သိရိလကၤာသို႔ ေရာက္ခဲ့စဥ္က

ထုိအိမ္ေထာင္ပ်က္ခ့ဲျခင္းအေပၚ ေနာင္တမရ႐ွိခ့ဲပါ။ သူ၏ အင္ဒီယာနာဂ်ဳံးစ္ ဇာတ္လမ္းတြဲမ်ားအနက္ “The Temple of Doom”သည္ လူအမ်ား စြဲလမ္းႏွစ္သက္သည့္ ဇာတ္ကားတစ္ကား မဟုတ္ေသာ္လည္း သူ႔အတြက္မူ အလြန္အေရးပါ လွသည္ဟု “Entertainment Weekly”၏ အင္တာဗ်ဴးတြင္ သူေျပာၾကားခ့ဲသည္။ အေရးပါရျခင္းမွာ သူ၏ ဇနီးကိပ္ကုိ ထုိဇာတ္ကားတြင္ ေခါင္းေဆာင္မင္းသမီး အျဖစ္ တင္ခ့ဲသလုိ ကိပ္သည္ ယေန႔ သူ႔ဘ၀တြင္လည္း ေခါင္းေဆာင္လ်က္ ႐ွိေၾကာင္း ၀န္ခံေျပာၾကားခ့ဲပါသည္။ သူ၏ မိသားစုသည္ သူ႔ဘ၀တြင္ အစားထုိး၍ မရေသာအရာအျဖစ္ ရပ္တည္လ်က္ ႐ွိေၾကာင္း ဥပမာ တစ္ခုအေနျဖင့္ ျပသေျပာၾကားရာတြင္ သူ၏ ဇာတ္ကား တစ္ခုျဖစ္ေသာ“Close Encounter of Third Kind”တြင္ မင္းသားRichard Drey Fus သည္ ဇာတ္လမ္းအရ UFO မ်ားကုိ စြဲလမ္းမိရာမွ ေနာက္ဆုံးဇနီး သားသမီးသုံးဦးႏွင့္ မိသားစုကုိ ပစ္ပယ္ခ့ဲေၾကာင္း မိမိသာဆုိလွ်င္ ထုိက့ဲသို႔လုပ္မည္ မဟုတ္ ပါေၾကာင္း၊ ယခုသူ႔တြင္ ဇနီးႏွင့္ သားသမီး(၇)ဦး႐ွိေနပါသည္။ ထုိဇာတ္ကားကုိ ေရးသားစဥ္က ယခုက့ဲသုိ႔မွီခုိ သူမ်ားမ႐ွိခ့ဲေၾကာင္း၊ ယခုက့ဲသို႔႐ွိေနခ့ဲပါက ထုိ ဇာတ္လမ္းမ်ဳိးေရးသားမည္ မဟုတ္ေၾကာင္း ၀န္ခံေျပာၾကား ခ့ဲပါသည္။

“War Horse”အမည္႐ွိ ဇတ္ကားကုိ ေရးသား႐ုိက္ကူးစဥ္က သူ႔မိသားစု ခံစားခ်က္ကုိ အေျခခံ ထားပါသည္။ ဇနီးသည္ႏွင့္ သမီးဒက္စရီတုိ႔သည္ ျမင္းခ်စ္သူမ်ားျဖစ္ၾကပါသည္။

သူ႔တြင္ ျမင္း(၁၂)ေကာင္ ႏွင့္ ျမင္းေဇာင္းမ်ားပုိင္ဆုိင္ၿပီး ျမင္းမ်ားေမြးျမဴျခင္းသည္ (၁၅)ႏွစ္ခန္႔ၾကာျမင့္ေနပါသည္။ သမီးသည္ (၁၅)ႏွစ္ခန္႔႐ွိၿပီး ျမင္းစီး၀ါသနာပါသူျဖစ္ပါသည္။ သူ႔သမီးသည္ ႏိုင္ငံအ၀ွမ္းျမင္းၿပိဳင္ပြဲမ်ားတြင္ ၀င္ေရာက္ ယွဥ္ၿပိဳင္ေနျခင္းကုိ ဂုဏ္ယူစြာေျပာၾကားပါသည္။

War Horse ကုိ ႐ုိက္ကူးအၿပီးတြင္ စပီးလ္ဘာ့ဂ္သည္ ႏွစ္ႏွစ္ခြဲမွ် အလုပ္႐ႈပ္ေနခ့ဲရာ ကာတြန္း သ႐ုပ္ေဖာ္“The Adventure of Tintin”ႏွင့္ “Lincoln”႐ုပ္႐ွင္ကားႀကီးႏွစ္ကားကုိ ေအာင္ျမင္စြာ႐ုိက္ကူးၿပီး ျဖစ္ပါသည္။ ဤမွ် ႐ုပ္႐ွင္ဇာတ္ကားမ်ားႏွင့္ အလုပ္႐ႈပ္ေနေသာ္လည္း မိသားစု တာ၀န္မ်ား ပ်က္ကြက္ျခင္း မ႐ွိ ခ့ဲပါ။

ဤျဖစ္စဥ္ႏွင့္ပတ္သက္၍ လင္ကြန္း႐ုပ္႐ွင္ ထုတ္လုပ္သူ“ကက္သလင္းကေနဒီ”က ေျပာၾကားရာတြင္ “စတီဗင္နဲ႔ အလုပ္လုပ္ရာ အစစအရာရာ နားလည္မႈ႐ွိ၍ ေက်နပ္ရပါေၾကာင္း၊ သူမသမီးမီဂန္ရဲ႕ အသက္ (၁၃)ႏွစ္ေမြးေန႔ပြဲ သြားရန္ွ႐ွိေၾကာင္း ေျပာျပရာ လုိလုိလားလား သေဘာတူေၾကာင္း၊ သူသည္ မိသားစုကိစၥ ဦးစားေပးသည့္ ဒါ႐ုိိက္္တာတစ္ဦးျဖစ္ေၾကာင္း”ေျပာၾကားခ့ဲပါသည္။

စပီးလ္ဘာ့ဂ္ႏွင့္ ပတ္သက္ေသာႏွစ္သက္စရာ အခ်က္အလက္မ်ား-

(၁)     ႐ုိက္ကူးၿပီးသမွ်႐ုပ္႐ွင္ဇာတ္ကားမ်ားအနက္ သတိတရအျဖစ္ဆုံး ဇာတ္ကားသည္ ဘယ္ဇာတ္ကား ျဖစ္ပါသလဲဟု ေမးရာ E.T(၁၉၈၂)ႏွင့္ Schindler List (၁၉၉၃)ဟု ေျဖၾကားပါသည္။

(၂)     သူသည္ ကင္းေထာက္ လူငယ္ျဖစ္ခ့ဲၿပီး အေမရိကန္ ကင္းေထာက္အဖြဲ႕ႀကီး၏ အႀကံေပးဘုတ္ အဖြဲ႕တြင္ ပါ၀င္ထမ္းေဆာင္ခ့ဲေသာ္လည္း လိင္တူ ဆက္ဆံသူမ်ားကုိ ခြဲျခားဆက္ဆံ၍ ႏႈတ္ထြက္ခ့ဲ ပါသည္။

(၃)     ဒီမုိကရက္တစ္ပါတီကုိ ေထာက္ခံသူျဖစ္ၿပီး (၁၉၉၆)ခုႏွစ္က ေဒၚလာတစ္သိန္းလႈဒါန္းခ့ဲသည္။

(၄)     ဂ်ာမဏီႏုိင္ငံ၏ မွန္ကန္ေသာျဖစ္ရပ္မ်ားကုိ Schindler ဇာတ္ကားတြင္ ေဖာ္ထုတ္ျပသမႈအတြက္ ထုိႏုိင္ငံမွ ခ်ီးျမွင့္ေသာထူးခၽြန္ဆု (Cross of Merit)ကုိ လက္ခံရ႐ွိခ့ဲပါသည္။

(၅)     အေမရိကန္ေရတပ္မွ ခ်ီးျမွင့္ေသာ အရပ္သားမ်ားဆုိင္ရာ အျမင့္ဆုံးဆုကုိ ၁၉၉၉-ခုႏွစ္၊ စစ္မႈထမ္း ေဟာင္းမ်ားေန႔တြင္ ခ်ီးျမွင့္ရာ ႐ုပ္႐ွင္ဇာတ္ကားSaving The Private Ryan တြင္ သူ၏ တင္ျပခ်က္မ်ား အတြက္ျဖစ္ပါသည္။

(၆)     ႐ုပ္႐ွင္ဒါ႐ုိက္တာSam Mendes အား “American Beauty”ဇာတ္ကား၏ ဇာတ္ၫႊန္းကုိ မိမိေရးသား ခ့ဲၿပီး ႐ုပ္႐ွင္႐ုိက္ကူးရန္ ေပးအပ္ခ့ဲပါသည္။ ထုိဒါ႐ုိက္တာသည္ အေကာင္းဆုံး ဒါ႐ုိက္တာဆုကုိ ထုိ ဇာတ္ကားအတြက္ ရ႐ွိခ့ဲပါသည္။

(၇)     Drew Barry Moreႏွင့္ Gwyneth Palthrow တုိ႔၏ ေမြးစားဖခင္အျဖစ္ လူသိမ်ားၿပီး သူတုိ႔ကုိ ေအာင္ျမင္မႈ လမ္းေၾကာင္းေပၚတင္ေပးခ့ဲသူျဖစ္ပါသည္။

(၈)     ကေလးမီးဖြားခန္း႐ုိက္ကူးစဥ္ ပထမဇနီးေအမီအုိင္ဗင္ထံမွ ဖုန္းလာပါသည္။ သူတုိ႔၏ သားMax ကုိ ေမြးဖြားခ့ဲေၾကာင္း။

(၉)     သားသမီး(၇)ဦး႐ွိပါသည္။ သီယုိသည္ ဒုတိယဇနီးကိပ္မွ သူႏွင့္ လက္မထပ္မီက ေမြးစားခ့ဲျခင္း ျဖစ္သည္။ ေနာက္ပုိင္းႏွစ္ဦး သေဘာတူေမြးစားခ့ဲသည္။ ၁၉၈၈-ခုႏွစ္တြင္ ေမြးသူျဖစ္သည္။ Sasha ကုိ ၁၉၉၀-ျပည့္ႏွစ္တြင္ ေမြးဖြားခ့ဲပါသည္။ Sanyer ကုိ ၁၉၉၂-ခုႏွစ္တြင္လည္းေကာင္း၊ Mikla George ကုိ ၁၉၉၆-ခုႏွစ္တြင္ ေမြးဖြားခ့ဲပါသည္။ သူသည္ ေမြးစားသမီးျဖစ္ပါသည္။ Destry ကုိမူ ၁၉၉၆-ခုႏွစ္တြင္ ေမြးဖြားခ့ဲပါသည္။ Jissica Capshaw သည္ ကိပ္၏ ပထမအိမ္ေထာင္ႏွင့္ရ႐ွိခ့ဲသူ ျဖစ္သလုိ၊ ၁၉၈၅-ခုႏွစ္တြင္ ေမြး၁၉၇၆-ခုႏွစ္တြင္ ေမြးဖြားခ့ဲသူMaxသည္ စပီးလ္ဘာ့ဂ္၏ ပထမ အိမ္ေထာင္ႏွင့္ရခ့ဲသူျဖစ္သည္။

(၁၀)    Rod Serling ၏ “Night Gailary”ကုိ ၁၉၆၉-ခုႏွစ္တြင္ ႐ုိက္ကူးစဥ္ မင္းသမီးေခ်ာJona Crawford ကုိ ပက္ပ္စီ ပုလင္းထဲတြင္ ႏွင္းဆီပန္းတစ္ပြင့္ထည့္ၿပီး လက္ေဆာင္အျဖစ္ ေပးအပ္ခ့ဲသည္။ ထုိဇာတ္ကားကုိ ႐ုိက္ကူးစဥ္ သတင္းေထာက္Shirley Eder ကုိ Joanက အႀကံျပဳ ေျပာၾကားခ့ဲသည္။ “အဲဒီခ်ာတိတ္ကုိ သြားၿပီး အင္တာဗ်ဴးလုိက္ပါ၊ တစ္ေန႔က်ရင္ အေကာင္းဆုံး ဒါ႐ုိက္တာတစ္ေယာက္ျဖစ္လာမယ့္လူပါ”။ စပီးလ္ဘာ့ဂ္ႏွင့္ Joan တုိ႔သည္ ၁၉၇၇-ခုႏွစ္တြင္ Joan ကြယ္လြန္ခ်ိန္အထိ အလြန္ရင္းႏွီးေသာမိတ္ေဆြမ်ားျဖစ္ခ့ဲၾကပါသည္။

(၁၁)    Dreamworksကုိ ပူးတြဲတည္ေထာင္ခ့ဲသူမ်ားျဖစ္ၾကသည္။

(၁၂)    ၂၀၀၁-ခုႏွစ္တြင္ အဂၤလန္ႏိုင္ငံ၏ “KBE”ဆာဘြဲ႕ကုိ အဂၤလန္ႏုိင္ငံ၏ ႐ုပ္႐ွင္ထုတ္လုပ္ေရးကုိ ကူညီ ေဆာင္႐ြက္ေပး၍ ခ်ီးျမွင့္ျခင္းခံခ့ဲရသည္။ ဓနသဟာယႏုိင္ငံသားတစ္ဦးမဟုတ္သျဖင့္ ထုိဘြဲ႕ကုိ အသုံးျပဳခြင့္(“Sir”ဟု အေခၚခံခြင့္)မရ႐ွိခ့ဲပါ။

(၁၃)    “Rain Man”ဇာတ္ၫႊန္းကုိ Ronald Bass ႏွင့္(၅)လမွ် ပူးေပါင္းေရးသားခ့ဲေသာ္လည္း Indiana Jones and Last Crusade ကုိ အခ်ိန္မီ႐ုိက္ကူးေနရ၍ ဇတ္ၫႊန္းကုိ ဒါ႐ုိက္တာBarry Levinson ကုိ ေပးအပ္ခ့ဲပါသည္။

(၁၄)    Bid(၁၉၈၈)ကုိ Tom Hankႏွင့္ ႐ုိက္ကူးရာတြင္ ဒါ႐ုိက္တာလုပ္ခ့ဲေသာ္လည္း ဇာတ္ၫႊန္းအတူ ေရးသားခ့ဲသည့္ညီမျဖစ္သူ“Anne”ကုိသာ အသုံးျပဳခ့ဲသည္။

(၁၅)    ႏွစ္လုံးျပဴးေသနတ္ကုိ ကၽြမ္းက်င္စြာပစ္ခတ္တတ္၍ မင္းသား“Shia Le Beouf”က အ့ံအားသင့္စြာ ေျပာၾကားခ့ဲသည္မွာ “သူဟာ ဒါ႐ုိက္တာေကာင္းမျဖစ္ခ့ဲလွ်င္ေတာင္မွ လက္ေျဖာင့္ေသနတ္သမား တစ္ေယာက္ေတာ့ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္”။

(၁၆)    အိမ္တြင္းေဂါက္ဖ္႐ုိက္ပြဲစဥ္မ်ားကုိ တီဗြီတြင္ ၾကည့္႐ႈရန္ ၀ါသနာပါၿပီး “Assassin’s Creed”game ကုိ ကစားေလ့႐ွိပါသည္။

သူ၏ ႏွစ္သက္စရာကုိးကားစကားမ်ားမွာ-

(၁)     ET႐ုပ္႐ွင္ကားကုိ ႐ုိက္ကူးၿပီးေနာက္ ဖခင္တစ္ဦးျဖစ္ခ်င္စိတ္ေပၚလာခ့ဲသည္။ ဇာတ္ကားထဲမွ ကေလးသုံးဦး၏ ဖခင္က့ဲသုိ႔ ခံစားမိခ့ဲပါသည္။ အထူးသျဖင့္ Drew Barrymore အေပၚ ခံစား မိခ့ဲပါသည္။ ႐ုပ္႐ွင္မ်ားသည္ ကၽြန္ေတာ္ဘ၀ကုိ သိသာစြာေျပာင္းလဲခ့ဲပါသည္။

(၂)     “Saving Private Ryan”ကုိ ကၽြန္ေတာ့္ဖခင္ကုိ ဂုဏ္ျပဳရန္ ရာႏႈန္းျပည့္ရည္႐ြယ္၍ ႐ုိက္ကူးခ့ဲ ပါသည္။ ေအာ္စကာဆုရ႐ွိသည့္ အခါ “အေဖ၊ ဒါအေဖ့အတြက္ပဲ၊ ဒါအေဖ့ဟာပဲ”ဟု ေျပာခ့ဲသည္။

(၃)     “Empire of The Sun”ဇာတ္ကားႏွင့္ပတ္သက္၍ ကၽြန္ေတာ္က ဤလူငယ္၏ အျပစ္မ့ဲစြာ ေသဆုံးရျခင္းႏွင့္ အျပစ္ကင္းစင္ေသာကမၻာသားမ်ားေသဆုံးရျခင္းကုိ ယွဥ္ျပလုိျခင္းျဖစ္သည္။ နာဂါစကီၿမိဳ႕၏ အျဖဴေရာင္အလင္းတန္းေပ်ာက္ဆုံးသြားသည္ကုိ လူငယ္က ျမင္သေလာ၊ သူ႔စိတ္ထဲက ျမင္သေလာဆုိသည္မွာ ျပႆနာမဟုတ္ပါ၊ အျပစ္ကင္းစင္သူႏွစ္ဦး၏ အဆုံးသတ္ သည္ ေၾကကြဲေသာကမၻာကုိ အစပ်ဳိးခ့ဲၿပီးျဖစ္သည္။

(၄)     ကၽြန္ေတာ္ Jurassic ကုိ ႐ုိက္ကူးရျခင္းသည္ Jawကုိ အဆက္မျပတ္ေအာင္ ေဆာင္႐ြက္ခ့ဲျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ ဤသုိ႔၀န္ခံရျခင္းသည္ ႐ွက္စရာမဟုတ္ပါ။

(၅)     “Schindler List”ဇာတ္ကားႏွင့္ပတ္သက္၍ “ကၽြန္ေတာ္ဒီဇာတ္ကားကုိ ႐ုိက္ကူးျပသရျခင္းမွာ အဲဒီလုိျဖစ္ရပ္မ်ဳိး ကမၻာမွာ ဘယ္ေတာ့မွ မျဖစ္ေပၚေစခ်င္ပါ”ဟု ေျပာၾကားခ့ဲသည္။

(၆)     “႐ုပ္႐ွင္ဇာတ္ကားတစ္ကားကုိ ကၽြန္ေတာ္စတင္႐ုိက္ကူးေတာ့မယ္ဆုိရင္ ဒီ႐ုပ္႐ွင္ဇာတ္ကား (၄)ကားကုိ အရင္ၾကည့္႐ႈခံစားပါတယ္။”  Seven Samurai(၁၉၅၄)၊ Lawrence of Arabia (၁၉၆၂)၊ It Is Wonderful Life(၁၉၉၆)၊ The Searcher

(၇)     “Saving Private Ryan”ဇာတ္ကားအတြက္ ရ႐ွိခ့ဲေသာအကယ္ဒမီဆုအတြက္ ဆုပ္ကုိင္ရင္း “ကၽြန္ေတာ့္ကုိ စကားေျပာခြင့္ေပးတ့ဲအတြက္ ေျပာခ်င္တာကေတာ့ ဒီဆုကုိ ကၽြန္ေတာ္အလြန္လုိခ်င္ပါတယ္”တ့ဲ။

(၈)     ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ ကေလးဘ၀က ေကာ္ဖီအရသာကုုိ မုန္းတီးခ့ဲမႈေၾကာင့္ ဘ၀တစ္ေလွ်ာက္လုံး ေကာ္ဖီ ကုိ တစ္ခြက္မွ မေသာက္္ခ့ဲပါ။

(၉)     ကၽြန္ေတာ္Weekend ေတြမွာ အလုပ္မလုပ္ပါ၊ ကေလးေတြ၊ မိသားစုေတြနဲ႔ ေနထုိင္ၿပီး အခ်ိန္ ကုန္လြန္ေစဖုိ႔ပဲျဖစ္ပါတယ္၊ ႐ုပ္႐ွင္မ႐ုိက္ခ့ဲဘူးဆုိရင္ ညတုိင္းမိသားစုနဲ႔ ဒင္နာညစာစားပါတယ္။ အိမ္ကုိ ညေန(၆)နာရီျပန္ေရာက္ပါတယ္။ ညစာစားၿပီး ကေလးေတြကုိ အိပ္ယာထဲပုိ႔ပါတယ္။ ပုံေျပာျပပါတယ္။ ေနာက္တစ္ေန႔ေက်ာင္းလုိက္ပုိ႔ပါတယ္။ နံနက္(၉)နာရီက ညေန(၅း၃၀)နာရီ အတြင္း အမ်ားအားျဖင့္ အလုပ္လုပ္ပါတယ္။ (သူ၏ တစ္ပတ္စာအခ်ိန္ဇယားျဖစ္ပါသည္။)

(၁၀)    ၁၉၈၀-ျပည့္ႏွစ္မွစတင္၍ အဂၤလန္ႏုိင္ငံနဲ႔အဆက္အသြယ္လုပ္ခ့ဲသည္။ ဒီညေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ကို ဆာဘြဲ႕ခ်ီးျမွင့္လုိက္ပါတယ္။ (ဆာဘြဲ႕ခ်ီးျမွင့္ခံရစဥ္က ေျပာစကား)

(၁၁)    ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ ေၾကာက္မက္ဖြယ္၊ တုန္လႈပ္စရာကေလးဘ၀ရဲ႕ အျဖစ္အပ်က္ေတြဟာ ယေန႔ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ တီထြင္ႀကံဆေဖာ္ထုတ္မႈရဲ႕ အေျခခံေကာင္းေတြပါပဲ။

(၁၂)    ကၽြန္ေတာ္ျမင္မက္ခ့ဲတ့ဲအိပ္မက္ကုိ ႐ုပ္႐ွင္အျဖစ္ ေျပာင္းလဲခ့ဲပါတယ္။ ပရိသတ္ကုိ ၾကည့္ၿပီး ကၽြန္ေတာ့္႐ုပ္႐ွင္ကုိ သူတုိ႔ရဲ႕ အိပ္မက္အစိတ္အပုိင္းအျဖစ္ ျပဳလုပ္ခ့ဲပါတယ္။

(၁၃)    ကၽြန္ေတာ္ ႐ုပ္႐ွင္ဒါ႐ုိက္တာအလုပ္ကုိ ထြက္သြားသင့္ပါတယ္၊ ဘာေၾကာင့္လည္းဆုိရင္ မိမိကုိယ္ မိမိယုံၾကည္မႈျပည့္၀စြာရ႐ွိတ့ဲဒါ႐ိုက္တာအျဖစ္ မလုပ္ႏုိင္ေသးလုိ႔ပါ။ (God Father(၁၉၇၂)ကုိ ပထမဆုံးၾကည့္ၿပီးေနာက္ ေျပာခ့ဲေသာစကား)

(၁၄)    ကၽြန္ေတာ္၏ စိတ္ကုိ အဖမ္းစားဆုံး႐ုပ္႐ွင္ကေတာ့ Schindler List(၁၉၉၃)ျဖစ္ပါတယ္။ ဒုတိယ ကေတာ့ E.T(၁၉၈၂)၊  Colour  Purple(၁၉၈၅)ကုိလည္း ခံစားရပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ဘ၀ျဖစ္စဥ္ ပုံရိပ္ကုိ လုံး၀ေဖာ္ျပမယ့္႐ုပ္႐ွင္ကုိေတာ့ မ႐ုိက္ရေသးပါဘူး၊ ႐ုိက္လည္း ႐ုိက္ျဖစ္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။

စင္ကာပူႏုိင္ငံမွ ၂၀၁၃၊ ႏို၀င္ဘာလထုတ္ Prime Magazineပါ မူရင္းစာေရးဆရာRichard Schikel၏ Spielberg-A Rerospective ၏ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ကုိ ဆီေလ်ာ္ေအာင္ ဘာသာျပန္ဆုိထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

မွတ္ဉာဏ္အားနည္းျခင္း၊ လူနည္းစုဘာသာျခားျဖစ္၍ အႏိုင္က်င့္ခြဲျခားဆက္ဆံခံရသည့္ၾကားမွ ေခတ္သစ္ ႐ုပ္႐ွင္သမုိင္းတြင္ အထူးခၽြန္ဆုံး၊ အေက်ာ္ၾကားအေျပာင္ေျမာက္ဆုံး ဒါ႐ုိက္တာတစ္ဦး၏ ႐ုန္းကန္ လႈပ္႐ွားေအာင္ျမင္ခ့ဲပုံကုိ အတုယူၿပီး ႀကိဳးစားၾကပါစုိ႔—-။

ေမာင္ေထြး၀င္း(ဓႏုျဖဴ)

————————————–
** M-Media ၏ မူပိုင္ သတင္း/ေဆာင္းပါးမ်ားကို အြန္လိုင္းမီဒီယာမ်ားတြင္ မည္သူမဆို လြတ္လပ္စြာကူးယူေဖာ္ျပႏို္င္ပါသည္။ ကူးယူေဖာ္ျပသူမ်ားအေနျဖင့္ M-Media မူရင္းလင့္ခ္ကို ထည့္ေပးဖို႔ ေမတၱာရပ္ခံအပ္ပါသည္။

M-Media ၏ ခြင့္ျပဳခ်က္မရိွဘဲ စီးပြားျဖစ္ ထုတ္ေဝေသာ Print Media မ်ားတြင္ ထည့္သြင္းေဖာ္ျပျခင္းမ်ား လုံးဝ ခြင့္မျပဳပါ။
ဆက္သြယ္ရန္ [email protected]

Leave a Reply