ေနမ်ိဳး
မြတ္စလင္မ္ မုန္းတီးေရးသမားေတြ လူသိရွင္ႀကား ႏွိမ္ခ်ေရးသားေနတာေတြကို ေသခ်ာ လိုက္ဖတ္ ႀကည့္ေတာ့ နားလည္မွဳလြဲေနတာေတြ အမ်ားႀကီးေတြ ့ရတယ္။ တခ်ိဳ ့က နားမလည္လို ့ ႀကားဖူးနား၀ နဲ ့အျမင္မွားေနေပမဲ့ တခ်ိဳ ့က်ေတာ့ လူမ်ိဳးေရး ဘာသာေရးမုန္းတီးေအာင္ သက္သက္မဲ့ သတင္းမွား ေတြနဲ ့ မွိဳင္းတိုက္ေနႀကတယ္။ ဒါေႀကာင့္ မေမးလည္းေျဖ ဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္နဲ ့ တခုခ်င္းစီ ေျဖသြားပါ မယ္။
ပထမဦးဆံုးအေနနဲ ့ ခုနကတင္ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္မွာ ဖတ္မိတဲ့ ေကာ္မန္ ့နဲ ့ စခ်င္ပါတယ္။
ညီမငယ္ေလးတစ္ေယာက္ က “ဟ ခ်စ္တီးကုလားေတြသြား ႀကည့္ပါလား။ ေငြနဲ ့ေပါက္ျပီးသိမ္း သြား မယ္” လို့ ေျပာပါတယ္။ မေမးေပမဲ့ေျဖပါမယ္။ ခ်စ္တီးနဲ ့ မြတ္စလင္မ္ေရာခ်တာ လံုး၀ လံုး၀ အဓိပၺါယ္ မရွိပါ။ မြတ္စလင္မ္နဲ ့ ေငြေခ်းခ်စ္တီးဆိုတာ ျပဒါးတစ္လမ္း သံတစ္လမ္းပါပဲ။ ဘာျဖစ္လို ့လဲ?
(၁) ျမန္မာေတြကို ကိုလိုနီေခတ္တုန္းက ေငြတိုးခ်ေပးတဲ့ ခ်စ္တီးေတြက မြတ္စလင္မ္မဟုတ္ပါ။ အိႏိၵယ ေတာင္ပိုင္း တမီနာဒူးကလာတဲ့ ဟိႏၵဴ ဇတ္အႏြယ္၀င္တခုကျဖစ္ပါတယ္။ Sean Turnell ရဲ ့Fiery Dragons: Banks, Moneylenders and Microfinance in Burma စာအုပ္ အခန္း ၂ မွာဖတ္ပါ။
(၂) အစၥလာမ္ဘာသာ၀င္ မြတ္စလင္မ္ေတြကို ေငြတိုးမစားဖို ့ က်မ္းစာမွာ အတိအလင္း ပိတ္ပင္ထား တယ္။ ကုရ္အာန္က်မ္းစာ အပိုဒ္ ၂ း ၂၇၅ မွာ
“အတိုးအညြန္႔စားသူတို႔သည္ (ရွင္ျပန္ထမည့္ေန႔တြင္ သင္းခ်ိဳင္းတြင္းမွ ထၾကေသာအ ခါ) ေကာင္းမြန္ စြာမရပ္ႏိုင္ၾက ဘဲ ႐ိႈင္တြာန္ [မိစၧာ] ဖမ္းစား၍ အသိဥာဏ္ေမွာက္မွား ႐ူးသြပ္ေတြေဝေ နသူမ်ားကဲ့သို႔ သာလွ်င္ ရပ္ၾကကုန္အံ့။ [… ] အမွန္စင္စစ္ေသာ္ကား အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ ကုန္စည္ကူး သန္း ေရာင္းဝယ္ျခင္းကို ခြင့္ျပဳထားေတာ္မူ၍ အတိုး အညြန္႔စားျခင္းကိုမူကား တားျမစ္ေတာ္မူခဲ့ေလသည္။ […] သို႔ရာတြင္ အၾကင္ သူတို႔သည္ […] (အတိုးအၫြန္႔ စား ျခင္းကို) ျပဳၾကပါမူ ထိုသူတို႔သည္ ငရဲသားမ်ား ပင္ ျဖစ္ၾကကုန္၏။ ထိုသူတို႔ သည္ ငရဲမီးတြင္ ထာဝစဥ္ (ဒုကၡႀကီးစြာ) ခံစား ေနထိုင္ ၾကရမည့္သူမ်ား ျဖစ္ၾကကုန္သတည္း။”
ဒီတပုိဒ္နဲ ့တင္ မြတ္စလင္မ္နဲ ့ ခ်စ္တီးေတြနဲ ့ ဘာမွမဆိုဘူးဆိုတာ ထင္ရွားေလာက္ ပါျပီ။ ဒါေႀကာင့္ ခ်စ္တီးအ ေႀကာင္းေတြးျပီး လက္ရွိ ျမန္မာမြတ္စလင္မ္ေတြကို မုန္းတီးေနျခင္းက အေျခအျမစ္မရွိ၊ ယုတၱိမဲ့ေနပါတယ္။ (အတိုးနဲ ့ ပတ္သက္ျပီး ကုရ္အာန္က်မ္းစာက ဘာေတြထပ္ေျပာထားလဲဆိုတာ သိခ်င္သမားမ်ားအတြက္ အဆံုးမွာ ဆက္ဖတ္ပါ)။
ဘာသာတရားတုိင္းမွာ လူဆိုးနဲ႕လူေကာင္းတြဲၿပီး ရွိပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ဘာသာတရားတုိင္းကလည္း ေကာင္းတာကို ပဲ သင္ပါတယ္။ လူေကာင္းေတြက ေကာင္းတာေျပာ၊ အေကာင္းျမင္လုိ႕ ေကာင္းတာပဲ လုပ္ၾကသလို လူဆုိးေတြက လဲ အဆိုးျမင္စိတ္နဲ႕ အျခားဘာသာဝင္ေတြကို အဆိုးျမင္လို႔ အဆုိးေျပာ ရင္း အခ်ိန္ကုန္ေနေလ့ရွိၾကပါတယ္။ တ ကယ္ေတာ့ ကိုယ့္ဘာသာတရားက ယဥ္ေက်း သိမ္ေမြ႕ ေအာင္သင္ထားတဲ့ အတိုင္း ဘာသာတရားတိုင္း၊ လူမ်ိဳး တိုင္း၊ တစ္ဦးခ်င္းစီတိုင္းက က်င့္ၾကံရင္ ကမာၻႀကီး တကယ္ကို ေအးခ်မ္းေနမွာပါ။
တစ္ခါ…အတုိး ကို ခါးခါးသီးသီး တားျမစ္ပိတ္ပင္ထားတဲ့ သာသနာက အစၥလာမ္သာသနာပါ။ ကုရ္အာန္က်မ္းစာ က မေန ့တေန ့ကမွ ေပၚလာတာမဟုတ္ပါဘူး။ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္း၁၄၀၀ေက်ာ္က တည္းကပါ။ အဲ့ဒီအခ်ိန္တည္း က အတိုးစားျခင္းကုိ တားျမစ္ ပိတ္ပင္ထားပါတယ္။ အတိုး စားတယ္ ဆိုၿပီး ေျပာလုိ႕ ထပ္ေျပာရ ရင္ အစၥလာမ္မွာ အတိုးကုိတင္ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ပိတ္ပင္ထားတာ မဟုတ္ ပါဘူး။ ကိုယ့္ေဝစုထဲက အခ်ိဳ႕ကိုေတာင္ မေပးမေနရ ၾကည္ၾကည္ျဖဴျဖဴ ေပးလွဴဖုိ႕ သင္ထားတဲ့ တစ္ခု တည္းေသာ သာသနာပါ။ ကိုယ့္ေဝစုထဲကေန မရွိဆင္းရဲသားေတြ၊ မုဆိုးမေတြ၊ မိဘမဲ့ကေလး သူ ငယ္ေတြ၊ သက္ႀကီးရြယ္အုိေတြကုိ မွ်ေဝ လွွဴဒါန္းရမတဲ့ဗ်ာ။ လွဴခ်င္တဲ့ခါလွဴ မလွဴခ်င္တဲ့ခါ မလွဴပဲေန လို ့မရပဲ ဇကာတ္လို ့ေခၚတဲ့ ဒါနေႀကးကို ကိုယ့္ပိုင္ဆိုင္မွဳရဲ ့အခ်ိဳးအစားအတိ အက် အလိုက္ မေပး မေနရ ေပးဖို ့သတ္မွတ္ထားပါတယ္။
ကုရ္အာာန္ အပုိဒ္ ၉း ၆၀ မွာ ဒီလို မိန္ ့ထားပါတယ္
“မုခ်ဧကန္ ဇကာတ္ [တရား၀င္ဒါနေႀကး] သည္ ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသူတုိ႔အဖို႔ လည္း ေကာင္း၊ ပစၥည္းမဲ့ မ်ားအဖုိ႔လည္း ေကာင္း၊ ဇကာတ္ႏွင့္စပ္လ်ဥ္းေသာ ကိစၥအ၀၀ ကုိ ေဆာင္႐ြက္သည့္ အမႈထမ္းမ်ားအ ဖုိ႔လည္းေကာင္း၊ အစၥလာမ္ သာသနာေတာ္၏ တ ရား မ်ားကုိႏွစ္သက္၍ သာသနာေဘာင္တြင္ ၀င္လုိ သူမ်ား၏ စိတ္ကုိ ႏွစ္သိမ့္ေစ ရန္ အလုိ႔ငွာ လည္းေကာင္း၊ ေက်းကြၽန္မ်ားကုိ ကြၽန္ဘ၀မွ လြတ္ ေျမာက္ေစရန္ လည္း ေကာင္း၊ ၿမီစားမ်ားအဖုိ႔ လည္းေကာင္း အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏လမ္းေတာ္၌ လည္းေကာင္း၊(ဒုကၡေရာက္ေနေသာ)ခရီးသည္မ်ားအဖို႔လည္းေကာင္းျဖစ္သည္။ ဤသည္ ကား အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္အထံေတာ္မွ ျပ႒ာန္းထားေတာ္မူေသာ ပညတ္ေတာ္ျဖစ္ သည္။”
အတုိးေပးေငြေခ်းတဲ့ စနစ္ေႀကာင့္ လူဆင္းရဲေတြ ဒုကၡေရာက္ႀကလို ့ ႏိုင္ငံတကာ အသီးသီး ဥပ ေဒေတြထုတ္၊ စည္းကမ္းေတြခ်၊ ဒီလိုပဲ ၀င္ေငြျပန္ျဖန္ ့ေ၀ဖို ့ ႏိုင္ငံေတာ္အခြန္ေငြဥပေဒေတြျပဌာန္၊ အခြန္ေတြ ေကာက္ႀကပါ တယ္။ အတိုးမစားဖို ့လုိအပ္တဲ့လူကို ဒါနေႀကးမေပးမေနေပးဖို ့ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္း ၁၄၀၀ ေက်ာ္ကတည္းက အစၥလာမ္က ျပဌာန္းထားျပီးသားပါ။ ဘယ္ေလာက္ လူသားဆန္ တဲ့၊ ေမတၱာတရားနဲ႕ ေဖးမကူတတ္ဖုိ႕ သင္ထားတဲ့ သာသနာလဲဆိုတာ ေတြးဆဆင္ျခင္ ၾကည့္ႏိုင္ၾက ပါေစ။
—————————————————————————————————
ကုရ္အာန္ပါ အတိုးကိစၥ
အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ အတိုးအၫြန္႔ကို ဆုတ္ယုတ္ပ်က္စီးေစေတာ္မူ၍ (ေပး ကမ္း စြန္႔ႀကဲသံုးစြဲ ၾကကုန္ေသာ) အလွဴ ဝတၲဳမ်ားကိုမူ (ဆထက္ ထမ္းပိုး) တိုးပြား ေစေတာ္မူ၏။ မွန္ေသာ္ကား အလႅာဟအရွင္ျမတ္သည္ ယံုၾကည္ျခင္း သဒၶါတရား ကင္းမဲ့ေသာ ျပစ္မႈဒုစ႐ိုက္မ်ား က်ဴးလြန္ေသာ မည္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ကိုမွ် ႏွစ္သက္ေတာ္မူ သည္ မဟုတ္ေခ်။ (၂း၂၇၆)
အို-ယံုၾကည္သူ အေပါင္းတို႔၊ အကယ္၍ အသင္တို႔သည္ ယံုၾကည္သူမ်ားျဖစ္ၾကပါမူ၊ အလႅာဟ္အ ရွင္ျမတ္ကိုေၾကာက္႐ြံ႕ေလးစား ႐ိုေသ ခန္႔ညားၾကကုန္၊ ၄င္းျပင္ ၾကြင္း က်န္လ်က္ရွိေသာ အတိုး အၫြန္႔မ်ားကိုလည္း စြန္႔လႊတ္ၾကကုန္။ (၂း ၁၇၈)
တဖန္ အကယ္၍သာ အသင္တို႔သည္ [အတိုးအၫြန္႔ မစားရန္အမိန္ ့ကို မလိုက္နာ] ခဲ့ ၾကပါမူ အလႅာဟ္ရွင္ျမတ္ႏွင့္လည္း ေကာင္း၊ ထို အရွင္ျမတ္၏ [တမန္ေတာ္ မုိဟာ မတ္ – Peace Be Upon Him] ႏွင့္လည္းေကာင္း၊ စစ္မက္ ၿပိဳင္ဆိုင္တိုက္ခိုက္ ၾက ရန္ အဆင္သင့္ရွိၾကကုန္။ သို႔ရာတြင္ အကယ္၍သာ၊ အသင္တို႔သည္ ေနာင္တ တရား ရရွိကာ(အတိုးအၫြန္႔ စားသံုးျခင္းကို စြန္႔လႊတ္၍ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ဘက္သို႔) ျပန္ လွည့္ၾကပါလွ်င္ အသင္တို႔ သည္ မိမိတို႔(ေခ်းငွားထားေသာ) ေငြရင္းမ်ားကို ပိုင္ဆိုင္ ခြင့္ရွိၾကကုန္၏။(မတည္ေငြရင္းမ်ားထက္ ပိုမို၍ အတိုးအၫြန္႔ မယူျခင္း အားျဖင့္) အ သင္တို႔သည္ (သူတစ္ပါးကို) မတရား ဆံုး႐ံႈးနစ္နာေစၾကမည္လည္းမဟုတ္၊ (မိမိတို႔ ၏ မတည္ေငြရင္းမ်ားကို ျပန္လည္ရရွိျခင္း အားျဖင့္ သူတစ္ပါးတို႔၏) မတရားဆံုး႐ံႈး နစ္နာေစျခင္းကို လည္း ခံၾကရမည္မဟုတ္ေပ။ (၂း ၂၇၉)
အို- […] ယံုၾကည္ျခင္းသဒၶါတရား ထားရွိသူအေပါင္းတို႔။ အသင္တို႔သည္ ဆထက္ တိုးျပီးျဖစ္ေသာ၊ ဆေပါင္းမ်ားစြာေသာ အတိုးအၫြန္႔ကို မစားၾကကုန္လင့္။ (၃း ၁၃၀)
ထုိ႕ျပင္တ၀ ထုိသူတို႕၏ အတုိးအညြန္႕ကုိယူငင္(စားသံုး)မႈေၾကာင့္၎၊ အမွန္မွာ ထုိသူ တုိ႕သည္ ထို(သို႔ အတုိးအညြန္႕စား သံုးျခင္း)မွ ျမစ္တားျခင္းခံခဲ့ၾကရေပၿပီ။ သူတစ္ပါး တုိ႕၏ဥစၥာပစၥည္းမ်ားကုိ မတ ရားေသာနည္းျဖင့္ စားသံုးမႈေၾကာင့္၎၊ (ငါအရွင္ျမတ္ သည္ထုိသူတုိ႔အဘို႔ ေကာင္းမြန္ေသာ အရာ မ်ားကုိ ျမစ္တားေတာ္မူ ခဲ့ေလသည္၊) ထုိမွတစ္ပါးတံု ငါအရွင္ျမတ္သည္ ထုိသူတုိ႕အနက္မွေသြဖည္ ျငင္း ပယ္ေသာ သူတုိ႔ အဖို႔ အလြန္ျပင္းျပ နာက်င္ဖြယ္ျဖစ္ေသာ ျပစ္ဒဏ္ကုိလည္း အဆင္သင့္ျပဳလုပ္ ထား ရွိေတာ္မူၿပီး ျဖစ္ေပသတည္း။ (၄း ၁၆၁)
ရည္ညြန္း – က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ ျမန္မာဘာသာျပန္။ [http://www.quraninburmese.com/Books/Holy%20Quran.pdf]
မွတ္ခ်က္ –
(1) အတိုးခ်ဳံးဖို ့အတြက္ အခ်ိဳ ့စာေႀကာင္းမ်ားကို […] ခံ၍ ခ်န္ထားသည္။ စာသားအေျပာင္းအလဲ ကို [ ] ခံ၍ ျမန္မာ စာဖတ္မ်ားအတြက္ ေျပာင္းလဲ (သို ့) ထပ္ျဖည့္ထားသည္။ ဘာသာျပန္မူရင္းကို အထက္ပါ ရည္ညြန္းတြင္ဖတ္ရန္။
(2) ကုရ္အာန္စာပိုဒ္မ်ားရွာေပးေသာ ႏိုဗယ္ကို ေက်းဇူးတင္သည္။
(3) ဤေဆာင္းပါးသည္ စာေရးသူ၏ အျမင္ႏွင့္ အာေဘာ္သာျဖစ္သည္။
Comments