မတ္ ၁၉ ၊ ၂၀၁၄
ေရးသူ- ေအာင္တင္
ႏွစ္တစ္ေထာင္ေက်ာ္ ျမန္မာႏုိင္ငံသမုိင္းနဲ႔ ထပ္တူ သက္တမ္းရွိတဲ့ မြတ္စလင္ လူ႔အဖဲြ႔အစည္းရဲ့ သမုိင္းတစ္ေလွ်ာက္လုံး က်ေနာ္တုိ႔ ဘယ္တုန္းကမွ ျမန္မာျဖစ္ခဲ့ဖူးေသာသမုိင္း မရွိပါ။
လူမ်ိဳးေပါင္းစုံေတြနဲ႔ ေဒသခံ တုိင္းရင္းသားေပါင္းစုံတုိ႔မွ ေပါင္းဖက္ဆင္းသက္လာတဲ့ က်ေနာ္တုိ႔ လူ႔အဖဲြ႔အစည္းႀကီးကုိ သမုိင္းတစ္ေလွ်ာက္ ပသီ၊ ကုလား၊ ပသီကုလား၊ မုိဟာေမဒင္၊ ေဇတဘာဒီ၊ ျမန္မာမြတ္စလင္၊ ဗမာမြတ္စလင္လုိ႔ အမည္အမ်ိဳးမ်ိဳးတပ္ အေခၚခံရေပမဲ့ ဘယ္တုန္းကမွ ျမန္မာ သုိ႔မဟုတ္ ဗမာလုိ႔ ေခၚတြင္ခဲ့တဲ့ သမုိင္း မရွိဘူးပါ။
ျမန္မာမြတ္စလင္လူမ်ိဳး၊ ဗမာမြတ္စလင္လူမ်ိဳးကုိလည္း ဘယ္တုန္းကမွ ျမန္မာလူမ်ိဳး၊ ဗမာလူမ်ိဳး အစၥလာမ္သာသနာဝင္ဟူ၍ မျမင္ၾကပါ။ သီးျခားလူမ်ိဳးအျဖစ္ႏွင့္သာ ျမင္ၾကသည္။
အစၥလာမ္သာသနာကုိ ကူးေျပာင္းလာေသာ ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ားလည္း အမ်ားအျပားရွိပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ ထုိသူမ်ားကုိပင္ ျမန္မာမ်ားက ဘာသာမတူမႈေပၚကုိ အေျခခံျပီး ျမန္မာမဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ကုလားျဖစ္သြားျပီဟု ဆိုၾကျပန္ပါသည္။
ဗမာကို ဗမာကသိေရးဆုိျပီး က်ေနာ္တုိ႔ မြတ္စလင္မ်ား ၾကိဳးပမ္းဖူးသည့္ ႏွစ္ကာလတုိေလး ရွိခဲ့ဖူးေသာ္လည္း လုံးဝ မေအာင္ျမင္ခဲ့ပါ။ ရုပ္ပ်က္ဆင္းပ်က္ က်ရႈံးခဲ့ရသည္။
ဆရာႀကီးဦးရာဇတ္က သီးျခားတုိင္းရင္းသား အျဖစ္ ရပ္တည္မည့္အစား၊ ဗမာ(ျမန္မာ)အျဖစ္ ရပ္တည္ဖုိ႔ ဦးေဆာင္ဆုံးျဖတ္ခဲ့ေသာ ကာလတစ္ရပ္ရွိခဲ့ေသာ္လည္း က်ေနာ္တုိ႔ကုိ ဘယ္ျမန္မာကမွ ဘယ္တုန္းကမွ ျမန္မာအျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳျခင္းကုိ မခံရဖူးပါ။
အစၥလာမ္သာသနာဝင္ ျမန္မာမ်ား ဟုတ္ မဟုတ္ကုိ စဥ္းစားဖုိ႔ အခ်ိန္ႏွစ္မီနစ္ေတာင္ မလုိဘူးဆုိတဲ့စကားစုကုိ ဦးႏုက ႏွစ္စကၠန္႔ေက်ာ္ေလာက္နဲ႔ ေျပာခဲ့ဖူးေသာ္လည္း ျမန္မာ့လူ႔အဖဲြ႔အစည္းတြင္ က်ေနာ္တုိ႔ ဘယ္တုန္းကမွ ျမန္မာတစ္ကယ္ မျဖစ္ခဲ့ဖူးျခင္းသည္ သမုိင္းမွန္ျဖစ္သည္။
လူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳးဆုိတာ လူ႔အဖဲြ႔အစည္းတစ္ခုမွာ ဓေလ့ထုံးတမ္းတူ၊ အမူအက်င့္တူ၊ ယဥ္ေက်းမႈတူ၊ သားေပးျခင္း သမီးယူျခင္းဟူေသာ လက္ထပ္ထိမ္းျမားျခင္းကုိ စိတ္အေႏွာင့္အယွက္ကင္းကင္း ျပဳလုပ္ႏုိင္ေသာ လူ႔အဖဲြ႔အစည္းဝင္ အခ်င္းခ်င္းကုိ လူမ်ိဳးတူလုိ႔ သတ္မွတ္ပါတယ္။ ေသြးနဲ႔ လူမ်ိဳးကုိ သတ္မွတ္တယ္ဆိုတာ အသိဥာဏ္နည္းေသာ စကား၊ လက္ေတြ႔မျဖစ္ႏုိင္ေသာ စကား ျဖစ္ပါတယ္။
မတူတာကုိ တူခ်င္ေယာင္ မေဆာင္ၾကပါနဲ႔။ အတင္း မတူခ်င္ၾကပါနဲ႔။
ကရင္တစ္ေယာက္သည္ ကရင္လူမ်ိဳးျဖစ္လွ်က္၊ ကရင္ကုို ခ်စ္လွ်က္ တုိင္းျပည္အက်ိဳးးကုိ ေဆာင္ႏုိင္လွ်င္ က်ေနာ္တုိ႔ မြတ္စလင္လူ႔အဖဲြ႔အစည္းသည္လည္း ပသီျဖစ္လွ်က္၊ ပသီကုိ ခ်စ္လွ်က္ႏွင့္ တုိင္းျပည္ကုိ ခ်စ္ႏုိင္၊ အက်ိဳးေဆာင္ႏုိင္ၾကရပါမယ္။
** စာေရးသူ၏ အျမင္ႏွင့္ အာေဘာ္သာျဖစ္ပါသည္။
Comments