ရန္ကုန္၊ ေမ ၁၅
ျမန္မာသံေတာ္ဆင့္မွ ကူးယူေဖာ္ျပသည္။
ႏုိင္ငံပိုင္သတင္းစာ တစ္ခု ျဖစ္သည့္ ေမလ ၁၅ ရက္ေန႔ထုတ္ ေၾကးမံုသတင္းစာ၌ မႏၲေလးၿမိဳ႕၊ ေတာင္သမန္ အင္းရွိ ဦးပိန္တံတားအား ““ေတာင္သမန္တံတား”” ဟု ေခၚရန္ေဆာင္းပါးရွင္ ရာမည-ေသြး မြန္ေရးသား ထား သည့္ ““ေတာင္ သမန္တံတားလို႔ေခၚပါ””ေဆာင္းပါး ထည့္သြင္းေဖာ္ထားျခင္းမွာ မျဖစ္ သင့္ေၾကာင္းႏွင့္ သမုိင္း အတုိင္းသာ ရွိသင့္ေၾကာင္း သမိုင္းသုေတသီ ႏွင့္မႏၲေလးၿမိဳ႕ခံျပည္သူမ်ားကသံုး သပ္လ်က္ရွိသည္။
ေဆာင္းပါးရွင္၏ ေဖာ္ျပခ်က္အရ ဦးပိန္တံတားတည္ေဆာက္သူ မွာပုဂံမင္းမွ ၿမိဳ႕ေတာ္၀န္ခံထားသူ လူမ်ဳိးျခား ဘုိင္ဆပ္ဆိုသူထံ၌ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္သူၿမိဳ႕စာေရး ဦးပိန္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဦးပိန္က ေဒသခံျပည္ သူမ်ား သြားလာ ေရးအဆင္ေျပေစရန္ အတြက္ ေတာင္သမန္အင္းအား ျဖတ္၍ တံတားထုိးရန္ အႀကံျပဳရာ ဘိုင္ဆပ္က ပုဂံမင္းထံ တင္ျပကာ ခြင့္ျပဳခ်က္ရယူၿပီး တည္ေဆာက္ ခဲ့ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ေဖာ္ျပထား သည္။…
ယင္းသို႔ တည္ေဆာက္ရန္ အတြက္ ပုဂံမင္းထံမွ လိုအပ္သည့္ ကၽြန္းတိုင္မ်ားႏွင့္ လူအင္အားမ်ား ရခဲ့ေသာ္ လည္း နဂိုမူလအႀကံအစည္ ျဖစ္သည့္ ဘုရင့္ဘ႑ာေတာ္မွ တံတားေဆာက္လုပ္စရိတ္ စာရင္း ဇယားျပ၍ ထုတ္ယူသံုးစြဲခဲ့ေၾကာင္း၊ ထို႔ျပင္ ဦးပိန္မွာၿမိဳ႕ေတာ္၀န္ဘိုင္ဆပ္ ႏွင့္ ေပါင္းကာ ကိုယ့္အမ်ဳိးသားခ်င္း ႏွိပ္စက္မႈမ်ား ျပဳလုပ္၍ လူမုန္းမ်ား ခံရေၾကာင္း၊ ယင္းေၾကာင့္ျပည္သူ မ်ားတုိင္တန္း ခံရရာမွ ၿမိဳ႕ေတာ္၀န္ ဘုိင္ဆပ္၊ ဦးပိန္ႏွင့္ အေပါင္းအပါတို႔ ကြပ္မ်က္ ခံခဲ့ရေၾကာင္းေဖာ္ျပထားသည္။
ထို႔ျပင္ ဦးပိန္မွာ တံတားဒါယ ကာအျဖစ္အေခၚခံထုိက္သူမဟုတ္၊ တံတားကို အမွီျပဳ၍ ျပည္သူလူ ထုအေပၚ ေခါင္းပံုျဖတ္၊ အျမတ္ ထုတ္သူသာ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ယင္းအတြက္ျမန္မာ့ ဂုဏ္ေဆာင္ ပုဂ္ၢိဳလ္အျဖစ္ ခ်ီးက်ဴးသင့္ သေလာဟု ေဆာင္းပါးရွင္ ရာမည-ေသြးမြန္က ေမးခြန္းထုတ္ေရးသားထားသည္။
““သမုိင္းရဲ႕ အရွိတရားအတုိင္း ထားတာေတာ့ ပိုၿပီး သင့္ျမတ္မယ္ လုိ႔ယူဆပါတယ္။ဒီေနရာမွာ လူမ်ဳိးေရးတို႔၊ ဘာသာေရးတို႔ကို ေဘး ဖယ္ထားၿပီးေတာ့ သူ႕သမုိင္းမွာ ရွိ ေနတဲ့အတုိင္းေလးသမိုင္းအတုိင္း ထားတာက ပိုေကာင္းလိမ့္မယ္လို႔ ယူဆပါတယ္။ သူလုပ္ခဲ့လို႔ သူ႔ တံတားဆိုၿပီးေတာ့ လူေတြက ေတာက္ေလွ်ာက္ ေခၚခဲ့ၾက တာပဲေလ”” ဟု သမိုင္းသုေတသီ ေဒါက္တာျမင့္သိန္းက ျမန္မာ သံေတာ္ဆင့္သို႔ ေျပာသည္။
ယင္းသို႔ ဦးပိန္တံတားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေရးသားရာ၌လည္း ၂၀၁၀ ခုႏွစ္ထုတ္ စာေရးဆရာ သန္း၀င္းလႈိင္၏ အႏွစ္ခ်ဳပ္ ျမန္မာ့သမိုင္း၊ အဘိဓာန္(ပထမတြဲ)အား မွီးျငမ္း ကိုးကားထားျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္းလည္း ေဖာ္ျပပါရွိၿပီး အေကာင္းဆံုးမွာ ကမၻာလွည့္ ခရီးသြားမ်ားႏွင့္ စိတ္၀င္စားသူမ်ား သိရွိမွတ္သားႏုိင္ရန္ ေတာင္သမန္တံတား သမုိင္းအက်ဥ္းကို တံတားဦး၌ ေရးသား စိုက္ထူထားသင့္သည္ဟု တုိက္တြန္းထားသည္။
သို႔ေသာ္ ေဆာင္းပါး ေဖာ္ျပထားရာ၌ ထူးျခားခ်က္အေနျဖင့္ တံတားတည္ေဆာက္ရာ၌ အဓိကက်သည့္ ၿမိဳ႕ စာေရး ဦးပိန္အား အထူးျပဳေဖာ္ ျပထားျခင္းမရွိဘဲ လူမ်ဳိးျခားျဖစ္သူ ဘုိင္ဆပ္အားအထူးျပဳသည့္ အေနျဖင့္ ““ဘုိင္ဆပ္”” ဟူ၍ မ်က္ေတာင္ အဖြင့္အပိတ္ျဖင့္ ေဖာ္ျပထားျခင္း ျဖစ္သည္။
““ကၽြန္ေတာ့္ သံုးသပ္ခ်က္ကေတာ့ အလုပ္မရွိ၊ အလုပ္ရွာတယ္လုိ႔ပဲ ျမင္ပါတယ္။ ဦးပိန္တံတားက ႏုိင္ငံတကာ ထိလည္း အမည္ေပါက္ ၿပီးသား၊တြင္ၿပီးသား။ ဒါကိုမွ ထပ္ ၿပီးျပင္ခ်င္တယ္ဆုိရင္လည္းဒါေတြ ကမလိုအပ္ဘူး။ ဒီ့ထက္ အေရးတႀကီး လုပ္ရမယ့္ အလုပ္ေတြအမ်ား ႀကီးရွိတယ္။ဘိုင္ဆပ္က လူမ်ဳိးျခား ျဖစ္လို႔၊ ဘာသာျခား ျဖစ္လို႔ ဆုိလို႔ ရွိရင္ ျမန္မာစာ အသံုးအႏႈန္းထဲမွာ ေရာက္ေနတဲ့ ေရဒီယိုတုိ႔၊ ကြန္ပ်ဴတာတို႔၊ ကားတို႔ အဲဒါေတြပါ လိုက္ ၿပီးျမန္မာမႈျပဳၾကပါလား၊ အားေနၾကရင္””ဟု မႏၲေလးၿမိဳ႕ခံ စာေရး ဆရာ ဦးေက်ာ္ရင္ျမင့္က ျမန္မာ သံေတာ္ဆင့္သို႔ ဆုိသည္။
မႏၲေလးၿမိဳ႕၌ ေနထိုင္သူကို ေမာင္ေမာင္ကလည္း ““ ဦးပိန္ေဆာက္ခဲ့တဲ့ တံတားကိုဦးပိန္ တံတားလို႔ ေခၚရမွာ။ ေကာင္းျခင္း၊ မေကာင္းျခင္းကသမုိင္းမွာ သူ႔ဟာနဲ႔သူ ေရးထိုးထားၿပီးသား။ အဲဒါကို ေတာင္သမန္အင္း တံတား ေျပာင္း ေခၚဖို႔ဆုိတာ၊ ေတာင္သမန္ အင္းတံ တားဆိုရင္ ေကာင္းၿပီဘယ္သူ ေဆာက္ခဲ့သလဲ။ ဒါမ်ဳိးေမးစရာ ေတြ ျဖစ္လာမွာပဲ။ ဦးပိန္တံတားကို ဦးပိန္တံတားအျဖစ္နဲ႔ပဲ ရွိေနေစခ်င္ တယ္ေပါ့။ ဒီဟာႀကီးက မေကာင္း လို႔ဆိုတာ ဒါသမုိင္းကို ေဖ်ာက္တာပဲ။ ဒါေဖ်ာက္ဖို႔မသင့္တဲ့ ကိစၥပဲလို႔ စိတ္ထဲမွာ ထင္တယ္”” ဟု ျမန္မာ သံေတာ္ဆင့္သို႔ ေျပာသည္။
အဆိုပါ ဦးပိန္တံတားမွာ မႏၲေလးတုိင္း၊အမရပူရၿမိဳ႕၌ ၿမိဳ႕စာ ေရးဦးပိန္ ဦးေဆာင္ကာ ၁၂၁၁ ခုႏွစ္က တည္ ေဆာက္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ ကာ ႏွစ္ႏွစ္ၾကာတည္ေဆာက္ ခဲ့ရ သည္။ တံတားအရွည္ ၇ ဒသမ ၈ ဖာလံုရွိကာ တုိင္လံုး ေရ ၁၀၈၆ လံုးျဖင့္ အခန္းေပါင္း ၄၈၂ ခန္း၊ ဇရပ္ေပါင္း ၄ ခုထည့္သြင္း တည္ ေဆာက္ထားသည္။
မူရင္းသတင္းလင့္ =>http://goo.gl/ngjgGz
ဆက္စပ္ပို္စ္မ်ားဖတ္ရန္
ဦးပိန္တံတား သမိုင္းစကား မမွားေစဖို႔ => http://www.m-mediagroup.com/news/1011
Comments