6 years ago
ရိုဟင္ဂ်ာ ၇ ဦးကို အိႏၵိယႏိုင္ငံက ျမန္မာကို ပထမဆံုးအႀကိမ္ ျပန္ပို႔
7 years ago
ဓာတ္ျပားအဆိုေတာ္ ေတးသံရွင္ ေဒၚမာမာေဝ အသက္(၉၃) ႏွစ္ ကြယ္လြန္
7 years ago
ဒုကၡသည္စခန္းမွ လုပ္အားေပးဆရာမတစ္ဦး ရခိုင္မွ ရန္ကုန္သို႔လာစဥ္ လဝကဥပေဒျဖင့္ အဖမ္းခံရၿပီး ေထာင္တစ္ႏွစ္က်
7 years ago
ဦးေဇာ္ေဌး (ခ) မွဴးေဇာ္အား ဌာနေျပာင္းေရႊ႕တာဝန္ေပး
7 years ago
NVC ကဒ္ လက္ခံရန္ ဖိအားေပးခံရမႈကုိ ျငင္းဆုိေသာ ကမန္တုိင္းရင္းသားမ်ား စီးပြားေရးပိတ္ဆုိ႔ခံေနရ
7 years ago
ASEAN ထိပ္သီးမ်ား ရိုဟင္ဂ်ာအေရး ေဆြးေႏြး
7 years ago
Drone မႈနဲ႕ဖမ္းခံရသူ သတင္းေထာက္ေတြ မိသားစုနဲ႕ေတြ႕ခြင့္မရေသး
7 years ago
ျမန္မာ-ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ သေဘာတူညီခ်က္ (၁၀)ခ်က္ လက္မွတ္ေရးထိုး
7 years ago
AA ဒုဗိုလ္မွဴးႀကီး အပါအ၀င္ ၉ ဦးကို ေငြေၾကးခ၀ါခ်မႈနဲ႔ အမႈဖြင့္စစ္ေဆး
7 years ago
ဘာသာေပါင္းစုံ ဆုေတာင္းပြဲ (ရုပ္သံ)

ဇူလိုင္ ၂၄ ၊ ၂၀၁၄
M-Media
.ေဆာင္းပါးရွင္- ဂမၻီရ

Ashin_Gambira_-_2014-07-24_15.56.17
.ျမန္မာႏုိင္ငံေရးရဲ႕ မ်က္ေမွာက္အခင္းအက်င္းမွာ သံဃာ့ အခန္းက႑ႏွင့္ ပတ္သတ္ၿပီး ေန႔စဥ္ စိတ္မခ်မ္းေျမ့စရာေတြ ၾကားေနရသည္။ ဒီအေၾကာင္းႏွင့္ ပတ္သတ္ၿပီး ႏိုင္ငံတကာမွ မိတ္ေဆြေတြရဲ႕ အီးေမးေတြ၊ ဖုန္းေတြ လာေရာက္ေတြ႕ဆံု ေမးျမန္းတာေတြကို လည္း ေန႔စဥ္လို ေျဖၾကားေပးေနရသည္။ သူတို႔ ေမးခြန္းေတြမွာ ေစာဒကတက္သံေတြ၊ အားမလို အားမရ ျဖစ္သံေတြ ထူေျပာေနသည္။ သူတို႔အားလံုး တူညီစြာ ႏႈိင္းယွဥ္ျပၾကသည္က အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ လူသားထုႀကီးက ေလးစားဂုဏ္ယူ အားက်ခဲ့ၾကရေသာ ၂၀၀၇ ေရႊ၀ါေရာင္ ေတာ္လွန္ေရးႏွင့္ မ်က္ေမွာက္သံဃာ့ လႈပ္ရွားမႈမ်ားက ဆန္႔က်င္ကြဲျပား ျခားနားေနၾကသည္။ သူတို႔အားက် အတုယူခဲ့ရသည့္ ေရႊ၀ါေရာင္ ေတာ္လွန္ေရးက စစ္အာဏာရွင္ စနစ္ကို ျမန္မာ့ေျမေပၚမွ ဖယ္ရွားဖို႔ရန္ ေမတၱာ-ဓမၼ-ၿငိမ္းခ်မ္းမႈတို႔ကို ကိုင္စြဲလွ်က္ ေမတၱာသုတ္ ရြတ္ဖတ္ခ်ီတက္ လမ္းေလွ်ာက္ ဆႏၵ ျပခဲ့ၾကတာ ျဖစ္သည္။ မ်က္ေမွာက္ သံဃာ့လႈပ္ရွားမႈေတြက က်ဥ္းေျမာင္းေသာ လူမ်ိဳးေရး ဘာသာေရးဆိုင္ရာ မုန္းတီးမႈ ၀ါဒကို ကိုင္စြဲၿပီး စစ္အာဏာရွင္တို႔ အလိုက် လူထုၾကားမွာ အျပန္အလွန္ အမုန္းတရားေတြ ႀကီးထြားေအာင္၊ ဆူပြက္ေအာင္ ႀကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္ေနၾကတာ ျဖစ္သည္။

၂၀၁၂ အတြင္းမွာ က်န္းမာေရး အေျခအေနႏွင့္ ေန႔စဥ္ ဘ၀ ရပ္တည္ႏိုင္ေရး အေျခအေနက ယခုထက္ ပိုမိုဆိုး၀ါးသည္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ရခိုင္ျပည္နယ္တြင္ မသီတာေထြး ကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားႏွင့္ ႐ိုဟင္ဂ်ာ မြတ္စလင္မ်ား အၾကား အျပန္အလွန္ ရန္ပြဲျဖစ္ၾကရာက သတ္ၾကျဖတ္ၾကသည္ အထိ ျဖစ္ကုန္ၾကသည္။ ထို႔ေနာက္ ျပစ္မႈႏွင့္ မဆိုင္ေသာ ႐ိုဟင္ဂ်ာေတြကိုပါ သတ္ျဖတ္ခံရပီး ျပႆသနာ ပိုမိုႀကီးထြားလာသည္။ မည္သူမွ် ၀င္ေရာက္ ထိန္းသိမ္းေပးျခင္း မရွိခဲ့ၾက။ အားလံုး တိတ္ဆိတ္ေနခဲ့ၾကသည္။ ပို၍ ဆိုး၀ါးသည္က ေသြးၾကြေနေသာ ရခိုင္လူမ်ိဳးေတြကို အစိုးရ သတင္းစာမ်ားႏွင့္ ျပည္တြင္း ထုတ္ ဂ်ာနယ္တခ်ိဳ႕က ေျမႇာက္ထိုးပင့္ေကာ္ လုပ္ေပးၿပီး ျပႆသာနာေတြကို ပိုမိုႀကီးထြားေအာင္ ဖန္တီးကာ ရခိုင္လူမ်ိဳးေတြကို ကမၻာ့မ်က္ႏွာစာမွာ ျမန္မာ့မူဆလင္ မုန္းတီးေရး ၀ါဒီမ်ားအျဖစ္ ဖန္တီးပံုေဖာ္ အျမတ္ထုတ္ခဲ့ၾကတာ ျဖစ္သည္။ အဲဒီအခ်ိန္က လက္တေလာ အက်ိဳးအျမတ္အျဖစ္ လက္ပန္းေတာင္းေတာင္ စီမံကိန္း ဖ်က္သိမ္းေရး ဆန္႔က်င္ကန္႔ကြက္ ဆႏၵျပသံေတြ သတင္းမီဒီယာေပၚမွာ တိုးတိတ္သြားခဲ့ရသည္။ ေရရွည္ အက်ိဳးအျမတ္အျဖစ္ ယခုအခါ ျမန္မာ့သံဃာထု ႏွင့္ NLD ပါတီၾကားမွာ ကြာဟခ်က္၊ ကြဲျပားျခားနားခ်က္က တျဖည္းျဖည္း က်ယ္ျပန္႔ နက္႐ႈိင္းလာေနသည္။

၂၀၁၂ ရခိုင္ျပည္နယ္ရဲ႕ ရခိုင္-႐ိုဟင္ဂ်ာ ပဋိပကၡေတြကို ေန႔စဥ္ ဖတ္၊ ေန႔စဥ္ၾကားေနခဲ့ရၿပီး မခံစားႏိုင္ေတာ့သည့္ အဆံုး မက်န္းမာသည့္ၾကားက ၾသဂုတ္၊ စက္တင္ဘာလတို႔တြင္ အိတ္ဖြင့္ေပးစာႏွစ္ေစာင္ ႀကိဳးစားၿပီး ေရးေပးျဖစ္ ခဲ့သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ပဋိပကၡတို႔ အေတာ္အသင့္ ၿငိမ္သက္သြားခဲ့သည္။ ယခုေဆာင္းပါးက ထိုစာႏွစ္ေစာင္ရဲ႕ အဆက္ဟု မွတ္ယူမည္ဆုိလွ်င္လည္း မွတ္ယူႏုိင္သည္။

ယခုအခါ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ အမ်ိဳးဘာသာ သာသနာ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ေရး အဖြဲ႕အမည္ခံယူၿပီး သံဃာေတြၾကားမွာ သံဃာတခ်ိဳ႕က လူမ်ိဳးေရး ဘာသာေရးဆိုင္ရာ မုန္းတီးေရး ၀ါဒေတြ၊ တရားေတြ ေဟာေျပာစည္း႐ံုး ျဖန္႔ေ၀ေနၾကသည္။ အမ်ိဳးဘာသာ သာသနာ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ေရး အဖြဲ႕ဆိုတဲ့ အမည္ကေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေကာင္းသည္။ သို႔ေပမဲ့ ေသေသခ်ာခ်ာ စဥ္းစားၾကည့္ပါလွ်င္ သံဃာေတာ္မ်ား အေနျဖင့္ ဗုဒၶအဆံုးအမ ဓမၼႏွင့္ အညီ၊ ၀ိနယႏွင့္ အညီ၊ ဓမၼ၀ိနယႏွင့္ အညီ က်င့္သံုး ေဆာင္ရြက္ၾကသည္ဆိုပါလွ်င္ အမ်ိဳး၊ ဘာသာ၊ သာသနာကို ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ျခင္း ျဖစ္သည္။ သံဃာ့ အစည္းအ႐ံုးႀကီးကို ဗုဒၶက ဖြဲ႔စည္းထူေထာင္ ေပးေတာ္မူခဲ့ျခင္း၏ ပဓာန ရည္ရြယ္ခ်က္ကိုက အမ်ိဳးဘာသာ သာသနာေတာ္ကို ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ရန္အတြက္ ျဖစ္သည္။ ၎ကို ၀ိနည္းမဟာ ပါ႒ိေတာ္၌ စရထဘိကၡေ၀စာရိကံ-အစခ်ီၿပီး ဗဟုဇန ဟိတာယ မဟုဇန သုခါယ ေလာကာႏုကမၸာယ စသည္ျဖင့္လည္းေကာင္း ထို႔ေနာက္ အလားတူ မိန္႔ဆိုခ်က္မ်ားကို ပါဠိေတာ္ ေနရာေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားတြင္ ေတြ႕ျမင္ႏိုင္သည္။

ဤေနရာတြင္ အမ်ိဴ း ဟူေသာ စကားလံုး၊ စကားရပ္ႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ပုဒ္ဆစ္ေကာင္း ဆစ္ခ်င္ၾကမည္ျဖစ္၍ အနည္းငယ္ ရွင္းလင္းေရးသားလိုက္သည္။ အနႏၱနယ သမႏၱ ပ႒ာန္းက်မ္းလာအတိုင္း ႐ႈျမင္ၾကည့္ၾကမည္ဆိုပါလွ်င္ အနာဒိအနႏၱ အဆံုးအစ မထင္ရွည္လ်ားေသာ သံသရာမ်ားအတိုင္း ေဟာဒီ အနႏၱ စၾကၤာ၀ဠာႀကီး အတြင္း ကၽြႏ္ုပ္တို႔ လူသားမ်ားအပါအ၀င္ သတၱ၀ါ အားလံုးအေနျဖင့္ ေဆြမ်ိဴ းညာတိ မေတာ္စပ္ခဲ့ဖူးသူ တစ္ဦး တစ္ေယာက္မွ် မရွိ။ ထိုေၾကာင့္ “အမ်ိဳ း”  “အမ်ိဳ းေစာင့္ျခင္း” ဟူသည္ကား အဘယ္နည္း။

ေမတၱာ သုတၱန္၌ ” မာနသံ ဘာ၀ေယ ”  အပရိမာဏံ ဟူေသာ စကားရပ္ မိန္႔ဆိုခ်က္ ႏွစ္ႀကိမ္ပင္ ပါရွိသည္။ ဆိုလိုသည္က ” လူသားအပါအ၀င္ သတၱဝါ အားလံုးတို႔အေပၚ၌ အပိုင္းအျခား မရွိေသာ ေမတၱာစိတ္ကို ပြားမ်ားရမည္ ” ဟု မိန္႔ဆိုျခင္း၊ သင္ၾကားျခင္း၊ သတိေပးျခင္းႏွင့္ ပြားမ်ားေစျခင္း ျဖစ္သည္။

ဤ၌ အပိုင္းအျခား မရွိေသာ ေမတၱာစိတ္ ဟူေသာ စကားရပ္ကို အေလးအနက္ သတိျပဳမိဖို႔ လိုသည္။ ဤကား ေမတၱာသုတၱန္၏ အဓိက ေသာ့ခ်က္မ်ားမွ ႏွစ္ခုျဖစ္ေသာ သီမာသေမၻဒႏွင့္ ဘိႏၷသီမာ ကို ဆိုလိုျခင္း ျဖစ္သည္။ သီမာသေမၻဒ ဆိုသည္က အပိုင္းအျခားကို ခ်ိဳးဖ်က္ျခင္းျဖစ္သည္။ ဘိႏၷသီမာ ဆိုသည္က အပိုင္းအျခားကို ခ်ိဳးဖ်က္သူ ဟု ဆိုလိုသည္။ သတြာတို႔မွာ ကိုယ္စီကိုယ္စီ အပိုင္းအျခားေတြ ရွိိၾကသည္။ ဤအေၾကာင္းႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ဂ်ပန္ေရွးေဟာင္း ပံုျပင္တစ္ပုဒ္ႏွင့္ ရွင္းျပေဆြးေႏြးပါရေစ။

တစ္ခါက ေတာအုပ္တစ္ခု အတြင္းမွာ ေက်ာင္းသခၤန္းတစ္ခုရွိသည္။ ေက်ာက္းထိုင္ ပုဂၢိဳလ္မွ သူခ်စ္ခင္ ရင္းႏွီးေသာ ရဟန္းတစ္ပါး၊ သူမခ်စ္ခင္ေသာ ရဟန္းတစ္ပါး၊ သူခ်စ္ခင္သည္ မဟုတ္၊ မခ်စ္ခင္ သည္လည္း မဟုတ္ သာမန္မွ်သာ ျဖစ္ေသာ ရဟန္းတစ္ပါးတို႔ႏွင့္ အတူ သီတင္းသံုး ေနထိုင္သည္။ တစ္ေန႔ေတာ့ ေတာအုပ္ အတြင္း ေက်ာင္းသခၤန္းသို႔ ခိုးသားဓားျပမ်ား ေရာက္ ရွိလာၾကသည္။ ခိုးသားဓားျပမ်ားက ေက်ာင္းသခၤန္းရွိ ရဟန္း ၄ ပါး အနက္မွ တစ္ပါးကို သတ္ရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာဆိုၿပီး ေက်ာင္းထိုင္ပုဂၢိဳလ္အား ၎တို႔သတ္ရမည့္ ရဟန္းတစ္ပါးကို ေရြးခ်ယ္ေပးဖို႔ ေျပာဆိုသည္။ ေက်ာင္းထိုင္ ပုဂၢိဳလ္က စဥ္းစားသည္။ မိမိခ်စ္ခင္ ရင္းႏွီးေသာ ရဟန္းကိုိ ညႇင္းဆဲသတ္ျဖတ္ မခံႏုိင္။ မိမိ မခ်စ္ခင္ မႏွစ္သက္ေသာ ရဟန္းကိုလည္း ရန္သူပင္ ျဖစ္လင့္ကစား သတၱဝါတို႔ အေပၚ ထားရွိအပ္ေသာ ဓမၼဝိနယလာ ေမတၱာ၊ ဓမၼႏွင့္ အညီ ညႇင္းဆဲသတ္ျဖတ္ မခံႏိုင္။ မခ်စ္ခင္၊ မမုန္း သာမန္ ရဟန္းကိုလည္း ထိုအတိုင္းပင္။ မိမိကိုယ္ကို ေပးမည္ဆိုျပန္ေတာ့လည္း ဆိုဖြယ္ရာမရွိ။ ထို႔ေၾကာင့္ ေက်ာင္းထိုင္ ပုဂၢိဳလ္က အက်ိဳ းအေၾကာင္း ရွင္းလင္းေျပာျပလိုက္သည္။ ထိုအခါ သူခိုးဓားျပမ်ားလည္း မည္သူ႔ကိုမွ် မသတ္ေတာ့ဘဲ ျပန္သြားၾကေတာ့သည္။

ဤပံုျပင္ကား ေမတၱာသုတၱန္လာ သီမာသေမၻဒ၊ ဘိႏၷသီမာ တို႔ ႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ပုဂၢိဳလ္သတၱဝါ အားျဖင့္လည္းေကာင္း အခ်င္းအရာ အာကာရ အားျဖင့္လည္းေကာင္း၊ ေတာ္ေတာ္ နီးနီးစပ္စပ္ နားလည္လြယ္ေစသည္။ ဘဂၤါလီ ကဗ်ာဆရာ ရာဘင္ျဒာနတ္ တဂိုး၏ ဂီတဥၨလီ ကဗ်ာစာပိုဒ္ေရ ၃၅ ၌လည္း

“အၾကင္အရပ္၌
အခ်င္းခ်င္းအား
လူမ်ိဳးစု အစရွိေသာ
က်ဥ္းေျမာင္းေသာ နံရံတံတိုင္း စသည္တို႔ျဖင့္
.ေတာက္စိတ္ ပိုင္းျခား
ကာရံထားျခင္းမရွိ”
ဟူ၍ ကဗ်ာ တစ္ပိုဒ္ပါရွိသည္။ ရာဘင္ျဒာနတ္ တဂိုး အေနျဖင့္ သိမာသေမၻဒ ႏွင့္ ဘႏၷသီမာကို ရည္ညြန္းၿပီး စပ္ဆိုခဲ့ေလသလား ဟုတ္မဟုတ္ေတာ့ ကၽြႏ္ုပ္လည္း မသိ။

အရွင္၀ီရသူ အေနျဖင့္ ဂရိဒ႑ာရိထဲက ေျမေခြး တစ္ေကာင္လို ျဖစ္လာေနသည္။ ဒ႑ာရီထဲမွာ ေျမေခြး တစ္ေကာင္က ေျပးရင္း လႊားရင္း ေက်ာက္တံုးႏွင့္ အၿမီး ညႇပ္မိၿပီး အၿမႇီးျပတ္သြားသည္။ အဲဒီမွာ ေျမေခြးက အျခားေျမေခြးေတြကို လိုက္လံ ေျပာဆိုသည္။ အၿမႇီးျပတ္တဲ့ ေျမေခြးေတြကိုမွ ဘုရားသခင္က ေစာင့္ေရွာက္ေတာ္မူမယ္လို႔ ဘုရားသခင္က သူ႔ကိုေျပာေၾကာင္းေပါ့။ အဲဒီမွာ ယံုမိတဲ့ ေျမေခြးေတြဟာ သူတို႔အၿမီႇးေတြကို အျမန္ျဖတ္ပစ္ၾကပါသတဲ့။

ထို႔ေၾကာင့္ ထပ္ေျပာပရေစ။ အရွင္ဘုရားတို႔ အေနျဖင့္ ဓမၼ၀ိနယႏွင့္အညီ က်င့္သံုးေဆာင္ရြက္ၾကျခင္းသည္ပင္လွ်င္ အမ်ိဳးဘာသာ သာသနာေတာ္ကို ေစာင့္ေရွာက္ျခင္း ျဖစ္ေတာ့သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အမ်ိဳးဘာသာ သာသနာ ေစာင့္ေရွာက္ေရး အဖြဲ႔ဆိုၿပီး ထူးထူးျခားျခား ဖြဲ႔စည္းေဆာင္ရြက္ရန္ မလိုအပ္။ ဖြဲ႔စည္းထားလိုက္ၿပီးၿပီဆိုေတာ့ ဓမၼ၀ိနယႏွင့္ အညီ ဘယ္လိုမူ၀ါဒေတြ ခ်မွတ္ထားသနည္း။ သံဃာ့အ၀န္းအ၀ိုင္း အတြင္း သံဃာ့အဖြဲ႕အစည္းေတြ ဖြဲ႕စည္းၾကတယ္ဆိုတာက အရပ္သား လူ႔အဖြဲ႕အစည္း အသင္းအဖြဲ႔ေတြလို မဟုတ္။ မည္သို႔ေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ႏွင့္ ဖြဲ႕စည္းသည္ျဖစ္ေစ၊ အဖြဲ႔လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားအတြက္ ဗုဒၶအဆံုးအမ သင္ၾကားခ်က္မ်ားအတိုင္း ဓမၼ၀ိနယႏွင့္ မေသြဖီေသာ မူ၀ါဒမ်ား ခ်မွတ္ေဆာင္ရြက္ရတာ ျဖစ္သည္။ ၂၀၀၇ ေရႊ၀ါေရာင္ ေတာ္လွန္ေရး အစက ေမတၱာသုတ္ ရြတ္ဖက္ခ်ီတက္ လမ္းေလွ်ာက္ဆႏၵျပခဲ့ၾကတာ ျဖစ္သည္။ ထို႔ေနာက္ ပခုကၠဴ သံဃာေတာ္ေတြ ႐ိုက္နက္ခံရေတာ့လည္း ၀ိနည္း စူဠ၀ါ ပါဠိေတာ္လာ ၀ိမုလိစၧ ၀ီအခန္းျပဌာန္းခ်က္ အတိုင္း အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ပတၱနိကုဇၨန ကံေဆာင္ၾကၿပီး ေမတၱာသုတ္ ရြတ္ဖတ္ခ်ီတက္ ဆႏၵျပခဲ့ၾကတာ ျဖစ္သည္။ အမွန္တကယ္က ၂၀၀၆ ခုႏွစ္ ကုန္ပိုင္းလေတြကတည္းက ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ေျမေအာက္ သံဃာ့အဖြဲ႕အသီးသီးက ဥပုသ္ေန႔ညေနတိုင္း ႀကိဳတင္ေလ့က်င့္ခဲ့ၾကတာ ျဖစ္သည္။ ဒီအေၾကာင္းေတြ ေရးျဖစ္၊ ေဖာ္ထုတ္ျဖစ္ေတာ့မွ ေမာ္ကြန္း ထိန္းသိမ္းေရး ဌာနမွ မွတ္တမ္းေတြ၊ ဓာတ္ပံုေတြနဲ႔တကြ ခြင့္ျပဳခ်က္ရယူၿပီး ေဖာ္ျပပါဦးမည္။ အခုေတာ့ ေရႊ၀ါေရာင္ အေရးေတာ္ပံုကို အားလံုးႏွိမ္ေရး ေနၾကတဲ့ ” ေရႊ၀ါေရာင္ အေရးအခင္း” ဆိုတာကို ဘာမွ ျပန္မေျဖရွင္းေသးပဲ ဒီအတိုင္း ထားလိုက္သည္။ ဒါေပမဲ့ ကၽြႏ္ုပ္တုိ႔အားလံုး ႀကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္ခဲ့ၾကသည္ ကေတာ့ အားလံုး ဓမၼ၀ိနယႏွင့္ အညီအညြတ္ ျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားႏိုင္ခဲ့ၾကသည္။

ဒါေၾကာင့္လည္း ႏုိင္ငံတကာရဲ႕ ေလးစား ဂုဏ္ယူျခင္းေတြကို ရရွိခဲ့ၾကတာ ျဖစ္တယ္။

တစ္ခုေျပာစရာရွိတာက ၂၀၀၇ ေရႊ၀ါေရာင္ ေတာ္လွန္ေရး ကာလတုန္းက အရွင္ ၀ီရသူ မပါ၀င္ပါ။ အရွင္၀ီရသူႏွင့္ ေရႊ၀ါေရာင္ ေတာ္လွန္ေရးဟာ ဘာမွ မပတ္သက္၊ မသက္ဆိုင္ပါ။ အဲဒီ ကာလက အရွင္၀ီရသူ အေနျဖင့္ ေက်ာက္ဆည္ မြတ္ဆလင္ ဗုဒၶဘာသာ အဓိက႐ုဏ္းေၾကာင့္ ၂၀၀၃ ခုႏွစ္ကတည္းက မႏၱေလး ဗဟုိအက်ဥ္းေထာင္တြင္း ေရာက္ရွိေနခ်ိန္ျဖစ္သည္။ အခုတေလာ သတင္းမီဒီယာေတြက ခဏခဏ ေမးၾကလြန္းလို႔ ထည့္ေျဖလိုက္တာျဖစ္သည္။

အမ်ိဳးဘာသာ သာသနာ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ေရး အဖြဲ႕ဆိုၿပီး ေဟာေျပာ ခ်က္ေတြ၊ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြက ဓမၼ၀ိနယနဲ႔ ေသြဖီေနေတာ့ ေဒသ တြင္း အပါအ၀င္ ႏိုင္ငံတကာက ၀ိုင္း၀န္း ကဲ့ရဲ႕ၾကသည္။ ႐ႈံ႕ခ်ၾကသည္။ ဘယ္ႏိုင္ငံကမွ လက္မခံၾက။ ဒီေတာ့ မူ၀ါဒေတြ၊ လုပ္ရပ္ေတြက မွားေတာ့ တိုင္းျပည္၊ လူမ်ိဳးအပါအ၀င္ ဘာသာ သာသနာပါ အထင္အျမင္ေသး ခံရသည္။ အရွက္ရေစသည္။ မူဆလင္ေတြကို ႐ိုက္ႏွက္သတ္ျဖတ္ေသာ မွတ္တမ္းဗီဒီယိုေတြမွာ ရဟန္းေတြေတာင္ တခ်ိဳ႕ပါ၀င္ေနသည္။ ” ဗုဒၶသာသနံ စိရံ တိဌိတု ” လို႔ ေနစဥ္ေလာက္  ရြတ္ဆိုေနၾကျပီး ဘာေၾကာင့္ ဗုဒၶသာသနာေတာ္ကို အထင္ေသးစရာျဖစ္ေအာင္၊ ကဲ့ရဲ႕႐ႈံ႕ခ်စရာျဖစ္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ၾကရသနည္း။

အရွင္ဘုရားမ်ားအေနျဖင့္ စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေဟာင္းမ်ား အစိုးရရဲ႕ ခိုင္းဖတ္ျဖစ္ေနၾကလို႔ ျဖစ္ေနၾကမွန္းလည္း ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ မသိၾက။ ထို႔ထက္ ပိုဆုိးတာက အမ်ိဳးဘာသာ သာသနာ ေစာင့္ေရွာက္ေရး အဖြဲ႔ သံဃာေတြနဲ႔ NLD ပါတီ ျပဒါးတစ္လမ္း၊ သံတစ္လမ္း၊ ရန္သူေတြလို ျဖစ္လာေနတာ ျဖစ္သည္။ တကယ့္တကယ္ ျဖစ္တာက အမ်ိဳးဘာသာ သာသနာ ေစာင့္ေရွာက္ေရး အဖြဲ႔သံဃာေတြနဲ႔မွ်သာ ျဖစ္သည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံ သံဃာထု တစ္ရပ္လံုးမဟုတ္။ ဒါေပမဲ့ ျပည္တြင္းမီဒီယာေတြ ေဖာ္ျပေနၾကသည္က ကြဲကြဲျပားျပား မရွိ။ ေ၀ေ၀၀ါး၀ါးေတြ ျဖစ္သည္။ ဒါကို ဂဃနဏ မသိၾကသူေတြက ျမန္မာႏိုင္ငံ သံဃာထု တစ္ရပ္လံုး ႏွင့္ NLD ပါတီ ကြဲျပားသြားၿပီလို႔ လက္ခံလိုက္ၾကတာ ျဖစ္သည္။ အမွန္တကယ္က အမ်ိဳးဘာသာ သာသနာ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ေရး အဖြဲ႕ဆိုတာကို လက္မခံတဲ့ သံဃာေတာ္ေတြက အမ်ားစု ျဖစ္သည္။

ၿပီးခဲ့သည့္ ဇႏၷ၀ါရီတုန္းက ျပည္တြင္းထုတ္ သစၥာေတာင္ပံ ဂ်ာနယ္က ၉၆၉ အဖြဲ႔နဲ႔ ျမန္မာႏုိင္ငံ သံဃာ့တပ္ေပါင္းစု အဖြဲ႕ႀကီးနဲ႔ ပတ္သတ္တာေတြ ရွိပါသလားဆိုတဲ့ ေမးခြန္းကို မပတ္သက္ေၾကာင္း အတိအလင္း ဆိုၿပီးတဲ့ ေနာက္ ယခု ေဖေဖာ္၀ါရီလထဲမွာ ျပည္တြင္းက လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ ဦးဇင္းတခ်ိဳ႕က လွမ္းၿပီးဆက္သြယ္ အေၾကာင္းၾကားလာၾကသည္။ အရွင္၀ီရသူက ဆက္သြယ္လာတဲ့ အေၾကာင္း၊ အတူပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ဖို႔နဲ႔ အေထာက္အပံ့ ေပးမဲ့အေၾကာင္းေတြနဲ႔ အတူ လက္ခံရင္ ဘဏ္အေကာင့္ ဖြင့္ေပးၿပီး ၀တၳဳေငြက်ပ္ ၁၀ သိန္းခ်က္ျခင္း အပ္ႏွံေပးမယ္လို႔ ေျပာဆိုေၾကာင္းေတြ အေၾကာင္းၾကားလာသည္။

အရွင္၀ီရသူ အေနျဖင့္ ဂရိဒ႑ာရိထဲက ေျမေခြးတစ္ေကာင္လို ျဖစ္လာေနသည္။ ဒ႑ာရီထဲမွာ ေျမေခြးတစ္ေကာင္က ေျပးရင္း လႊားရင္း ေက်ာက္တံုးႏွင့္ အၿမီး ညႇပ္မိၿပီး အၿမႇီးျပတ္သြားသည္။ အဲဒီမွာ ေျမေခြးက အျခားေျမေခြးေတြကို လိုက္လံ ေျပာဆိုသည္။ အၿမႇီးျပတ္တဲ့ ေျမေခြးေတြကိုမွ ဘုရားသခင္က ေစာင့္ေရွာက္ေတာ္ မူမယ္လို႔ ဘုရားသခင္က သူ႔ကိုေျပာေၾကာင္းေပါ့။ အဲဒီမွာ ယံုမိတဲ့ ေျမေခြးေတြဟာ သူတို႔အၿမီႇးေတြကို အျမန္ျဖတ္ပစ္ၾကပါသတဲ့။

လူအခ်င္းခ်င္း၊ လွည့္ပတ္ျခင္း၊ ကင္းရွင္းၾကပါေစ။
အထင္ေသးျခင္း၊ အခ်င္းခ်င္း၊ ကင္းရွင္းၾကပါေစ။
ဆင္းရဲလိုျခင္း၊ ညႇင္းဆဲလိုျခင္း၊ အခ်င္းခ်င္း၊ ကင္းရွင္းၾကပါေစ။

ဂမၻီရ

* မွတ္ခ်က္ အရွင္ ဂမၻီရ FB စာမ်က္ႏွာမွ လက္ေရးျဖင့္ ေရးသား ေဖာ္ျပသည့္ ေဆာင္းပါးကို M-Media မွာ Type ရိုက္ကာ ျပန္လည္ေဖာ္ျပျခင္းျဖစ္ပါသည္။

Leave a Reply