6 years ago
ရိုဟင္ဂ်ာ ၇ ဦးကို အိႏၵိယႏိုင္ငံက ျမန္မာကို ပထမဆံုးအႀကိမ္ ျပန္ပို႔
6 years ago
ဓာတ္ျပားအဆိုေတာ္ ေတးသံရွင္ ေဒၚမာမာေဝ အသက္(၉၃) ႏွစ္ ကြယ္လြန္
6 years ago
ဒုကၡသည္စခန္းမွ လုပ္အားေပးဆရာမတစ္ဦး ရခိုင္မွ ရန္ကုန္သို႔လာစဥ္ လဝကဥပေဒျဖင့္ အဖမ္းခံရၿပီး ေထာင္တစ္ႏွစ္က်
7 years ago
ဦးေဇာ္ေဌး (ခ) မွဴးေဇာ္အား ဌာနေျပာင္းေရႊ႕တာဝန္ေပး
7 years ago
NVC ကဒ္ လက္ခံရန္ ဖိအားေပးခံရမႈကုိ ျငင္းဆုိေသာ ကမန္တုိင္းရင္းသားမ်ား စီးပြားေရးပိတ္ဆုိ႔ခံေနရ
7 years ago
ASEAN ထိပ္သီးမ်ား ရိုဟင္ဂ်ာအေရး ေဆြးေႏြး
7 years ago
Drone မႈနဲ႕ဖမ္းခံရသူ သတင္းေထာက္ေတြ မိသားစုနဲ႕ေတြ႕ခြင့္မရေသး
7 years ago
ျမန္မာ-ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ သေဘာတူညီခ်က္ (၁၀)ခ်က္ လက္မွတ္ေရးထိုး
7 years ago
AA ဒုဗိုလ္မွဴးႀကီး အပါအ၀င္ ၉ ဦးကို ေငြေၾကးခ၀ါခ်မႈနဲ႔ အမႈဖြင့္စစ္ေဆး
7 years ago
ဘာသာေပါင္းစုံ ဆုေတာင္းပြဲ (ရုပ္သံ)

ဇန္နဝါရီ ၁၊ ၂၀၁၅
M-Media
ေဆာင္းပါးရွင္- သက္ေဝႏွင္း
wedding
မည္သည့္ဘာသာ မည္သည့္လူမ်ိဳးပင္ျဖစ္ေစ အိမ္ေထာင္ျပဳျခင္းကိစၥ၊ အိမ္ေထာင္ျပဳရန္၊ မိမိတို႔၏သားသမီးမ်ားအား အိမ္ေထာင္ ခ်ေပးၾကျခင္းကိစၥမ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ဆင္းစီးၿပီးျမင္းရံေစလိုသည္ ဆိုသည့္စကားမွာ ျမန္မာလူမ်ိဳးတို႔၏ လက္သံုးစကားပင္ျဖစ္၏။

လူမ်ိဳးတိုင္းလူမ်ိဳးတိုင္းတြင္ သမီးမိန္းကေလးအား အိမ္ေထာင္ခ်ေပးရန္ ကိစၥအေပၚတြင္ ထံုးတမ္းစဥ္ သတ္မွတ္ခ်က္မ်ား ႐ွိၾကေပသည္။ ပထမဦးစြာ ျမန္မာလူမ်ိဳးႏွင့္ ျမန္မာတို႔၏ထံုးတမ္းစဥ္လာမ်ားအားလံုး သံုးသပ္ၾကည့္မည္ ဆိုလွ်င္ ျမန္မာအမ်ိဳးသမီး တစ္ဦးအ႐ြယ္ေရာက္ၿပီး ျမန္မာ အမ်ိဳးသမီးငယ္ တစ္ဦးအတြက္ သူမ၏မိဘမ်ားမွ ဝတၱရားဟု မွတ္ယူထားေသာ အိမ္ေထာင္ခ်ထားေပးျခင္း ကိစၥအား ေဆာင္႐ြက္ရေပသည္။ ဤသည္ကား ယခင္ ကလည္း႐ွိခဲ့သည္။ ယခုလည္း႐ွိေနဆဲပင္၊ ေနာက္ေနာင္ကိုကား ဤသို႔႐ွိမည္ မ႐ွိမည္ကုိ စာေရးသူအေနျဖင့္ေတာ့ မေျပာတတ္ေပ။

မိဘမ်ားဟုဆိုရာတြင္ ျမန္မာလူမ်ိဳး ျမန္မာ အမ်ိဳးသမီးငယ္မ်ား၏ မိဘမ်ားသာ မဟုတ္ပါ။ သူ႔လူမ်ိဳးႏွင့္သူ၊ သူ႔အမ်ိဳးဘာသာ သာသနာအရ က်န္သည့္လူမ်ိဳးမ်ားတြင္လည္း ထိုနည္းအတိုင္းပင္ ေတြ႔ရေလ့႐ွိပါသည္။ အခ်က္အလက္အနည္းငယ္ သေဘာတရားတစ္ခ်ိဳ႕သာ ကြာျခားေကာင္း ကြာျခားမည္။ ဝတၱရား႐ွိသည္ႏွင့္အညီ ဆုိသည္ကေတာ့ ကြာျခားလိမ့္မည္မဟုတ္ေပ။

ကမာၻေပၚတြင္ အထင္ကရ ဘာသာၾကီးေလးခု႐ွိ၏။ ဗုဒၶဘာသာ၊ အစၥလာမ္ဘာသာ၊ ခရစ္ယာန္ဘာသာ၊ ဟိႏၵဴဘာသာ စသည့္ အထင္ကရ ဘာသာႀကီးေလးမ်ိဳးပင္တည္း။ ထိုဘာသာႀကီးေလးမ်ိဳး၌႐ွိၾကေသာ သမီးမိန္းကေလး (အမ်ိဳးသမီး) တို႔၏ မဂၤလာေဆာင္ႏွင္းမႈ အိမ္ေထာင္ျပဳျခင္းအေၾကာင္းအရာမ်ားအေပၚ ၾကည့္မည္ဆိုလွ်င္

ဗုဒၵဘာသာဝင္
ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ားတြင္ ေ႐ွးယခင္ေခတ္ အဆက္ဆက္မွ တည္႐ွိခဲ့ေသာ ဓေလ့ ထံုးတမ္းစဥ္လာအရ သတို႔သားတစ္ဦးမွ သတို႔သမီး တစ္ဦးအား လက္ထပ္ထိမ္းျမားရန္ မိဘမ်ားထံသို႔ ကန္ေတာ့ပြဲျဖင့္ သြားေရာက္၍ စကားေၾကာင္းလမ္း ေတာင္းရမ္းရေပသည္။ ထိုေရာအခါ မိန္းကေလး႐ွင္မွ သေဘာတူညီေပးစားမည္ဆိုလွ်င္ မိမိတို႔သမီးအတြက္ တင္ေတာင္းအပ္ေသာ အဖိုးတန္ပစၥည္းမ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ စကားေျပာၾကေပသည္။ မိန္းကေလး႐ွင္မ်ားဘက္မွ ေတာင္းဆိုေသာ ကိစၥရပ္မ်ားႏွင့္ ပတ္သတ္၍၊ ေယာက်ၤားေလး႐ွင္ဘက္မွ လိုက္ေလ်ာႏုိင္သေလာက္ လိုက္ေလ်ာ၍ ညွိႏႈိင္းမႈမ်ား ၿပီးေျမာက္ေအာင္ျမင္ၿပီဆိုမွ မဂၤလာကိစၥ အထေျမာက္ေပေတာ့သည္။ ထိုေရာအခါ ဤမိန္းကေလးအား တျခားတစ္ပါးေသာ သူစိမ္းေယာက်ၤားသားသည္ မိဘမ်ားထံမွ အၿပီးတိုင္ တရားဝင္ အပိုင္ရ႐ွိ၍သြားျပီျဖစ္ေပသည္။

အစၥလာမ္ဘာသာဝင္
အစၥလာမ္ဘာသာဝင္တို႔တြင္လည္း ထံုးတမ္းအစဥ္အလာအရ မိန္းကေလးမ်ားအား ေယာက်ၤားေလးမွ တင္ေတာင္းၾကရေပသည္။ မိဘတို႔၏သေဘာတူညီမႈျဖင့္ စကားေၾကာင္းလမ္း၍ “မဟာ” ဟု ေခၚတြင္ေသာ ေ႐ႊ (သို႔မဟုတ္) သတ္မွတ္ေ႐ႊႏွင့္ အလားသ႑န္တူသည့္ ေငြေၾကးအား သတုိ႔သမီးသို႔ တင္ေတာင္းရေပသည္။ ထိုသို႔တင္သည့္ `မဟာ´ ေ႐ႊ အတိုင္းအတာအား ေယာက်ၤားေလး႐ွင္၏ ျပည့္စံုၾကြယ္ဝမႈအေပၚတြင္ တည္မွီ၍ ေတာင္းဆိုေလ့႐ွိၾကသည္။ ထိုမဟာေ႐ႊအား လက္ငင္းမတင္ႏုိင္လွ်င္ အေႂကြးသေဘာျဖင့္ တင္ေတာင္းရေလသည္။ထိုမဟာေရႊအေႂကြးအား ခင္ပြန္းသည္မွ မိမိဇနီးထံသို႔ မေသမီအခ်ိန္အေတာအတြင္း ေပးဆပ္ႏုိင္ေပသည္။ ခင္ပြန္းသည္ဘက္မွ မည္မွ်ပင္ မိမိ၏ဇနီးအား ႐ွာေဖြ၍ ဆင္ျမန္းထားပါေစ သတ္မွတ္ထားေသာ ထိုမဟာေ႐ႊအေၾကြးကိုျဖင့္ ကတိအတိုင္း ေပးကိုေပးအပ္ၾကမည္ျဖစ္သည္ဟူ၍ ထံုးတမ္းစဥ္လာ႐ွိေပသည္။  ခင္ပြန္းေသာ္လည္းေကာင္း ဇနီးေသာ္လည္းေကာင္း ေသဆံုးခါနီးအခ်ိန္တြင္ မဂၤလာမဟာေ႐ႊ အေႂကြးကုိ ေပးဆပ္ထားျခင္း မ႐ွိပါက ထိုမဟာေ႐ႊႏွင့္ပတ္သက္၍ ဇနီးသည္က ေက်နပ္ပါသည့္အေၾကာင္းေျပာဆို၍ ခြင့္လႊတ္မႈေပးမွသာ ထိုအေႂကြးေက်သည္ဟု ထံုးတမ္းစဥ္လာ သတ္မွတ္ၾကေပသည္။

ထိုသုိ႔ ေ႐ႊျဖင့္ခ်ိန္စက္ကာ ေယာက်ၤား တစ္ဦးမွ မိန္းမတစ္ဦးအား ေတာင္းရမ္းလက္ထပ္ျခင္းကို ႏွစ္ဦးႏွစ္ဘက္ သေဘာတူညီမႈ လတ္မွတ္ေရးထိုးၿပီးလွ်င္ ထိုမိန္းမအား ထိုေယာက်ၤားမွ တရားေတာ္ႏွင့္အညီ တရားဝင္ပိုင္ဆိုင္ေလေတာ့သည္။

ခရစ္ယာန္ဘာသာဝင္

ခရစ္ယာန္ဘာသာဝင္တို႔တြင္လည္း မိန္းကေလး႐ွင္ဘက္မွ ေတာင္းဆိုအပ္ေသာ ပစၥည္းဥစၥာမွန္သမွ်ကို ေယာက်ၤားေလး႐ွင္ဘက္မွ တင္ေတာင္းရေပသည္။ ထိုဥစၥာပစၥည္းမ်ားသည္ သတုိ႔သမီးအတြက္၊ သတို႔သမီး၏တန္ဖိုးပင္ျဖစ္၏။ သို႕ဆိုလွ်င္ အမ်ိဳးသားတစ္ဦးမွ အမ်ိဳးသမီးတစ္ဦးအား ပိုင္ဆိုင္ႏုိင္ရန္ တန္ဖိုးျဖစ္သတ္မွတ္ျပီး ဝယ္ယူလိုက္ျခင္းပင္ မဟုတ္ပါလား။

ဟိႏၵဴဘာသာဝင္
ဟိႏၵဴဘာသာဝင္တို႔တြင္မူ အထက္ပါဘာသာဝင္မ်ားႏွင့္ အနည္းငယ္ဆန္႔က်င္လ်က္႐ွိ၏။ ဟိႏၵဴဘာသာဝင္တို႔သည္ သမီးမိန္းကေလးေမြးျခင္းကား ဂုဏ္သိကၡာညႇိဳးမွိန္ သိမ္ငယ္ေစသည္ဟု သေဘာထားၾကသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုလွ်င္ မိန္းကေလး႐ွင္ဘက္မွ ေယာက်ၤားေလး႐ွင္အား တင္ေတာင္းရေသာ ထံုတမ္းစဥ္လာ႐ွိၿပီး မိမိတို႔၏သမီးအား (ထိုသတို႔သား) အမ်ိဳးသားမွ တစ္သက္လံုးေစာင့္ေ႐ွာက္ရမည္၊ ေကၽြးေမြးရမည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ထိုသတို႔သားထံ မိဘမ်ား (အထူးသျဖင့္ ဖခင္)မွ ယို႔က်ိဳးခယ ေပးအပ္ၾကရေလေသာေၾကာင့္တည္း။ ထိုသို႔ေသာ ထံုးတမ္းစဥ္လာေၾကာင့္ပင္ ဟိႏၵဴလူမ်ိဳးမ်ား၌ အမ်ိဳးသမီးမ်ားသည္ လင္ေယာက်ၤားမ်ား၏ အႏွိမ္ခံကၽြန္သဖြယ္ ျဖစ္ၾကရေလသည္။

တန္ဖိုးျဖတ္ခံရသည့္ အမ်ိဳးသမီးမ်ား

လူတစ္ေယာက္၏တန္ဖိုးဆိုသည္မွာ စိန္၊ ေ႐ႊ၊ ေငြ၊ ေၾကး အဖိုးတန္ အရာဝတၱဳမ်ားႏွင့္ တိုင္းတာ၍မရႏုိင္ပါ။ ထို႔အတူပင္ မိန္းမတစ္ေယာက္၏ ဘဝ၊ မိန္းမတစ္ေယာက္၏ တန္ဖိုးအား ပိုင္းျဖတ္ ကန္႔သတ္ တိုင္းထြာ၍ အျခားတစ္ပါးေသာ တစ္စိမ္းေယာက်ၤား တစ္ဦးထံသို႔ အပ္လိုက္ျခင္းသည္ မတရားမႈတစ္ခုဟု ဆိုခ်င္ပါသည္။ တစ္ခါတစ္ရံတြင္ အမ်ိဳးသားတစ္ဦးမွ အမ်ိဳးသမီးတစ္ဦးအား တကယ့္ေမတၱာစစ္ျဖင့္ ခ်စ္ၿပီး မယားမွတ္မွတ္သား မွတ္မွတ္ ႐ွာေဖြကကာေကၽြးေမြးႏုိင္သည့္ အရည္အခ်င္းလည္း အျပည့္ရွိပါေသာ္ျငားလည္း ခ်မ္းသာသည့္ အသိုင္းအဝိုင္းမွ မဟုတ္သည့္ အတြက္ေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ ဆင္းရဲျခင္းကုိ အေၾကာင္းျပ၍ ျငင္းဆိုေလ့ ႐ွိၾကသည့္ မိန္းကေလး႐ွင္ မိဘမ်ားလည္း ႐ွိေသး၏။ ဤသို႔ျဖင့္ မိန္းမသားမ်ား၏ဘဝသည္ တန္ဖိုးျဖတ္ သတ္မွတ္ခံရေသာ ေရာင္းကုန္ဝယ္ကုန္ တစ္ခု ျဖစ္ေနေပေတာ့သည္။

ရင္းႏွီးျမွပ္ႏွံမႈႏွင့္ မဂၤလာေဆာင္

မိန္းမတစ္ဦးႏွင့္ ေယာက်ၤားတစ္ဦး ေပါင္းသင္းမႈ အထိမ္းအမွတ္အျဖစ္ မဂၤလာေဆာင္ပြဲ က်င္းပေလ့႐ွိၾကသည္။ မည္သည့္ရာစုႏွစ္မွ စတင္ခဲ့သည္ မသိ။ ယခုထိတိုင္ ထိုပြဲမ်ားကား ႐ွိေနၾကဆဲ။ ထိုသို႔မဂၤလာပြဲျပဳလုပ္သည့္အခါတြင္ မဂၤလာပြဲျပဳလုပ္က်င္းပေပးသည့္ မိဘမ်ားဘက္မွ (အထူးသျဖင့္ ေယာက်ၤားေလး႐ွင္) ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈတစ္ခုအေနျဖင့္ မတည္ေငြကို ထုတ္၍သံုးၾကေလသည္။ သည့္ေနာက္တြင္ ဖိတ္ၾကားမည့္ ဖိတ္စာ၏ ေစ်းႏႈန္းမွအစ၊ ေကၽြးေမြးမည့္အစားအစာ၊ ျပန္လည္ကမ္းေပးမည့္ အမွတ္တရပစၥည္းမွအဆံုး စီစစ္ တြက္ခ်က္၍ ေ႐ြးခ်ယ္ၾကေလေတာ့သည္။ ၎ေနာက္ ဖိတ္ၾကားရမည့္ ဧည့္သည္မ်ား၏ ျပန္လည္ေပးကမ္းႏိုင္မည့္ လက္ဖြဲ႔ေငြေၾကး ပမာဏမ်ားအား ခ်ိန္တြက္၍ ဖိတ္သင့္ေသာပုဂၢိဳလ္ မဖိတ္သင့္ေသာ ပုဂၢိဳလ္ဟူ၍ ခြဲျခားပိုင္းျဖတ္ၾကျပန္သည္။ ဖိတ္သင့္မဖိတ္သင့္သည့္ ပုဂၢိဳလ္ ဆိုရာတြင္လည္း ေငြေၾကးႏွင့္ပင္ တိုင္းတာၾကျခင္းျဖစ္သည္။ ေငြေၾကးမ်ားမ်ား လက္ဖြဲ႔ႏိုင္မည့္သူ၊ လက္ဖြဲ႔ေၾကးႏွင့္ မတန္ေအာင္စားသြားမည့္ ပုဂၢိဳလ္ဟူ၍တည္း။

ေငြဖလားၾကီးေ႔႐ွခ်၍ ကုတင္ထက္တြင္ သံဝါသျပဳၾကမည့္ စံုတြဲအား ႐ုပ္ျပလွ်က္ အက်ိဳးအျမတ္အတြက္ကား ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံထားသည့္ မဂၤလာေဆာင္ပြဲသည္ မိန္းမတစ္ေယာက္ အတြက္ ပင္ကုိယ္၊ ကိုယ္ရည္ကိုယ္ေသြး ေပ်ာက္ဆံုးေတာ့မည့္ က်ဆံုးခန္းျပယုဂ္ တစ္ခုပင္ျဖစ္ေပေတာ့သည္။

မိန္းမႏွင့္ေယာက်ၤား ေပါင္းသင္းမႈ

ေယာက်ၤားတစ္ဦးႏွင့္ မိန္းမတစ္ဦး  ေပါင္းသင္းမႈျပဳၾကေတာ့မည္ဆုိလွ်င္ အဓိက အက်ဆံုးအခန္းက႑မွာ တစ္ဦးအေပၚတစ္ဦး တန္ဖိုးထားေလးစားျခင္း၊ တစ္ဦးအေပၚတစ္ဦး ညႇာတာ စာနာမႈထားျခင္း၊ နားလည္မႈ႐ွိျခင္း တို႔ပင္ ျဖစ္၏။ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ အတၱထားမႈမ်ား ဖယ္႐ွားၿပီး ပရ သေဘာေဆာင္၍ လူ႔ေလာက ခရီး႐ွည္ႀကီးကို အတူတူျဖတ္သန္းလ်က္ အရာရာကို အတူတကြ ရင္ဆိုင္ေျဖ႐ွင္းၾကရမည့္ အေဖာ္မြန္အျဖစ္ သေဘာထားကာ ေပါင္းဖက္ၾကမည္ဆိုလွ်င္ မိန္းမသားတို႔၏ဘဝ နစ္နာဆံုး႐ႈံးမႈမ်ားမွ ကင္းေဝးႏုိင္ေပလိမ့္မည္။

သက္ေဝႏွင္း

Leave a Reply