6 years ago
ရိုဟင္ဂ်ာ ၇ ဦးကို အိႏၵိယႏိုင္ငံက ျမန္မာကို ပထမဆံုးအႀကိမ္ ျပန္ပို႔
7 years ago
ဓာတ္ျပားအဆိုေတာ္ ေတးသံရွင္ ေဒၚမာမာေဝ အသက္(၉၃) ႏွစ္ ကြယ္လြန္
7 years ago
ဒုကၡသည္စခန္းမွ လုပ္အားေပးဆရာမတစ္ဦး ရခိုင္မွ ရန္ကုန္သို႔လာစဥ္ လဝကဥပေဒျဖင့္ အဖမ္းခံရၿပီး ေထာင္တစ္ႏွစ္က်
7 years ago
ဦးေဇာ္ေဌး (ခ) မွဴးေဇာ္အား ဌာနေျပာင္းေရႊ႕တာဝန္ေပး
7 years ago
NVC ကဒ္ လက္ခံရန္ ဖိအားေပးခံရမႈကုိ ျငင္းဆုိေသာ ကမန္တုိင္းရင္းသားမ်ား စီးပြားေရးပိတ္ဆုိ႔ခံေနရ
7 years ago
ASEAN ထိပ္သီးမ်ား ရိုဟင္ဂ်ာအေရး ေဆြးေႏြး
7 years ago
Drone မႈနဲ႕ဖမ္းခံရသူ သတင္းေထာက္ေတြ မိသားစုနဲ႕ေတြ႕ခြင့္မရေသး
7 years ago
ျမန္မာ-ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ သေဘာတူညီခ်က္ (၁၀)ခ်က္ လက္မွတ္ေရးထိုး
7 years ago
AA ဒုဗိုလ္မွဴးႀကီး အပါအ၀င္ ၉ ဦးကို ေငြေၾကးခ၀ါခ်မႈနဲ႔ အမႈဖြင့္စစ္ေဆး
7 years ago
ဘာသာေပါင္းစုံ ဆုေတာင္းပြဲ (ရုပ္သံ)

ႏွင္းႏွင္း (ေတာင္ႀကီး)

 

အျမင့္ေပ (၄၇၁၂) ေပ ရွိတဲ့ ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕မွာ လူျဖစ္ခြင့္ရတဲ့အတြက္ကိုယ့္ကိုယ္ကို ေက်နပ္ဂုဏ္ယူမိပါတယ္။ ေတာင္ေပၚသူလို႔အေခၚခံရတိုင္းလည္း ဝမ္းသာပီတိျဖစ္ရပါရဲ့။

ျမန္မာျပည္အထက္ပိုင္းေအာက္ပိုင္းေဒသေတြ အလည္သြားတဲ့အခါတိုင္းလည္း ေတာင္ႀကီးသူဆိုၿပီး ခ်စ္ခင္မူ ေတြ ပိုတတ္ၾကတာကို ေတြ႔ျမင္ရျပန္ေတာ့လည္း ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕မွာေမြးေပးခဲ့တဲ့ မိဘႏွစ္ပါးကို ေက်းဇူးတင္ ရျပန္ေရာ။ ပိုတယ္လို႔ ေျပာရင္ေျပာမလားဘဲ။ ဒါေပမဲ့ ေတာင္ႀကီးသူ ေတာင္ႀကီးသားေတြ ရင္ထဲမွာ ဒီလို ခံစားခ်က္ေလးေတြကိုယ္စီရွိေနၾကမယ္ဆိုတာကေတာ့ ဧကန္မလြဲပါဘဲ။ နိုင္ငံျခားေရာက္ေတာ့ ကိုယ့္ရဲ့ ေမြးရပ္ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕ကို ပိုၿပီး အလြမ္းပိုခဲ့ရတယ္။

ႏွစ္စဥ္က်င္းပတဲ့ တန္ေဆာင္တိုင္ပြဲေတာ္နဲ႔ ေမြးရပ္ေျမမွာေနခဲ့စဥ္တံုးက သြားလာခဲ့တဲ့ေနရာေတြ၊ ရိုးရာစား ေသာက္ဖြယ္ေတြကို တမ္းတလြမ္းရတာကလည္း တမ်ိဳးတဖံု။ တခါတေလ ကိုယ္တိုင္လုပ္စားမွ စားရမဲ့ ဟင္း ထုပ္၊ ငါးထမင္းနယ္ အစရွိတဲ့ ရွမ္းျပည္အစားအစာေတြလုပ္စားတိုင္း သူငယ္ခ်င္းမိတ္ေဆြေတြကို စားပါအံုး ဒါဒို႔ ရွမ္းအစားအစာဆိုၿပီး ေက်ြးေမြးဧည့္ခံရတာလည္း က်မအတြက္ ေတာင္ႀကီးကို အလြမ္းေျပေစပါတယ္ေလ။ ဘန္ေကာက္မွာေနတံုးကဆိုရင္ ကယားျပည္နယ္ကလာတဲ့ မိတ္ေဆြတေယာက္နဲ႔စကား ေျပာျဖစ္ျပန္ေတာ့လည္း “ စိတ္ခ်မ္းသာလိုက္တာ ေတာင္ႀကီးသံဝဲဝဲေလး အခုမွဘဲၾကားရတယ္” တဲ့။

ဒါနဲ႔ဘဲ ေတာင္ႀကီးသူျဖစ္ရတာကို အျမဲဂုဏ္ယူေနတဲ့ ကိုယ့္အတြက္ မပိုပါဘူးလို႔ မွတ္ခ်က္ခ်မိပါတယ္။ ဟုတ္ ပါတယ္၊ က်မရဲ့ေမြးရပ္ေျမ ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕ ကို တကယ္ခ်စ္တာပါ။ က်မရဲ့ေမြးျခင္း ေမာင္ႏွမေတြ ဝမ္းကြဲေတြ ေဆြမ်ိဳးေတြအားလံုးနီးပါးက ေတာင္ႀကီးဇာတိေတြျဖစ္ၾကတယ္။ ရြာေဟာင္း ေဘာ္ဆိုင္းဇာတိေပါ့။ အစၥလာမ္ ဘာသာကိုးကြယ္တဲ့ ဓႏုလူမ်ိဳးပါ။ အေမနဲ႔ သူ႔ေမာင္နွမေတြအခ်င္းခ်င္းေတြ႔ရင္ အခါးေရ (သို့) ေရေႏြးဂ်မ္း တ အိုးနဲ႔ စကားလက္ဆံုက်ၿပီး ဓႏုသံဝဲဝဲနဲ႔ ေျပာဆိုရီေမာေနတာေတြကလည္း သူတို႔နဲ႔ေဝးေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ပိုၿပီး က်မအတြက္ အမွတ္ရေစပါတယ္။ အခုဆိုရင္က်မ ႏိုင္ငံျခားေရာက္တာ ၁ဝ စုနစ္တခုကို ေက်ာ္ခဲ့ပါၿပီ။ ဘယ္ေလာက္ဘဲ ကိုယ့္ဇာတိေျမနဲ႔ေဝးကြာေနေပမဲ့ ရင္ထဲကလြမ္း ေမာမူေတြကေတာ့ေလ်ာ့မသြားပါဘူး။

ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕ရဲ့ တန္ေဆာင္တိုင္မီးပံုးပ်ံၿပိဳင္ပြဲ အခ်ိန္ေရာက္ရင္လည္း အင္တာနက္မွာ ၾကိဳးစားပမ္းစား ရွာေဖြၾကည့္ရတာ အလုပ္တခုျဖစ္သလို အိုးစည္သံနားေထာင္ရရင္လည္း စိတ္ထဲမွာေပ်ာ္ရြင္ၾကည္ႏူးရပါေသး တယ္။ ဒါကေတာ့ ေတာင္ႀကီးကိုခ်စ္တဲ့သူတိုင္း ေမြးရပ္ေျမကိုခ်စ္တဲ့သူတိုင္းေပါ့ေလ။

ႏိုင္ငံျခားမွာ ေတာင္ႀကီးသူ ေတာင္ႀကီးသား တေယာက္ေယာက္ကိုေတြ႔မိရင္လည္း ေသြးသားရင္းနဲ႔ဆံုေတြ႔ရ သလိုခံစားမိပါတယ္။ တခါတေလ သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ဆံုလို ့ကာရာအိုေက ဆိုၾကရေအာင္ဆိုၿပီး စိတ္ကူးေပါက္ မိၾကရင္္ေတာင္ က်မအတြက္ အရင္ဆံုး ေရြးခ်ယ္မိတဲ့သီခ်င္းကေတာ့ စိုင္းဆိုင္ေမာဝ္ရဲ့ ရွမ္းပဲပုတ္ပါဘဲ။

က်မကရွမ္းျပည္နယ္ရဲ့ ၿမိဳ႕ေတာ္ေတာင္ႀကီးမွာေနတယ္ဆိုေပမဲ့ ရွမ္းေတာ့မဟုတ္ပါဘူး။ ဓႏုလူမ်ိဳးပါ။ ေတာင္ႀကီး မွာ ဓႏုနဲ႔ ပအို၀္းက ပိုမ်ားေတာ့ ရွမ္းစကားလဲမေျပာျဖစ္ပါဘူး။ ႏိုင္ငံျခားေရာက္ေတာ့ လူမ်ိဳးေပါင္းစံု ကရင္ ကခ်င္ ခ်င္း ကယား ဗမာေတြနဲ႔လည္း ေတြ႔ရတယ္။

သူတို႔လည္း သူတို႔အသံဝဲဝဲေလးေတြနဲ႔ ခ်စ္စရာေကာင္းပါတယ္။ တခါတေလ သူဘာေျပာလည္းကိုယ္မသိ ကိုယ္ဘာေျပာလည္းသူမသိနဲ႔ ၾကံဳခဲ့ရတာေတြလည္း အၾကိမ္ေပါင္းမနည္းပါဘူး။ ေနာက္ပိုင္းေတာ့ ကိုယ္ေျပာတာ သူတို႔နားလည္ေအာင္ ျပင္ျပီးေျပာျဖစ္တယ္။

ဥပမာ – က်မတို႔က ကိုယ့္ၿမိဳ႕မွာ သံုးႏႈန္းေျပာဆိုေနၾကတဲ့အတိုင္း “ဟုတ္ေၾကာင္းမဟုတ္ေၾကာင္း” “ဟုတ္ေႀကာင္း မုတ္ေႀကာင္း” (ဟုတ္လားမသိ မဟုတ္လားမသိ) တို ့၊ “ဘာရီးတံုး” (ဘာႀကီးလဲ) တို႔ဆိုၿပီးေနာက္ဆံုးစကားမွာ “တံုး”ဆိုျပီး ထည့္ေျပာတာတို ့၊ “စား၀ါးအံုး” (စားသြားအံုး) ဆိုျပီး ေတာင္ေပၚသံနဲ ့ေျပာေလ့ရွိတယ္။ ဒါကုိုလည္းျပင္ရတယ္။ သူတို႔နားမလည္နိုင္မဲ့ တျခားစကားလံုးေတြကိုလည္း ျပင္ရျပန္ေသးတယ္ေလ။ “အဲဟာ”လို႔ သံုးတဲ့ေနရာမွာ “အဲဒါ” လို႔ျပင္ရတယ္။ တခါတေလ ကိုယ္ေျပာတာ နားမလည္တဲ့ မ်က္ႏွာရိပ္ကို ေတြ႔ရင္ ၂ ခါေလာက္ျပန္ေျပာရတယ္။ ဒါေပမဲ့ က်မစိတ္မညစ္ပါဘူး ေပ်ာ္ပါ တယ္။ က်မအသံေတာင္ႀကီးသံမို႔ (မလို ့) သူတို႔နားမလည္တာေလ။

က်မတို႔ အိမ္ပါတ္ဝန္းက်င္မွာဆိုရင္ ဓႏုေတြကမ်ားတယ္။ အေမတို႔နဲ႔အတူ ႀကီးျပင္းလာတဲ့ ပါတ္ဝန္းက်င္လို႔ ေျပာရင္ မမွားပါဘူး။ သူတို႔ ေတြကေတာ့ ဗုဒၵဘာသာဝင္ေတြပါ။ သီတင္းက်ြတ္ဆိုရင္ မုန္႔ဆီေၾကာ္လာပို႔ ၾက တယ္။ တပို႔တြဲဆိုရင္ ထမႏွဲလာပို႔ၾကတယ္။ သၾကၤန္ဆိုရင္ ကင္ေပါင္းေက်ာ္တို႔ ေကာက္ညုင္းနဲ႔လုပ္တဲ့ ယာကု တို႔လာပို႔ၾကတယ္။ လာပို႔ေနက်အိမ္ကလာမပို႔ေသးရင္ေတာင္ က်မတို႔ေမွ်ာ္ေနမိတယ္။ သူတို႔လည္းဒီလိုပါဘဲ က်မတို႔ အိဒ္ ပြဲေတာ္ေရာက္မဲ့ေန႔ကိုေမွ်ာ္တတ္ၾကတယ္။

က်မတို႔ပြဲေတာ္ေရာက္ရင္ ဒီလိုဘဲ အိမ္ေပါက္ေစ့ မုန္႔လိုက္ပို႔ရတယ္။ အိမ္မွာလည္း လာစားဖို႔ဖိတ္ေခၚၾကတယ္။ အရမ္းေပ်ာ္ဖို႔ေကာင္းပါတယ္။ ကိုးကြယ္တဲ့ဘာသာမတူေပမဲ့ အိမ္နားနီးခ်င္း ေဆြမ်ိဳးရင္းေတြလိုပါဘဲ။ အေရး အေၾကာင္းၾကရင္ စည္းလံုးၾကတယ္၊ ကူညီေဖးမၾကတယ္။ တခါတေလၾကေတာ့ အဲဒီလိုတဦးနဲ႔တဦး လူမ်ိဳး ဘာသာမခြဲျခားဘဲ ေႏြးေထြးတဲ့ ခ်စ္ခင္မူေလးေတြနဲ႔ေနခဲ့ႀကတာကို တမ္းတမိရင္ အမိေျမကို အရမ္းလြမ္းမိပါ တယ္။

ေတာင္ႀကီးမွာ ရွစ္ေလးလံုးမတိုင္မွီက တိုင္းျပည္မွာအစိုးရကိုဆန္႔က်င္မူေတြ လမ္းလြဲဖို႔အတြက္ မူဆလင္ ဗုဒၵ ဘာသာအဓိကရုန္းျဖစ္ေအာင္ လုပ္ခဲ့တယ္။ မသိနားမလည္တဲ့ တေန႔လုပ္တေန႔စား အလုပ္သမားေတြ၊ မႀကာ ေသးခင္ကမွ ဗမာျပည္အလယ္ပိုင္းကေန ေတာင္ႀကီးကို ေျပာင္းလာတဲ့ ဆင္းရဲသား လက္တြန္းလွည္းတြန္း သမား လူစိမ္းေတြကိုအသံုးခ်ျပီး ျပသနာႀကီးသထက္ႀကီးေအာင္ လံႈ႕ေဆာ္ဖန္တီးမွဳ ေတြ လမ္းညြန္ေပးသူေတြ ရွိခဲ့လို႔ ဘာသာေရး အဓိကရုန္းႀကီးႀကီးမားမားတခုျဖစ္ခဲ့တယ္။
အဲဒီအခ်ိန္တံုးက မွတ္မိပါတယ္ ဗုဒၵဘာသာကိုးကြယ္တဲ့ ပါတ္ဝန္းက်င္က မိတ္ေဆြေတြ၊ ရပ္ကြက္လူႀကီးေတြ က ေျပာပါတယ္ ဘာမွမပူပါနဲ႔ က်ေနာ္တို႔ ကာကြယ္မွာပါ၊ က်ေနာ္တို႔တေတြ ဘုိးစဥ္ေဘာင္ဆက္ကတည္းက အတူတကြေနလာၾကတာပါဆိုၿပီး အားေပးစကားေျပာတာ၊ ေစာင့္ေရွာက္ေပးတာ ေတြရွိခဲ့သလို နင္တို႔ကို ထိ ရင္ ငါတို႔လည္း နင္တို႔ဘက္က ရပ္တည္ၿပီးကာကြယ္မယ္လို႔ အားရွိပါးရွိေျပာတဲ့ အေရွ႕ဘက္အိမ္က အေဒၚႀကီး စကားကိုလည္း အျမဲသတိရလွ်က္ပါ။

ေဟာ! ၾကည့္ပါအံုး ျဖစ္ရျပန္ၿပီ။ ျမန္မာနိုင္ငံ ရခိုင္ျပည္နယ္မွာ ဒီမိုကေရစီလမ္းေၾကာင္းလြဲဖို႔အတြက္ လာျပန္ၿပီ ဘာသာေရးအဓိကရုန္းေတြ။ ႏိုင္ငံေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးေရာက္ခါနီးတိုင္း ဘာသာေရးလူမ်ိဳးေရးအဓိကရုန္းေတြ ျဖစ္ၾကၿပီ။ တကယ္ဘဲ က်မတို႔နိုင္ငံအတြက္ ဝမ္းနည္းစရာေကာင္းပါတယ္။ က်မတို႔လို ကိုယ့္ေမြးရပ္ေျမကို တန္ဖိုးထားခ်စ္ျမတ္နိုးေနတဲ့သူေတြအေပၚ စာနာနားလည္မွဳမထားဘဲ ဓားစာခံအျဖစ္ ေျမနိမ့္ရာလွံစိုက္လို႔ ခုတံုး လုပ္ၾကတယ္။ သိတဲ့သူေတြက သိနားလည္ၾကေပမဲ့ အခ်ိဳ႔ကေတာ့ လူတစု အဖြဲ႔အစည္းတခုရဲ့ လွည့္ကြက္ထဲ ကို မ်က္စိစံုမွိတ္ၿပီး တံလွ်ပ္ကိုေရထင္လို႔ ျပႆနာေတြဖန္တီးႀကတယ္။

ဘန္ေကာက္က အေတြ႔အႀကဳံေလး တခုေျပာရမယ္ဆိုရင္လည္း ရွိပါေသးရဲ့။ တေန႔မွာ ေဆးဆိုင္တဆိုင္ သြားၿပီးေဆးဝယ္ေတာ့ ဆိုင္ရွင္က အဂၤလိပ္စကားေတာ္ေတာ္ေျပာခ်င္ပံုရတယ္။

ဆိုင္ရွင္နဲ႔က်မအမ်ိဳးသားက စကားေတြေဖါင္ဖြဲ႔ေနၾကတာေလ၊ မၾကာပါဘူး က်မတို ့ကို ျမန္မာႏိုင္ငံကမွန္း လည္းသိေရာ ဖမာ့လားဆိုၿပီး ဟိုလိုလိုဒီလိုလိုနဲ႔ တျခားဘက္ကိုသြားလိုက္တယ္။ ၿပီးေတာ့ သူ႔တပည့္နဲ႔ဘဲ ေစ်းေရာင္းလြတ္ထားေပးခဲ့တယ္။ က်မတ႔ိုေတာ္ေတာ္အံၾသမိပါတယ္။ ျမန္မာနိုင္ငံကလာတဲ့ လူဆိုရင္ ဘာလူ မ်ိဳးဘာဘာသာဘဲကိုးကြယ္ကုိးကြယ္ အားလံုးကို ဖမာ့ဆိုၿပီး ဝါးလံုးရွည္နဲ႔ ဇြတ္ရန္းေတာ့တာပါဘဲ။ က်မတို ့ဆို ရင္ ျပည္တြင္းမွာတုန္းကလည္း ဘာသာျခားဆိုၿပီး ခြဲျခားခံရတယ္။ ျပည္ပေရာက္ေတာ့လည္း ဖမာ့ ဆိုၿပီးနိမ္ခ် ခံရျပန္တယ္။ ဘာဘဲျဖစ္ျဖစ္ ဘယ္သူေတြက ဘယ္လိုတံဆိပ္ေတြတပ္ၾကပါေစ က်မတို႔လိုျပည္တြင္းမွာ ေမြး ဖြားႀကီးျပင္းလာတဲ့သူေတြ အားလံုးဟာ ဗုဒၶဘာသာကိုးကြယ္တာမဟုတ္တာကလြဲလို႔ ဓႏု-ရွမ္း ကခ်င္ ကရင္ စသျဖင့္အားလံုးတူတူပါဘဲ။

ဒါေၾကာင့္ျမန္မာနိုင္ငံနဲ႔ပါတ္သက္ရင္ ထိုင္းက ဖမာ့ဆိုၿပီးနိုင္ရင္လည္း မခံခ်င္သလို အျခားနိုင္ငံေတြက ထိပါး လာရင္လည္း မခံနိုင္တာကေတာ့ ဗုဒၶဘာသာျမန္မာလူမ်ိဳးမွ မဟုတ္ပါဘူး။ ခရစ္ယာန္ဘာသာကိုးကြယ္တဲ့ ျမန္မာျပည္သားေတြ၊ အစၥလာမ္ဘာသာကိုးကြယ္တယ့္ ျမန္မာျပည္သားေတြ၊ ဟိႏၵဴ ဘာသာကိုးကြယ္တဲ့ ျမန္မာျပည္သားေတြ အားလံုးဟာ တေသြးထဲတသားထဲပါဘဲ။

အခ်ိဳ႕ေသာသူေတြက အတူယွဥ္တြဲၿပီးတေျမထဲေန တေရထဲေသာက္လာၾကတဲ့လူတြ အခ်င္းခ်င္းၾကားမွာ အမ်ိဳးေပ်ာက္မွာစိုး ေၾကာက္လွပါတယ္ ဆိုတဲ့ေဆာင္ပုဒ္ တခုသံုးၿပီးကိုယ္လိုရာကို ဆြဲေနၾကတာကေတာ့ ေသြးစည္း ညီညြတ္မူကို ျဖိဳခြဲေနတာန႔ဲအတူတူဘဲလို႔ က်မအေနနဲ႔သံုးသပ္မိပါတယ္။ က်မကေတာ့ အမိျမန္မာ ျပည္ကို တန္ဖိုးထားရသလို ေတာင္ေပၚသူျဖစ္ရတဲ့အတြက္လည္း ဂုဏ္ယူပါတယ္။ က်မလိုဘဲအျခားေဒသ မွာေနထိုင္ ၾကတဲ့ ေတာင္ေပၚသူေတြဘဲျဖစ္ေစ ေျမျပန္႔သူေတြဘဲျဖစ္ေစ ဘယ္ေနရာဘယ္ေဒသေရာက္ေရာက္ ဘာသာမ တူလို ့ ဘာတံဆိပ္ေတြဘဲတပ္ၾကပါေစ မ်ိဳးခ်စ္ပါတယ္ဆိုတဲ့ပုဂိုလ္ ေတြထက္မသာရင္ေတာင္ သူတို႔ထက္ မနိမ့္တဲ့ခ်စ္ခင္တန္ဖိုးထားမူ ေတြနဲ႔ အတူ အမိျမန္မာျပည္ကို ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္ၾကလိမ့္မယ္ ဆိုတာကို ေတာ့ က်မ ယံုၾကည္ပါတယ္။

Tags:

Leave a Reply