6 years ago
ရိုဟင္ဂ်ာ ၇ ဦးကို အိႏၵိယႏိုင္ငံက ျမန္မာကို ပထမဆံုးအႀကိမ္ ျပန္ပို႔
7 years ago
ဓာတ္ျပားအဆိုေတာ္ ေတးသံရွင္ ေဒၚမာမာေဝ အသက္(၉၃) ႏွစ္ ကြယ္လြန္
7 years ago
ဒုကၡသည္စခန္းမွ လုပ္အားေပးဆရာမတစ္ဦး ရခိုင္မွ ရန္ကုန္သို႔လာစဥ္ လဝကဥပေဒျဖင့္ အဖမ္းခံရၿပီး ေထာင္တစ္ႏွစ္က်
7 years ago
ဦးေဇာ္ေဌး (ခ) မွဴးေဇာ္အား ဌာနေျပာင္းေရႊ႕တာဝန္ေပး
7 years ago
NVC ကဒ္ လက္ခံရန္ ဖိအားေပးခံရမႈကုိ ျငင္းဆုိေသာ ကမန္တုိင္းရင္းသားမ်ား စီးပြားေရးပိတ္ဆုိ႔ခံေနရ
7 years ago
ASEAN ထိပ္သီးမ်ား ရိုဟင္ဂ်ာအေရး ေဆြးေႏြး
7 years ago
Drone မႈနဲ႕ဖမ္းခံရသူ သတင္းေထာက္ေတြ မိသားစုနဲ႕ေတြ႕ခြင့္မရေသး
7 years ago
ျမန္မာ-ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ သေဘာတူညီခ်က္ (၁၀)ခ်က္ လက္မွတ္ေရးထိုး
7 years ago
AA ဒုဗိုလ္မွဴးႀကီး အပါအ၀င္ ၉ ဦးကို ေငြေၾကးခ၀ါခ်မႈနဲ႔ အမႈဖြင့္စစ္ေဆး
7 years ago
ဘာသာေပါင္းစုံ ဆုေတာင္းပြဲ (ရုပ္သံ)

ဒီဇင္ဘာ ၁၉ ၊ ၂၀၁၂

M-Media

ေတးထက္ကေျပာေသာ ျမင္းခံေတာ္

အစၥလာမ္အျပင္ထြက္လို႔

အစဥ္အဆက္ ကိုယ္႕ေျပာေအာင္

ဒင္ပ်က္လို႔ သေဘာေႀကာင္သည္

ငေယာေမာင္မိုက္ျငား။

မည္းနက္စြာရုပ္ေႀကာင္ပင္

က်ဳပ္ေပါင္တြင္ ထိုးမိခ်က္မွား။

လမ္းျမတ္စြ ျမတ္ရွရာမွာ

တက္ေဖြကာအသိသားဟာမို႔

မခ်ိသြားျဖီးကာ

ဖြ၀ိုင္လြန္ဟာေ၀ရာမွာ

ရွာေဖြက အေရာင္ႀကိဳးသည္႔ျပင္

ေဇာက္ထိုးပဂ်ဟန္နန္

ျမဲေစဖို႔ခံ။

လမ္းျမတ္ရွိ ပိုလြန္ျပင္လွ်င္

အစၥလာမ္ ေပါင္မည္းႏွင္႔ေလး။  ။

ဒင္———သာသနာ

ျမတ္ရွရာ–ျမတ္ေသာတရား

ေဖြကာ—ေဖြကာက်မ္း

ဖြ၀ိုင္လြန္-ငရဲဘုံတစ္ခု အမည္

ဟာေ၀ရာ-ငရဲဘုံတစ္ခုအမည္

ဂ်ဟန္နန္-ငရဲဘုံတစ္ခုအမည္

အထက္ပါေတးထပ္ကို မႏၱေလးလက္ေ၀ွ႔ေက်ာ္ က်ားဘညိမ္း၏ ဦးေလး ဦးစံလင္းက ရြက္ဆိုျပသျဖင္႔ ေႏွာင္းလူတို႔ သိခြင္႔ရျခင္းျဖစ္သည္။ ကူးေရးမွတ္တမ္းတင္သူကား ရာဇ၀င္ သုေတသီ ေရႊဘို ဦးဘဦး ျဖစ္သည္။

ေတးထပ္ေရးစပ္သူမွာ မင္းတုန္းမင္းတရားႀကီး လက္ထက္ ျမင္းခံေတာ္ ဦးေယာ ျဖစ္သည္။ ေတးထပ္စပ္ထားသည္မွာ ႏွစ္ေပါင္း တစ္ရာေက်ာ္ခန္႔ ရွိျပီျဖစ္သျဖင္႔ ေတးထပ္တစ္ပုဒ္လုံးအျပည္႔အစုံ မရေတာ႔ပါဟု သိရသည္။

ဦးေယာသည္ မင္းတုန္းမင္းတရားႀကီး လက္ထက္ေတာ္ အခါတြင္ ျမင္းခံေတာ္ ရာထူးတာ၀န္ကို ယူရသျဖင္႔ ျမင္းေတာ္ခံ ဦးေယာဟု နန္းတြင္းနန္းျပင္ ေက်ာ္ႀကား လူသိမ်ားသည္။ ျမင္းထိန္း ႏွင္႔ ျမင္ေဆးသမားတို႔သည္ ဦးေယာ၏ အမိန္႔ကို တစ္ေသြမတိမ္း လိုက္္နာႀကရသည္။

မင္းတုန္းမင္းတရားႀကီး ျမင္းမစီးမီ ေရႊေငြေက်ာက္သံပတၱျမားႏွင္႔ စီျခယ္ထားေသာ အဖိုးအနဂၣ ထိုက္တန္ေသာက ႀကိဳးတန္ဆာမ်ားကို ဦးေယာ ျပင္ဆင္ေပးရသည္။ မင္းတရားႀကီး ျမင္းေပၚ တက္သည္႔အခါ ဦးေယာ၏ ပခုံးကို ကိုင္၍ျမင္းခုံေပၚမွ ျမင္းေပၚ တက္ေလသည္။

တစ္ေန႔ေသာ္ မင္းတရားႀကီးက ဦးေယာ၏ ေပါင္ကို ျမင္သည္။ မင္းတရာႀကီးက ဦးေယာ၏ ေပါင္တြင္ အျခားသူမ်ားကဲ႔သို႔ ထိုးကြင္းမပါ၊ မိန္းမေပါင္ကဲ႔သို႔ ေပါင္ျဖဴႀကီးျဖစ္သည္။ အျခားေယာက္်ားမ်ားကဲ႔သို႔ ထိုးကြင္းမင္းေႀကာင္း ေဘာင္းဘီစြပ္ ထိုးရမည္ဟု မိန္႔ေတာ္မူသည္။ ဦေယာက ထိုးကြင္းမင္ေႀကာင္ မထိုးခ်င္၊ မထိုးဘဲေန၏။ မႀကာခင္ မင္းတရားႀကီး ျမင္ျပန္ေသာ္ ထိုးကြင္းကိစၥ ထပ္မိန္႔ျပန္သည္။ ထိုအခါ ဦးေယာ မေနသာေတာ႔။ ဘုရင္မင္းျမတ္၏ အမိန္႔ေတာ္ကို မဖီဆန္၀ံ႔။မျငင္းပယ္၀႔ံ။ ထိုးကြင္းမင္းေႀကာင္ ထိုးရေတာ႔သည္။ အျခားေသာ ထိုးကြင္းမထိုးရေသးေသာ မြတ္စလင္အေပါင္းတို႔ လည္း ထိုးကြင္းမင္းေႀကာင္ ေဘာင္ဘီစြပ္ထိုးႀကရသည္။

ထိုစဥ္က ဗမာ မြတ္စလင္မ္အမ်ားစုမွာ ထိုးကြင္းထိုးႀကပါသည္။ မထိုးရေသးေသာ ဦးေယာတို႔ကဲ႔သို႔ ပုဂၢိဳလ္မွာအနည္းစုျဖစ္သည္ဟု သိရသည္။ ဦးေယာမွာလည္း အေႀကာင္းရွိသည္။ ခံစားခ်က္ရွိသည္။ မိမိသည္ အစၥလာမ္ ဘာသာ၀င္ျဖစ္လ်က္ ထိုးကြင္းမင္ေႀကာင္ ထိုးရသည္။ တရားေတာ္က ခြင္႔မျပဳ၊ ေလးနက္စြာ တားျမစ္ထားသည္။ အလြန္ငရဲႀကီးသည္။ တရားေတာ္ကို သိလ်က္ မင္းမိန္႔ကို ဦးထိပ္ရြက္ ပန္ဆင္ျပီး မတတ္သာသျဖင္႔ ထိုးကြင္းထိုးရသည္။ ေနာက္တမလြန္ဠ ဖြ၀ိုင္လြန္ငရဲ၊ ဟာေ၀ယာငရဲ၊ ႏွင္႔ ဂ်ဟန္ငရဲတို႔႔႔ ႒္ ငရဲ အျမဲခံရေတာ႔မည္ ျဖစ္သည္။ ယခု သူ႔မွာေတာ႔ ေပါင္းမည္း(ထိုးကြင္း)ႀကီးႏွင္႔ အစၥလာမ္ ျဖစ္ေနရသည္ ဟူ ခံစားေနရသည္။ ခံစားခ်က္ကို ေတးထပ္ျဖင္႔ ေဖာ္ထုတ္ရေတာ႔မွ ရင္ေပါ႔ဟန္ တူပါသည္။

ဦးေယာသည္ ကဗ်ာလကၤာျမန္မာမူ ၀ါသနာပါသျဖင္႔ အထက္ပါ ေတးထက္ပါ ေတးထပ္ကဲ႔သို႔ပင္ အျခားျခားေသာ ကဗ်ာလကၤာ အေျမာက္အျမားကိုလည္း ေရးဖြဲ႔ခဲ႔သည္။ မင္းတုန္းမင္းတရားႀကီး လက္ထက္မွ စ၍ မႏၱေလးျမိဳ႔ ယခု အမ်ဳိးသမီး အထက္တန္းေက်ာင္း ေျမာက္ဘက္ေနရာတြင္ ေနခဲ႔သည္။ ျဗိတိသွ် လက္ထက္တြင္ အလႅာဟ္အမိန္႔ခံယူသည္။ ဦးေယာတြင္ ေျမးျမစ္မ်ား က်န္ခဲ႔သည္ ဟု သိရသည္။

(တိုင္းရင္း မြတ္စလင္မ္ စာျပဳစာဆိုပုဂၢိဳလ္ေက်ာ္မ်ား (၁)မွ

ေရးသားျပဳစုသူ ပါေမာကၡေဒါက္တာေအာင္ေဇာ္)

 

Leave a Reply