ဒန္ျငာရွိန္း
ပဥၥသိခၤ့ ေစာင္းၾကိဳးျပတ္ဆိုလုိ႔ ဂႏၳ၀င္၀တၳဳလုိ႔ေတာ့ မထင္လုိက္ၾကပါနဲ႔။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံ ေတာ္ၾကီးမွ
အားလံုးသိၾကၿပီးျဖစ္တဲ့ အတိုင္း ရခိုင္ျပည္နယ္က အျဖစ္အပ်က္မ်ားေၾကာင့္ ဇီ၀ိန္ေတာ္ ေတာ္မ်ားမ်ား ေၾကြပ်က္ခဲ့ရပါၿပီ။ ႏွစ္ဖက္စလုံး နစ္နာဆံုးရွဳံး တယ္ဆိုေပမယ့္လည္း မခံမရပ္ႏိုင္ျဖစ္ေနၾကတဲ့ လူအမ်ားကေတာ့ သူတို႔ရဲ႔ အသိဥာဏ္က ထုတ္ေပးေနတဲ့ ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာစြမ္းကိုေတာင္ အသံုးမခ်ႏိုင္ၾကေတာ့ပါ။
ကြ်န္ေတာ့္အေနန႔ဲ ျပည္တြင္းမီဒီယာေတြကို လံုး၀အေျခခံတင္ျပသြားမွာမဟုတ္ပါ
Recall with humility, then, that conflicts between Buddhist and Muslims killed several innocents and destroyed more than thousand of worshiping places. Hence, enough of misinformation and discrimination. Muslims and Buddhists must actively work together to achieve what both peoples want — peace.
ဒီစာသားေတြကိုေတာ့ ဘေလာ့တစ္ခုမွာ မေကြးနဲ႔ ဖားကန္႔တို႔က ဗလီေတြကို ဖ်က္ဆီးၾကေတာ့ ေရးသားထားတဲ့ သတိေပးခ်က္ပါ။ ျမန္မာျပည္က မြတ္စလင္မ္ေတြနဲ႔ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြဟာ ျငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ အတူလက္တြဲေဆာင္ ရြက္ ရမယ္လို႔ နွဳိးေဆာ္ထားတာပါ။ ဒါကို ကြ်န္ေတာ္တို႔အေနနဲ႔ ေအာက္ေဖာ္ျပ သံုးသပ္ခ်က္မ်ားကို ဖတ္ရွဳၿပီး ျပင္ဆင္သင့္ တာကို ျပင္ၾကကာ အေကာင္အထည္ေဖာ္ျပၾကပါစို႔။ မဇိၥ်မေဒသ သို႔ …။
မွန္မွန္ကန္ကန္သြားရင္းဒို႔ လမ္းမွားထဲ ေရာက္ခဲ့ေတာ့
အခု ကြ်န္ေတာ္တို႔ သတင္းေတြဆီ လွမ္းၾကည့္ၾကရေအာင္။
အခုပထမဆံုး Australian National University ရဲ ့ ေအရွပစိဖိတ္ေလ့လာေရးဌာန ၀က္ဘ္ဆိုဒ္တစ္ခုက ပီအိပ္ခ်္ဒီေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ရဲ႕ ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာထားမွဳပါ။ ေဆာင္းပါးကိုလ့လာရင္ေတာ့ ဆြဲထုတ္ျပဖို႔သင့္တဲ့အခ်က္တစ္ခ်က္က –
ျမန္မာျပန္ – ကုလားအားလံုးကိုသတ္ျပစ္ဆိုတဲ့ လူသတ္ဘာသာစကားကိုသံုးၿပီး ပုဂၢလိက တင္ျပတဲ့ ေဆာင္းပါးေတြမွာေရာ မွတ္ခ်က္ေပးမွဳေတြမွာပါ ေျပာဆိုေနၾကပါတယ္။ မေကာင္းတဲ့ စကားေတြ၊ လိင္မွဳဆိုင္ရာ ထိခုိက္တဲ့စကားေတြကိုသံုးၿပီး တဖက္သားထိခိုက္ေအာင္ ျဖန္႔ခ်ိေနမွဳမ်ားကို က်ယ္ က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ပဲ ေတြ႕ေနရပါတယ္။ တင္ျပဖို႔ မသင့္ေတာ္ဆံုးျဖစ္ ေပမယ့္လည္း ဥပမာနွစ္ခုကို ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။
-ီးကုလား၊ -ါ -ိုး မ -ားကုလား၊ ေခြးကုလား၊ ၀က္ကုလား
မေ- -ိုးကုလား၊ ကိုယ့္သားသမီးကိုယ္ျပန္ၿပီး -ိုး တဲ့ကုလား
ကြ်န္ေတာ့္အေနနဲ႔ ေဖာ္ျပပါေဆာင္းပါးနဲ႔ပတ္သတ္ၿပီး ကိုယ္ပိုင္သံုးသပ္ခ်က္ကို မတင္ျပခ်င္ပါ။
ဒါေၾကာင့္ ေအရွပစိဖိတ္ေလ့လာေရးဌာန ရဲ ့ တာ၀န္ယူတင္ဆက္သူျဖစ္ၿပီး ဒီရိုဟင္ဂ်ာအေရးမွာ neutral ေနရာကေန ပါ၀င္ႏိုင္တဲ့ Nicholas Farrelly ရဲ႕ “Intolerance, Islam and the Internet in Burma today” မွာ ေပးထားတဲ့ မွတ္ခ်က္ကို သံုးသပ္ပါမယ္။
Nicholas ရဲ႕မွတ္ခ်က္မွာ ဒီလုိေဖာ္ျပထားပါတယ္။
It appears likely that this episode of political conflict will have all sorts of implications — both practical and rhetorical, but also for analysts and academics.
With that in mind this AFP report is likely to prove relevant. It provides some sense of how outside observers conceive of the online rhetoric associated with western Burma’s political conflict.
ျမန္မာျပန္ – ဒီလိုႏိုင္ငံေရးျပႆနာမ်ားမွာေတာ့ လက္ေတြ႔ေဆာင္ရြက္မွဳေတြ၊ စကားသံေတြ၊ ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာမွဳေတြနဲ႔ ပညာရပ္ဆိုင္ရာ ေဆြးေႏြးခ်က္ေတြ ပါ၀င္ေနပါလိမ့္မယ္။ အဲဒိအခ်က္ကို စိတ္ထဲမွာ ထည့္ထားၿပီး ဒီေအဖက္ပီက တင္ျပမွဳကို ဆီေလ်ာ္အပ္စပ္တဲ့အေၾကာင္းအရာတစ္ခုအေနနဲ႔ သက္ေသ ျပႏိုင္ပါတယ္။ ျမန္မာျပည္ အေနာက္ဘက္က ႏိုင္ငံေရးျပႆနာအတြက္ အြန္လိုင္းေပၚက စကားသံေတြကို အျပင္ဘက္က ေစာင့္ၾကည့္ေနသူေတြ အေနနဲ႔ ဘယ္လိုသိျမင္ေနၾကသလိုဆိုတာ အဲဒီေဆာင္းပါးက ထင္ဟပ္ေနပါတယ္။
ကဲ – ဒီလိုဆို ၾသစီေနရွင္နယ္တကၠသိုလ္ရဲ႕ သုေတသီတစ္ဦးျဖစ္သူ Nicholas ရည္ညြွန္းတဲ့ ေဆာင္းပါးဆီ သြားၾကရေအာင္။ ေဖာ္ျပထားတာက –
…….. incendiary posts on social media sites reflecting deep-rooted hostilities in the region, experts said.
ျမန္မာျပန္ – ဆိုရွယ္မီဒီယာေတြေပၚက မီးစထိုးေပးတဲ့ ပို႔စ္ေတြကေန ေဒသတြင္း ရန္လိုမွဳေတြဆီ အက်ိဳးသက္ေရာက္ မွဳရွိေန တယ္လို႔ ကြ်မ္းက်င္သူမ်ားက ဆိုပါတယ္။
ဒီေဆာင္းပါးမွာလည္း Nicholas က ဒီလိုဆိုထားျပန္ပါတယ္။
“Recent events in western Burma have created a hurricane of hate in the online sphere,” Nicholas Farrelly, a research fellow at the Australian National University, told AFP. “Tragically, contested accounts of the clashes provide fuel for hardliners on both sides.”
ျမန္မာျပန္ – ျမန္မာျပည္အေနာက္ပိုင္းမွာ မၾကာေသးမီကျဖစ္ပြားေနတဲ့အျဖစ္အပ်က္ေတြကေတာ့ အြန္လိုင္းမွာ အမုန္းတရားဟာရီကိန္းၾကီးကို ဖန္တီးေနခဲ့ပါတယ္။ စိတ္ပ်က္ဖြယ္ေကာင္းလြန္းပါတယ္။ ျပႆနာနဲ ့ ပတ္သက္ျပီး ေျပာဆိုေနႀကတာေတြကေတာ့ နွစ္ဖက္စလံုးက ခက္ထန္သူေတြအ တြက္ ေလာင္စာေတြကို ထုတ္ေပးေနပါတယ္။
ေဆာင္းပါးကို ဆက္လက္ေလ့လာရင္ေတြ႔ရတာက –
One Facebook page called the “Kalar beheading gang”, which has over 500 ‘likes’, has an illustration of a grim reaper with an Islamic symbol on its robe on a blood-spattered background and explicit images purporting to be of victims of the unrest.
The Norway-based Democratic Voice of Burma reported on Tuesday that its English and Burmese websites had been hacker group called Blink, thought to have originated from Singapore and Russia.
“In order to cleanse our religious land, sometimes we have to bloody our hands,” read a message on Blink’s website, according to the DVB, which said it “can be translated as a threat aimed at the area’s Muslim minority”.
ျမန္မာျပန္ – ေဖ့စ္ဘြတ္စာမ်က္နွာတစ္ခုျဖစ္တဲ့ “ကုလားေခါငး္ျဖတ္ဂိုဏ္း” ကေတာ့ ၾကိဳက္နွစ္သက္သူအေရအတြက္ ၅၀၀ ေက်ာ္ရွိေနပါတယ္။ အဲဒီစာမ်က္နွာရဲ႕ ေနာက္ခံပံုကေတာ့ အစၥလာမ္မစ္အမွတ္အသားပါ ၀တ္ရံုဆင္ျမန္းထားတဲ့ မရဏမင္းပံု ျဖစ္ၿပီး အဲဒီပံုကလည္း ေသြးစြန္းေနပါတယ္။ ဒီျပႆနာထဲက ဓားစာခံေနရသူမ်ားပမာ လိမ္လည္တင္ျပထား တဲ့ ထင္ရွားေသာပံုမ်ားလည္းရွိေနပါတယ္။
ေနာ္ေ၀မွာအေျခစိုက္တဲ့ ဒီဗီြဘီကေတာ့ အဂၤါေန႔က သူတို႔၀က္ဘ္ဆိုဒ္ (အဂၤလိပ္၊ ျမန္မာ၀က္ဘ္ဆိုဒ္မ်ား) တိုက္ခိုက္ခံရ ေၾကာင္း သတင္းတင္ျပလာပါ တယ္။ တိုက္ခိုက္သူမ်ားကေတာ့ ရုရွနဲ႔စင္ကာပူတို႔ကျဖစ္တယ္လို႔ ထင္ေၾကာင္း ေဖာ္ျပထားပါတယ္။
ဒီဗီြဘီအရသိရတာက “ၿမင့္ၿမတ္တဲ့ သာသနာေၿမကို သန္႔ရွင္းဖို႔ , ငါတုိ႔ လက္ေတြ တခါတေလ ေသြးစြန္းသင့္တယ္။” ဆိုၿပီး Blink ဟက္ကာမ်ားရဲ႕ဆိုဒ္မွာ ေရးသားထားပါတယ္။ ဒါဟာ မြတ္စလင္မ္လူနည္းစုမ်ားသာရွိတဲ့ဧရိယာေတြကို ရည္ရြယ္ၿပီး ျခိမ္းေျခာက္ထားတာ ျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္းလည္း သိရပါတယ္။
ထပ္ၿပီးေတြ႔ရွိရျပန္တာက –
“The Burmese public are believing one side of the story, which is that Rohingya are not Burmese, are not citizens and are just Bengali settlers trying to take their land,” said Phil Robertson, of New York-based Human Rights Watch.
Social media provided “frankly chilling racist diatribe inciting violence,” he added. “It is a recipe for disaster.
ျမန္မာျပန္ – နယူးေယာက္ အေျခစိုက္ လူ႔အခြင့္အေရးေစာင့္ၾကည့္ေရးအဖြဲ႕က ဖီးလ္ေရာဘတ္ဆင္ကေတာ့ ဒီလိုေျပာပါတယ္။ “ျမန္မာျပည္သူေတြ ကေတာ့ တဘက္သတ္တင္ျပ မွဳေတြကိုပဲ ယံုၾကည္ေနၾကပါတယ္။ အဲဒါေတြကေတာ့ ရိုဟင္ဂ်ာေတြဟာ ျမန္မာမဟုတ္ဘူး၊ ႏိုင္ငံသားမဟုတ္ဘူး၊ ဘဂၤါလီေတြျဖစ္ၿပီး ငါတို႔ရဲ႕ေျမေတြ ကို ေမာင္ပုိင္စီးဖို႔ ၾကိဳးစားေနသူေတြျဖစ္တယ္။ ဆိုရွယ္မီဒီယာေတြကေန ေဖာ္ျပေနၾကတဲ့ (မွတ္ခ်က္မ်ားက) ဆူပူမွဳျပႆနာထဲကိုသြတ္သြင္းေနတဲ့ ပြင့္လင္းထင္ရွားၿပီး ေႏြးေထြးမွဳမရွိေသာ ခါးခါးသီးသီးရန္လိုေနတဲ့ လူမ်ိဳးေရးခဲြျခားမွဳမ်ားပါပဲ၊ ဒါကေတာ့ ဒုကၡသုကၡမ်ားအတြက္ နည္းလမ္းတစ္ခုပါ။”
ယခုတဖန္ အလ္-ဂ်ဇီးရားတင္ျပခ်က္ကို ေလ့လာၾကပါတယ္။ အလ္ဂ်ဇီးယားက ထိုင္းႏိုင္ငံအေျခစိုက္ အလြတ္သတင္းေထာက္ Francis Wade ရဲ႕ေဆာင္းပါးကို ေဖာ္ျပေပးထားတာပါ။ ေခါငး္စဥ္ကေတာ့ “Islamophobia and the fear of ‘the other’ in Myanmar” ၊ “ျမန္မာႏိုင္ငံထဲက အစၥလာမ္မိုဖိုးဘီးယား၊ အစၥလာမ္ေၾကာက္ေရာဂါႏွင့္ တပါးသူကို ေၾကာက္ရြ႔ံျခင္းမ်ား” ဆိုၿပီးေတာ့ျဖစ္ပါတယ္။”
အဲဒီေဆာင္းပါးထဲမွာပဲ ထုတ္ႏုတ္ျပထားတဲ့ အေရးၾကီးအခ်က္တစ္ခ်က္ကေတာ့ –
Myanmar’s Muslims enjoy none of the educational or international prestige that is widely associated with the country’s Christian minorities…..While Kachin and Karen Christians have suffered atrocious treatment I think there is at least some mainstream Myanmar Buddhist respect for their cultures and religion. Such respect is rarely accorded to Muslims.
ျမန္မာျပန္ – ျမန္မာမြတ္စလင္မ္ေတြအေနနဲ႔ ႏိုင္ငံတြင္းက ခရစ္ယာန္လူနည္းစုမ်ားနည္းတူ ပညာေရးဒါမွမဟုတ္ ႏိုင္ငံတကာဂုဏ္သိမ္ေတြ တစ္ခုကိုမွ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ခံစားခြင့္မရွိပါဘူး။ …… ကခ်င္နဲ႔ ကရင္ခရစ္ယာန္မ်ားဟာ ၾကမ္းတမ္းခက္ထန္တဲ့ဆက္ဆံမွဳေတြ ရရွိေနေပမယ့္လည္း တခ်ိဳ႕ေသာ ဗုဒၶဘာသာျမန္မာလူထုက သူတို႔ရဲ႕ယဥ္ေက်းမွဳနဲ႕ ကိုးကြယ္ရာဘာသာေတြေၾကာင့္ အနည္းဆံုးေတာ့ သူတို႕ကို ေလးစားၾကပါေသးတယ္လို႔ က်ေနာ္ထင္ပါတယ္။ ဒီလိုေလးစားမွဳမ်ိဳးကေတာ့ မြတ္စလင္မ္ေတြအတြက္ ရွားမွရွားပါပဲ။ (ၾသစီေနရွင္နယ္တကၠသိုလ္မွ အေရွ႕ေတာင္ အာရွအေရးကြ်မ္းက်င္သူ Nicholas Farrelly ရဲ႕ မွတ္ခ်က္ကိုပဲ ျပန္လည္ေဖာ္ျပထားတာပါ။)
အလ္ဂ်ဇီးရားရဲ႕ေဆာင္းပါးပါ “The Other” ၊ တပါးသူဆိုတဲ့ ေခါငး္စဥ္ခြဲေအာက္မွာေတာ့ ဒီလိုေဖာ္ျပထားပါတယ္။
Treatment of Muslims as the ‘other’ persists despite the country’s push to embrace the outside world and everything it offers. There is something of a contradiction then in the population’s desire to become global players, which will see it interacting far more with non-Myanmar, non-Buddhist ethnicities. In Arakan state, where tension between Buddhists and Muslims often spills over into violence, hypocrisy is also evident in attempts by Arakanese to goad public opinion against the Rohingya in the name of “nationalism”. ….
ျမန္မာျပန္ – ႏိုင္ငံကေတာ့ အျပင္ကမၻာကို ထိစပ္နမ္းရွဳပ္ဖို႔နဲ႔ အဲဒီအျပင္ကမၻာက ကမ္းလွမ္းသမွ် လက္ခံဖို႔ တြန္းအားေပး (လုပ္ေဆာင္ေနေပမယ့္) မြတ္စလင္မ္မ်ားကို “တပါးသူ” မ်ားအျဖစ္ ဆက္ဆံေနၾကတုန္းပါ။ ျပည္သူလူထုက ကမၻာနဲ႔ခ်ီျပီး ရင္ေပါင္တန္းလိုေနၾကေပမယ့္လည္း တစ္ခုခုကေတာ့ သူတို႔ရဲ႕ဆႏၵနဲ႔ လုိက္ေလ်ာညီေထြျဖစ္မေနပါဘူး။ အဲဒါ(လိုက္ေလ်ာ ညီေထြရွိမေနတဲ့အခ်က္) ကိုေတာ့ ဗမာမဟုတ္သူမ်ား၊ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မဟုတ္သူမ်ားကို (သူတို႔ရဲ႕) တုန္႔ျပန္ေနမွဳမ်ားမွာ ျမင္ေတြ႕ေနရပါတယ္။ ရခိုင္ျပည္နယ္က မြတ္စလင္မ္နဲ႔ ဗုဒၶဘာသာျပႆနာမ်ားကေန ဆူပူေသာင္းက်န္းမွဳျဖစ္ပြားေန တဲ့ေနရာမွာ ရခုိင္ေတြက ရိုဟင္ဂ်ာေတြဆိုတာ ႏိုင္ငံသားမဟုတ္ဘူးဆိုတဲ့ လူထုအျမင္ကို မရအရ တဇြတ္ထိုးယူႏိုင္ဖို႔ ေဆာင္ရြက္ေနတာ ေတြရွိေနပါတယ္။ ဒါကေတာ့ လံၾကဳတ္ဇတ္လမ္းေတြဆင္ေနတာဆိုတာ သက္ေသတစ္ခုပါပဲ။
ကြ်န္ေတာ္တို႔ အခု အလ္ဂ်ဇီးရားရဲ႕အျခားသတင္းေဆာင္း
ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္။
Comments