6 years ago
ရိုဟင္ဂ်ာ ၇ ဦးကို အိႏၵိယႏိုင္ငံက ျမန္မာကို ပထမဆံုးအႀကိမ္ ျပန္ပို႔
6 years ago
ဓာတ္ျပားအဆိုေတာ္ ေတးသံရွင္ ေဒၚမာမာေဝ အသက္(၉၃) ႏွစ္ ကြယ္လြန္
6 years ago
ဒုကၡသည္စခန္းမွ လုပ္အားေပးဆရာမတစ္ဦး ရခိုင္မွ ရန္ကုန္သို႔လာစဥ္ လဝကဥပေဒျဖင့္ အဖမ္းခံရၿပီး ေထာင္တစ္ႏွစ္က်
7 years ago
ဦးေဇာ္ေဌး (ခ) မွဴးေဇာ္အား ဌာနေျပာင္းေရႊ႕တာဝန္ေပး
7 years ago
NVC ကဒ္ လက္ခံရန္ ဖိအားေပးခံရမႈကုိ ျငင္းဆုိေသာ ကမန္တုိင္းရင္းသားမ်ား စီးပြားေရးပိတ္ဆုိ႔ခံေနရ
7 years ago
ASEAN ထိပ္သီးမ်ား ရိုဟင္ဂ်ာအေရး ေဆြးေႏြး
7 years ago
Drone မႈနဲ႕ဖမ္းခံရသူ သတင္းေထာက္ေတြ မိသားစုနဲ႕ေတြ႕ခြင့္မရေသး
7 years ago
ျမန္မာ-ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ သေဘာတူညီခ်က္ (၁၀)ခ်က္ လက္မွတ္ေရးထိုး
7 years ago
AA ဒုဗိုလ္မွဴးႀကီး အပါအ၀င္ ၉ ဦးကို ေငြေၾကးခ၀ါခ်မႈနဲ႔ အမႈဖြင့္စစ္ေဆး
7 years ago
ဘာသာေပါင္းစုံ ဆုေတာင္းပြဲ (ရုပ္သံ)

မတ္ ၁၁၊ ၂၀၁၆
M-Media

game

– ဗီဒီယုိဂိမ္းကစားျခင္းဟာ ကေလးငယ္ေတြရဲ႕ ဉာဏ္ရည္ဉာဏ္ေသြးအတြက္ ေကာင္းမြန္တယ္လုိ႔ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စု ကုိလံဘီယာတကၠသုိလ္က ျပဳလုပ္တဲ့ ေလ့လာမႈမွာ ေတြ႕ရွိခဲ့ရပါတယ္။

ဒါဟာ ဗီဒီယုိဂိမ္းက ကေလးငယ္ေတြအေပၚ ထိခုိက္ေစႏုိင္တယ္ဆုိတဲ့ လူအမ်ားစု ယံုၾကည္ထားတာနဲ႔ေတာ့ ကြဲလြဲေနပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သုေတသနပညာရွင္ေတြက ဗီဒီယုိဂိမ္းကစားေလ့ရွိတဲ့ မူလတန္းေက်ာင္းေနအရြယ္ ကေလးငယ္ေတြဟာ ေက်ာင္းတြင္းယွဥ္ၿပိဳင္ရမႈနဲ႔ ဉာဏ္ရည္ပုိင္းဆုိင္ရာေတြမွာ ႏွစ္ဆနီးပါးတုိးတက္မႈရွိတာကို ေတြ႕ရွိခဲ့ရတယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။

ယခင္ ေလ့လာမႈေတြမွာ ကေလးငယ္ေတြအေနနဲ႕ ဂိမ္းကစားရာကေန အၾကမ္းဖက္မႈစိတ္ဓာတ္၊ ရန္လုိမႈနဲ႔ တျခားလူ၀င္မဆံ့မႈေတြ သင္ယူတတ္ေျမာက္သြားႏုိင္တယ္လုိ႔ ေတြ႕ရွိထားတာေၾကာင့္ အခု ေတြ႕ရွိခ်က္အသစ္အတြက္ ျငင္းခံုရမႈေတြ ရွိလာႏုိင္ပါတယ္။

ေလ့လာမႈတစ္ခ်ိဳ႕မွာေတာ့ ဗီဒီယုိဂိမ္းကုိ အသင့္အတင့္ ကစားတာမ်ိဳးဟာ ကေလးငယ္ေတြရဲ႕ ေ၀ဖန္ပုိင္းျခားႏုိင္စြမ္းကုိ ေကာင္းမြန္ေစတယ္လုိ႔လည္း ေတြ႕ရွိခဲ့ရၿပီး ယခုေနာက္ဆံုးေတြ႕ရွိမႈနဲ႔ ကုိက္ညီေနပါတယ္။

“ဗီဒီယုိဂိမ္းေဆာ့တာဟာ တခါတရံမွာ ေက်ာင္းေနအရြယ္ကေလးေတြအတြက္ အားလပ္ခ်ိန္ အပမ္းေျဖမႈတစ္မ်ိဳးလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ စမ္းသပ္တဲ့ရလဒ္ေတြအရ မၾကာခဏ ဂိမ္းေဆာ့ေလ့ရွိတဲ့ ကေလးငယ္ေတြဟာ လူမႈဆက္ဆံေရး ေကာင္းမြန္ေလ့ရွိျပီး ေက်ာင္းအဖြဲ႕လုိက္လုပ္ငန္းေတြမွာလည္း ထူးခၽြန္တာမ်ိဳးကို ေတြ႕ရပါတယ္” လုိ႕ ကုိလံဘီယာတကၠသိုလ္ ေရာဂါထိန္းခ်ဳပ္ေရးဌာန တြဲဖက္ပါေမာကၡ ေဒါက္တာ ကက္သရင္း ကီယက္စ္ က ေျပာပါတယ္။

သူတုိ႔ဟာ အသက္ ၆ ႏွစ္က ၁၁ ႏွစ္အရြယ္ရွိတဲ့ ကေလးငယ္ေပါင္း ၃၁၉၅ ဦးကုိ ေလ့လာခဲ့တာျဖစ္ၿပီး၊ ကေလးေတြရဲ႕ ေက်ာင္းတြင္းစြမ္းရည္၊ ဂိမ္းကစားမႈ၊ မိဘ၊ ဆရာေတြနဲ႔ သူတုိ႔ကုိယ္တုိင္ရဲ႕ အမူအက်င့္ေတြကုိ ေစာင့္ၾကည့္ မွတ္သားတာမ်ိဳးေတြ ပါ၀င္ခဲ့ပါတယ္။

အဲဒီအထဲမွာ တစ္ပတ္ကုိ ၅ နာရီနဲ႔အထက္ ဗီဒီယုိဂိမ္းကစားတဲ့ ကေလး ၂၀ ရာခုိင္ႏႈန္းဟာ အသိဉာဏ္ပုိင္းဆုိင္ရာမွာ ၁.၇၅ ဆနဲ႔ ေက်ာင္းတြင္းယွဥ္ၿပိဳင္ႏုိင္မႈမွာ ၁.၇၅ ဆက္ ျမင့္တက္လာတယ္ဆုိတာကုိ ေတြ႕ရွိခဲ့ရပါတယ္။

ဗီဒီယုိဂိမ္းကစားတဲ့ကေလးေတြဟာ စိတ္ပုိင္းဆုိင္ရာ ျပႆနာေတြ ျဖစ္တတ္တယ္လုိ႔ ကေလးမိခင္ေတြ၊ ဆရာေတြရဲ႕ ေျပာၾကားမႈေတြေတာ့ ေလ့လာမႈမွာ ေတြ႕ရွိရျခင္း မရွိပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ဂိမ္းမ်ားမ်ား ကစားသူေတြဟာ၊ ဂိမ္းနည္းနည္း ကစားသူေတြထက္ ေပါင္းသင္းဆက္ဆက္ဆံေရးမွာ အားနည္းတာကုိေတာ့ ေတြ႕ရွိခဲ့ရပါတယ္။

သုေတသီေတြကေတာ့ ဗီဒီယုိဂိမ္းကစားျခင္းဟာ ကေလးငယ္ေတြအေပၚမွာ အေပါင္းလကၡဏာေဆာင္တဲ့ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈေတြရွိတယ္လုိ႔ ေျပာၾကားခဲ့ေပမယ့္ သုေတသန ထပ္လုပ္ဖုိ႔ လုိေသးတယ္ဆုိတာကုိေတာ့ ၀န္ခံေျပာၾကားခဲ့ပါတယ္။

Ref: IINA

Leave a Reply